• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Automatisch bijgewerkte diashow

Status
Niet open voor verdere reacties.

bob28

Nieuw lid
Lid geworden
9 jun 2012
Waarderingsscore
0
Hoi,

ik houd binnenkort een feestje en nu leek het me leuk om de foto's die gemaakt worden (op mijn iPhone, een smartphone dus), direct op een beamerscherm te laten verschijnen (aangesloten aan een computer).
Nu heb ik een tijdje zitten klooien met verschillende manieren, maar ze werken nog niet helemaal;

1. De foto's die op mijn telefoon worden gemaakt direct via de automatische uploadfunctie naar Dropbox uploaden, waarna ze in een map op mijn computer terechtkomen. In deze map het programma Picasa voortdurend laten synchroniseren en een diashow van de ontstane map in Picasa laten afspelen.
Het fijne hiervan is dat de diashow zich blijft herhalen, totdat er een nieuwe foto aan wordt toegevoegd. Dan blijft de diashow steken bij de laatste (dan eigenlijk de een na laatste foto). De diashow word niet bijgewerkt, totdat deze gesloten en weer opnieuw aangezet word.

2. De tweede manier was via de 'if-this-than-that'-app op mijn telefoon. De foto's die gemaakt worden, worden automatisch op Flickr gepload. Wederom kampte ik daar met hetzelfde probleem, dat de diashow niet automatisch bijgewerkt werd, tenzij ik de pagina 'refreshte'.

Weet iemand misschien een manier of een oplossing hiervoor? Het mag natuurlijk ook via een hele andere weg. Het liefste wil ik eigenlijk dat ik gewoon een foto maak, en direct daarna in een diashow op het scherm komt te staan.

Ik hoop dat het een beetje duidelijk is.

Mvg. Bob28

probeer het volgende tool eens ....Freeware: Photo Flash Maker

Met Photo Flash Maker wordt het mogelijk om van je eigen foto’s een diavoorstelling in het Flash-formaat te fabriceren.
Je voegt er heel eenvoudig een bijpassende soundtrack aan toe en het resultaat zet je vervolgens al net zo eenvoudig op je website.
Natuurlijk kan het resultaat ook op de pc zonder problemen worden afgespeeld.
Dit alles gaat erg gemakkelijk dankzij de wizard die automatisch verschijnt wanneer je Photo Flash Maker start.
Uiteraard is het ook mogelijk om handmatig een diavoorstelling aan te maken en dankzij de overzichtelijke interface is ook dit een fluitje van een cent.

TIP Via Create | Create Slideshow CD/DVD brand je de fotoserie met de gentegreerde brandmodule direct op cd of dvd.

51e2d6bdb709f-Ashampoo_Snap_2013.07.14_18h48m55s_002_.png

Volgens mij gaat die hetzelfde probleem geven, Emi. Als ik het goed lees, staan er bij aanvang van de avond zo'n 10 foto's in de map. In de loop van de avond worden er automatsch steeds nieuwe foto's bijgeplaatst en TS wil die dan automatisch toevoegen aan de diavoorstelling die dan al loopt.

Het schijnt dat het programma Eye-Fi het kan.

Dat is inderdaad precies wat ik bedoel Gollem. Ik zal straks even kijken wat dat 'Eye-Fi' precies inhoud.
Emi, jij ook bedankt voor het meedenken. Ik zal ook zeker even naar jouw alternatief kijken, ook al is dat geloof ik niet helemaal wat ik bedoel.
Ik laat nog wel even weten of het allemaal lukt.

het tool aangebracht door Gollem is niet gratis te gebruiken ...ik zag ook nergens de optie een probeer versie op te halen

Hmm... met dat ik verder lees, blijkt die Eye-Fi zelfs niet verkrijgbaar te zijn in Europa (USA only). En inderdaad Emi, als je het al kunt krijgen, is het niet gratis.
Aangezien het gekoppeld wordt aan specifieke hardware (die je moet kopen), lijkt het mij ook niet dat er trouwens een trial-versie is of komt...

Fotolive en Faststone Image Viewer zijn de programma's die ik zocht! Ze updaten de afspeellijst van foto's iedere keer na n doorloop, waardoor er dus telkens nieuwe foto's aan een map toegevoegd kunnen worden, die vervolgens meteen in de diashow worden opgenomen.
Zelf gebruik ik liever Fotolive, omdat deze mooiere overgangen heeft en erg simpel in gebruik is, doelmap kiezen en op ok klikken. Faststone Image Viewer werkt en ziet er iets gecompliceerder uit wat dat betreft, en de overgangen lijken op Powerpoint la 1990. Wat dat betreft jammer, want naar mijn gevoel werkte dit wel iets sneller.
Toch kies ik voor makkelijk en mooi; Fotolive.

Bedankt voor jullie suggesties! Als er nog mensen zijn die denken dat ze ideen van toegevoegde waarden hebben, ga uw gang! Ik sta altijd open voor nieuwe dingen!

Mvg. Bob28.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan