• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

AUDITION 1.5 geen recording mogelijk.

Status
Niet open voor verdere reacties.
@Veng ik hoop dat het je nu duidelijk word via deze 2 afbeeldingen .
*let op aangezien ik geen microfoon en de Adobe Adition niet gebruik hoef ik hier niets te wijzigen !

Ashampoo_Snap_donderdag 19 mei 2022_17h58m41s_001_.jpg

Ashampoo_Snap_donderdag 19 mei 2022_18h03m12s_002_.jpg


*mijn spatiebalk laat soms steken vallen tussen "DeviceState " en vermeld hoort natuurlijk een spatie te staan .
 
Dank je. Stom dat ik daar niet gekeken heb.
 
OK. Ik denk dat ik het doorheb... Ik laat hier even zien wat ik nu gedaan heb voor de eerste Properties (onder Capture) waarin ik Microfoon heb zien staan...(dat is trouwens echt al meteen de eerste van die 69!)
1
1652995606791.png
2
1652995814440.png

Dan ga ik terug naar die map waar Properties in zit en daar klik ik op. Dan zie ik daarin Standaard en DeviceState staan.
DeviceState staat bij Type REG_DWORD op 0x00000004 (4) (zie hieronder):

1652996269505.png
Dan klik ik vervolgens op DeviceState en wil die Waardegegevens wijzigen in 0x00000001.
Die eerste 0 ingeven is geen probleem. Maar dan komt het x-teken en dan geeft de computer een geluidssignaal. Niet toegestaan, dus...



Wat doe ik hier dan verkeerd?
 

Bijlagen

  • 1652994899399.png
    1652994899399.png
    6,4 KB · Weergaven: 0
  • 1652994469587.png
    1652994469587.png
    10,2 KB · Weergaven: 2
Aha, dat is een stuk simpeler. Dank je. Ik ga weer aan de gang 👍 :blush:
 
Ik heb alle 69 Properties bekeken op de aanwezigheid van Microfoon en die 5 keer gevonden.
Toen in REG_DWORD elke keer de 4 in een 1 gewijzigd, zodat er daarna in REG_DWORD een waarde van 00000001 (1) werd aangegeven. In totaal dus 5 wijzigingen.

Hier een voorbeeld:
1653045310874.png


Daarna Audition 1.5 gestart, MONITOR RECORD LEVEL aangevinkt en toen een audiofile geopend.
Helaas geen resultaat...
 
heb jij ie systeem herstart nadat je deze register aanpassing heb uitgevoerd ..
ene je voorbeeld laat niet het resultaat zien van de DeviceState
*je voorbeeld laat zien dat je de aanpassing heb gedaan maar deze tevens nog niet heb bevestigd met ok ..
 
Ik heb inderdaad de computer opnieuw gestart. Maar je kunt inderdaad gelijk hebben dat ik een OK niet heb bevestigd. Ik kijk morgen alles nogmaals na....!
 
Zojuist alles nagekeken. Ik heb nu alle Properties nog even open staan.

Ik heb er nog 3 gevonden met Microfoon die in Device State een andere waarde hadden. Allemaal ook op 1 gezet en bevestigd (!) zodat ik daarna in Properties kon zien dat de Waardegegevens in REG_DWORD op 0x00000001 (1) stonden.

Nu nog even de computer herstarten en kijken of het werkt.
 
Helaas, geen enkele audioreactie bij het activeren van het Monitor Record Level (ook Show Levels on Play and Record staat standaard aangevinkt!)
1653122388296.png
 
je heb nu alles geprobeerd wat zoal mogelijk was , denk nu dat je dient te gaan beseffen dat de Audition 1.5 gewoon niet meer te gebruiken is ..
 
je heb nu alles geprobeerd wat zoal mogelijk was , denk nu dat je dient te gaan beseffen dat de Audition 1.5 gewoon niet meer te gebruiken is ..
Dat is dan toch wel heel jammer, te meer omdat ik het al zo lang gebruik en omdat andere en vooral uitgebreidere versies voor mij niet werkbaar zijn...

Ik heb me daarom gewend tot de Adobe Community in de U.S. met dezelfde vraag: werkt versie 1.5 onder WIN 10?
Dit is het antwoord:
Do you have the latest M-Audio drivers? Are you using their ASIO driver? Are they known to work OK with Win 10? As I said above AA 1.5 is perfectly happy with Win 10 as long as your audio interface's drivers are as well.

Heb je nu misschien toch nog opties?
 
nee mijn opties zijn op ook aangezien ik eerder al de melding kreeg van uit de AA1.5 dat mijn geluidskaart niet de nieuwste drivers heeft .. doch voor mij voldoe deze het .. ( der zijn voor deze "oude" geluidskaart gewoon geen andere uitgebracht .)
 
Blijkbaar werkt dit niet voor een tweede keer:
"Daarin moest ik de modus instellen (aanvinken) voor Windows XP (Service Pack 2). Dat was de oplossing....! Opnemen werd meteen mogelijk."
Zo maar een suggestie: Zet hem eens terug naar de Win10 stand, reboot en dan weer naar Xp.

Het feit dat hij het ook weer gedaan heeft door een andere comptabiliteit te kiezen:
"Ik heb helaas weer te vroeg Victorie gekraaid...! Het programma draaide gisteravond inderdaad uitstekend en dus heb ik de computer rond 01:00 uur 's nachts uitgezet."
sterkt mij in de overtuiging dat het met Windows of zijn drivers te maken heeft.
Vooral dat het mis gaat als je hem uitzet.
 
Veng, Dank voor deze tips! Ik ga er meteen weer mee aan de gang :) .

En Emi, (voor als dat niet helpt...) heeft de aanschaf van een andere geluidskaart nog zin?
 
Veng, Dank voor deze tips! Ik ga er meteen weer mee aan de gang :) .
Ik heb je suggestie geprobeerd: teruggezet naar WIN10 . reboot en toen weer compatibel gemaakt met XP- Service Pack 2, bevestigd en weer reboot. Geen succes, helaas: geen recording...

Ik zal die ASIO driver van Emi eens proberen. (Emi, Dank je je voor de link !)
 
"bevestigd en weer reboot" Had je de eerste keer ook gereboot nadat je voor Xp gekozen had.
Mss dat die tweede reboot ook gezien wordt als uitschakelen?
 
Ik kan me dat niet voorstellen na bevestiging.....Maar ik probeer het nog een keer.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan