• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Automatisch aanmelden in Ubuntu 20.04 en Ubuntu 22.04

Status
Niet open voor verdere reacties.
Laatst bewerkt:
Wat is het verschil tussen Sudo en Su in Linux?
Heb je zelf alles gelezen wat in dat artikel te lezen valt ?
Een citaat uit het artikel
Het gebruik van sudo in plaats van su is standaard een aantal voordelen. Ubuntu-gebruikers hoeven slechts één wachtwoord in te voeren en te onthouden, terwijl je voor Fedora en andere distributies aparte root- en gebruikersaccountwachtwoorden moet maken tijdens de installatie.
Wat ook zo in vroegere Ubuntu edities ook was .


En je daarom niet voor root en gebruiker verschillende wachtwoorden moet invoeren en mogen hetzelfde zijn , om geen secretaresse te moeten nemen om de verschillende wachtwoorden te onthouden .
Dat de onderwerptitel nogal verwarrend is en beter zou passen
Wat is het verschil tussen sudo su en sudo -i

Met de opdracht sudo -i beheer je gans het systeem terwijl je met sudo su alleen de gebruikerrs(home map) beheert .
Moest men Windows op de juiste manier gebruiken dat malware bestijders totaal overbodig zijn en in veel groter mate virussen zouden geschreven worden .
Dat Linux , Windows , MacOS enz...... gewoon besturingssystemen zijn om een computer te laten werken .
Vergelijk het wat met een wagen , die je laten rijden op benzine , diesel, LPG , elekriciteit en elk een andere motor (besturingssysteem) onder de motorkap hebben zitten
 
Wat ook zo in vroegere Ubuntu edities ook was .
Nooit moeten toepassen ..verleden is van geen tel meer!
Dat de onderwerptitel nogal verwarrend is en beter zou passen
Wat is het verschil tussen sudo su en sudo -i
Wat is het verschil tussen sudo su en sudo -i
Niet veel te vinden van jouw titel!
Moest men Windows op de juiste manier gebruiken dat malware bestijders totaal overbodig zijn en in veel groter mate virussen zouden geschreven worden .
Heel straf!
Blijkbaar weet je van alles...maar je wist niet eens dat je eerst moet ontgrendelen voordat je iets kan veranderen aan het wachtwoord!Dit is pas straf.
 
Om de topic start duidelijk te maken...

Automatisch inloggen​


U kunt uw instellingen zo wijzigen dat uw account automatisch wordt aangemeld wanneer u uw computer opstart.
  1. Open het Activiteiten-overzicht en typ Gebruikers.
  2. Klik op Gebruikersaccounts om het paneel te openen.
  3. Selecteer het gebruikersaccount waarbij u automatisch wilt inloggen bij opstarten.
  4. Klik op Ontgrendelen rechtsboven in de hoek en voer uw wachtwoord in wanneer daar om gevraagd wordt.
  5. Switch the Automatic Login switch to on.
BRON
 
Heel straf!
Blijkbaar weet je van alles...maar je wist niet eens dat je eerst moet ontgrendelen voordat je iets kan veranderen aan het wachtwoord!Dit is pas straf.
Inderdaad heel straf , in mijn startbericht valt nergens iets te lezen over veranderen van wachtwoord , maar over wel of niet automatisch aanmelden !
 
Wat schrijf ik dan in #24?:)
 
Wat schrijf ik dan in #24?:)
Lees nog eens heel aandachtig wat jij daar citeert en indien je denkt ik heb me in iets vergist mag je jou zelf verbeteren ! Vergissen is menselijk ! Anders wil ik altijd met veel plezier uitleggen waarom ik dit topic gestart heb .:p
 
Anders wil ik altijd met veel plezier uitleggen waarom ik dit topic gestart heb .:p
Awel vraag het me ook af?Waar om dit topic?Wat ook wat foutief is.
Geen vraag over Ubuntu of heb ik iets gemist?
 
Waarom denk je dat Windows zo een kwetsbaar OS is . Omdat bijna niemand het ingebouwd Admin (root) beveiligt met paswoord
Heb je mijn tekst in post #9 wel gelezen? Daarin schreef ik namelijk precies hetzelfde.
En ja velen gebruiken ook nog eens geen wachtwoord maar dat maakt in Windows ook al minder uit, want als malware daar in komt kan het toch al zowat alles als administrator.

Dacht dat jij dat ook zou geweten hebben Black Tiger.
Ja als jij wat beter gelezen had, dan had je ook gezien dat ik dat uiteraard wist. :)
 
@ BT Kan niet veel meer zeggen als gouwepeer.
Hoe bedoel je ik kan niet veel meer zeggen?
Als het over Linux desktop gaat dan kan dat kloppen, dat is leuk voor thuis. Servers beheer je alleen via console dus ik werk nooit met de Linux desktop.
 
Hoe bedoel je ik kan niet veel meer zeggen?
Als het over Linux desktop gaat dan kan dat kloppen, dat is leuk voor thuis.
Idd dat bedoelde ik en gouwepeer had de uitleg al gedaan van root en toestanden die ook kloppen.
Servers ken enkel het woord :)
 
  1. Open het Activiteiten-overzicht en typ Gebruikers.
  2. Klik op Gebruikersaccounts om het paneel te openen.
  3. Selecteer het gebruikersaccount waarbij u automatisch wilt inloggen bij opstarten.
  4. Klik op Ontgrendelen rechtsboven in de hoek en voer uw wachtwoord in wanneer daar om gevraagd wordt.
  5. Switch the Automatic Login switch to on.
In uw eerste bericht wat jij in dit topic geciteert hebt staat te lezen ben je niets vergeten om eerst te ontgrendelen ,stap 1 dus
In uw bron is het stap 4 .

Helemaal onderaan in uw bron valt ook te lezen
Als uw accounttype Standaard is, dan kunt u deze instelling niet wijzigen. Neem contact op met uw systeembeheerder; deze kan de instelling voor u wijzigen.
Als je als standaardgebruiker het rootwachtwachtwoord niet kent kun je niet ontgrendelen . Je kan naast je gebruikersaccount dat je aangemaakt hebt bij het installeren ook nog altijd achteraf één of meerdere standaardaccounts aanmaken met wachtwoord beveiligd , gebruikerswachtwoorden gebruikers hun persoonlijke mappen , maar verder geen software kunnen installeren .
Misschien best dit topic sluiten.
 
Aangezien er steeds over en weer verwijtingen worden gedaan, heb ik berichten verwijderd en het topic gesloten. Hou het netjes en rustig aub!
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan