• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

AUDITION 1.5 geen recording mogelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Speel gewoon met alle compatibiliteitsinstellingen. Paar jaar geleden speelde ik nog wel eens een spel uit 2006 ofzo en dat werkte ook alleen maar op 1 manier met alle compatibiliteitsinstellingen.
 
Herkenbaar probleem, maar dan bij mij met Audacity. Werkte altijd perfect. En ineens bij alle bronnen die ik probeerde op te nemen foutmelding.

Ik kreeg de melding error opening recording device.
En het bleek dat mijn uitgeschakelde microfoon de boosdoener.

"Mijn microfoon stond uitgezet in de privacy settings (en die had ik niet nodig vandaar dat hij uit stond).
Deze dient dus aan te staan!"


Hopelijk kun je er iets mee, en anders heel veel succes. Als het in Audacity ook zo is, dan ligt het ook niet aan het oude programma.

Ik neem aan dat je dit youtube filmpje al gezien en geprobeerd hebt?
 
Laatst bewerkt:
terug naar de W7 zou ik zeker niet aanbevelen indien deze computer ook met het internet verbonden is .. indien deze geen internet verbinding heeft dan kan dit wel een optie zijn !
Hallo Emi, Ik heb nu nog alleen de volgende opties:
1652041881158.png
Je raadt Win 7 niet aan. Welke is dan wel veilig..?
 
Van dit rijtje geen, alle ondersteuning gestopt voor deze Windows versies.

Wellicht W7 in een virtuele machine zetten voor Adobe Audition 1,5.

Had je nog naar de instelling van/voor microfoon gekeken. Staat ook in de handleiding genoemd die jij gekregen had trouwens (als 1 van de opties)

and it's also possible under Windows - although I'm not so sure how it affects external devices like your Notepad. Under Settings>Privacy>Microphone there are app permission settings, and if you look though them, there's a section that controls which desktop apps to have access to your microphone. In this list you should find Audition 1.5, and you need to make sure that it's allowed access.

Eigenschappen van Audition (rechtermuisknop) Daarin staat o.a. het tabblad Compatibiliteit. Daarin moest ik de modus instellen (aanvinken) voor Windows XP (Service Pack 2). Dat was de oplossing....!
Het is je dus niet meer gelukt om het alsnog werkend te krijgen.

Zit er geen mogelijkheid in het programma om b.v. je profiel op te staan?

Of je instellingen als back-up op te slaan? Of elders naar toe te converteren?
 
Laatst bewerkt:
Goedemorgen Roxmarie (!), Nee, ik krijg het prog. niet meer werkend. En dat alleen door het uitzetten van de pc, bijna 2 weken geleden. Om een backup te maken , moet het eerst werken, toch? Ik heb ook geen idee waarom instellingen "wijzigen of niet meer reageren " als je de pc uitzet. Het programma in mijn profiel opslaan heeft dus ook geen zin, denk ik.
Nochtans komt alle audio gewoon door bij mijn studiomonitoren of mijn koptelefoon (via mijn externe mixer)
 
De enige tip die ik kan bedenken is om 'snel opstarten' in Windows uit te schakelen, misschien dat dat progje er niet mee om kan gaan.
Misschien heb je die functie al lang eens eerder uitgeschakeld, maar het komt voor dat het weer aan staat na grote Windows updates.


Of dan ook dat programma weer wil werken is de vraag, maar dan kan je de eerdere methode waarmee je het tot leven wekte nogmaals toepassen ?
 
Hallo Emi, Ik heb nu nog alleen de volgende opties:
Bekijk bijlage 14921
Je raadt Win 7 niet aan. Welke is dan wel veilig..?
eerder werd er voorgesteld om een Windows 7 te gebruiken inplaats van een Window 10 ..
een programma draaien met de compatibiliteit modus Win7 kan dus wel .. onder de Win 10
 
eerder werd er voorgesteld om een Windows 7 te gebruiken inplaats van een Window 10 ..
een programma draaien met de compatibiliteit modus Win7 kan dus wel .. onder de Win 10
Helaas, onder de WIN7-modus wordt ook geen audio doorgegeven.
 
Ik ben er nog steeds mee bezig, helaas. De audio van een mp4 importeren en afspelen is geen probleem. Ook de audio van een mp3 importeren en afspelen is geen probleem. Dat gaat prima.
1652823080396.png

Het is alleen de recording functie die geen audio ontvangt van een audio file (intern of extern)
1652823174722.png

Wie heeft wijze raad?
 
Je kunt dus nergens opnemen, ook niet in een ander programma zoals b.v. audacity.

Dan moet het aan een instelling liggen in de computer.

Had je de privacy instellingen voor de microfoon en wellicht andere dingen nog nagelopen?
In Windows 10.

Want je denkt wat heeft dat er nu mee te maken, schijnbaar alles. Na het aanzetten van de microfoon onder de privacy opties in Windows 10, deed mijn audacity het weer.

Als je het mengpaneel er eens tussenuit laat en dan de juiste bron selecteert doet hij het dan wel?

Ook hier was er zoiets aan de hand.


En dit oude forum

Een voorbeeld uit bovenstaand topic.
I had recently purchased a usb condersor microphone and set that as my default recording device cause Im recording music all the time and then I unplugged the usb cord thinkng the computer mic would pick it up and thats when it was doing the stopping thing. and giving me that error message ("to start off where you left off, please restart adobe"). As soon as I plugged in my mic it worked.
 
Laatst bewerkt:
Audacity heeft hetzelfde probleem! Inderdaad moet het ergens anders aan liggen.

En over de microfoon. De snelkoppeling van Audition 1.5 staat op mijn Bureaublad. In Privacy staat de microfoon aan:

1652865478938.png

De mixer ertussenuit halen is ook een mogelijkheid. Maar alle! (!) audio komt via die mixer naar buiten (naar koptelefoon en studiomonitoren). Dat is dus voor alle interne computeraudio.

1652865965213.png
 
Dat wordt dan inderdaad een lastige van het afkoppelen van de mixer (meer om te testen, of deze echt niet de boosdoener is).

Staat onder het configuratiescherm, hardware en geluiden, geluid onder opnemen de juiste bron (ik neem aan stereo-mix) als standaard ingesteld?

En is het daar zichtbaar?


Bij mij staat in Audacity de bron op Windows DirectSound maar het aanbevolen MME werkt ook, met de host zou je wat kunnen spelen. Als het daar werkt, zou het volgen mij overal moeten werken.

Zie hier wat punten wat allemaal van invloed zou kunnen zijn.

Ik kreeg dus de melding te zien die je hieronder ziet.



Optie 1 (Microfoon was afdoende bij mij).
 
Laatst bewerkt:
het niet kunnen opnemen met de Adobe Audition 1.5 ligt aan een wijziging in het register van de Windows 11 in de W11 ontbreekt deze of staat deze uit .. eerder in de Windows 10 was deze nog actief ..

open regedit en ga naar Computer\HKEY_LOCAL_MACHINE\SOFTWARE\Microsoft\Windows\CurrentVersion\MMDevices\Audio\Capture
onder de map Capture dien je elke map na te zien en daar waar dat de microfoon vermeld staat dien je de waarde 00000001 te geven om deze in te schakelen om deze uit te schakelen 10000001
 
In Capture zie ik 69 mappen staan: een aantal met FxProperties en Properties en en aantal met alleen Properties. Die FxProperties mappen kan ik uitsluiten want het gaat niet om Fx.

Properties in de 1e map bevat al gelijk een bestand met de naam Microfoon. Ik heb alleen geen idee waar ik die waarde 00000001 in kan vullen...
Zie hieronder:
1652904303606.png

Of moet ik na het openen van dat bestand die waardegegevens Microfoon vervangen door dat getal met 7 nullen en een 1?
Zie hieronder:

1652904441421.png
 

Bijlagen

  • 1652903710991.png
    1652903710991.png
    92,4 KB · Weergaven: 3
Ashampoo_Snap_woensdag 18 mei 2022_23h52m52s_003_.jpg

je dient via Properties na te gaan of der een microfoon vermeld staat in elke map onder Capture

je zie dat ik in dit voorbeeld van je een regel heb ingekleurd wel this deze regel die je dan dient te openen en welke je dan dient te bewerken

de DeviceState heeft standaard een REG_DWORD met een waarde 0x00000004 (4)
deze dient dus de waarde 0x00000001 (1) te krijgen

**let op de (1) komt er zelf bij te staan jij dient enkel de waarde 0x00000001 in te geven dus de 4 word een 1

controleer en bewerk indien nodig al de mappen onder Capture !
 
OK! Duidelijk.
Ik zag overigens in een Propertiies-map ook een Engelse versie staan: Microphone. Die geldt dus ook...?
(wordt vervolgd...)

oh, ja...dit nog: Je hebt het over WIN 11. Ik heb nog steeds WIN 10, maar ik neem aan dat dit voor het probleem geen verschil maakt...
 
Uit interesse ben ik aan het meekijken. Ik zie echter dat "REG_DWORD met een waarde 0x00000004"
niet staan.
Ik zie 4 opties"
1) Aanpassen
2) Binaire gegevens aanpassen
3) Verwijderen
4) Naam aanpassen
 
OK! Duidelijk.
oh, ja...dit nog: Je hebt het over WIN 11. Ik heb nog steeds WIN 10, maar ik neem aan dat dit voor het probleem geen verschil maakt...
de oorspronkelijk site waar ik het volgende had gevonden betrof om de Windows 10 te gaan..
daar werd er vermeld dat dit ook voor de Windows 11ging ..

op de oorspronkelijke site haalden ze 8 punten aan welke jij reeds herhaaldelijk heb geprobeerd en enkel dit punt betreffende het register had jij nog niet geprobeerd zodoende vond ik het onnodig je de voorgaande 7 punten (stappen ) te herhalen ..
 
@Veng lees jij eens bericht #64 en #66 na .. hopelijk word het je dan duidelijk !
*zo niet koop je best eens een nieuwe bril mocht je er eentje dragen ..
niet kwaad bedoeld maar het staat er duidelijk vermeld !
 
@Emi: Je slaat de spijker op zijn kop. Ik heb behoorlijke zichtproblemen maar die berichten lossen niet op dat ik niet herken hoe het Dword aangepast zou kunnen worden. De stappen die je aangeeft kan ik ook wel maken. Mijn scherm ziet er hetzelfde uit als jou voorbeelden.
Voor andere register entries is dat nl geen probleem. Al is aanpassen bij mij niet nodig want ik heb geen probleem met Audition.

Deze selectie kan ik niet vinden:
62865c371d1f0-Dword1.jpg
 
Laatst bewerkt:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan