• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Autorun

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nikki Russel

Gevestigd lid
Lid geworden
3 dec 2006
Berichten
318
Waarderingsscore
1
beste forum leden,
Had altijd een USB-stick met een autorun functie, maar werkt
sinds Windows 10 niet meer.
Heb verschillende gemaakt maar werken niet Windows verwijderd
zelfs de autorun.inf van de stick.
Wie kan mij helpen een werkende autorun.inf te maken voor mijn
usb-stick?

Met vriendelijke groet,

Nikki
 
Welk antivirusprodukt gebruik jij?
Want het hoeft niet specifiek een Windows 10 probleem te zijn.

Bovendien: als jouw stick automatisch kan opstarten, kunnen sticks van anderen, verbonden met jouw computer dat ook.
En dat weer is een veiligheidsrisico.
 
Het zou in Windows 10 ook moeten werken, kijk maar eens na de verschillende video`s en sites er over.
Hier kun je ook zien hoe je dit aan of uit kunt zetten.
autorun windows 10 - Google zoeken
 
wat staat er op de usb stick ...ik sluit hier een mp3 usb stickie aan en deze begint direct met het afsplelen via de Windows media player of eender andere player die als de standaard player ingesteld word ...

via het oude configuratiescherm klik je dus op "automatisch afspelen "
bij muziek selecteer je dan het afspeelapparaat in mijn geval dus de WMP en klik je op opslaan .
5a15a7363035e-Ashampoo_Snap_2017.11.22_17h32m16s_002_.png

**ik draai hier wel de Windows10 pro het kan dus zijn dat deze functie niet aanwezig is in de home

de stick heeft zelfs geen autorun.inf

deze stick heeft een afspeelduur van haast 22uren ..
5a15a813b5812-Ashampoo_Snap_2017.11.22_17h37m27s_003_.png
 
Ook bij de home versie is dit in te stellen.
 
Welk antivirusprodukt gebruik jij?
Want het hoeft niet specifiek een Windows 10 probleem te zijn.

Bovendien: als jouw stick automatisch kan opstarten, kunnen sticks van anderen, verbonden met jouw computer dat ook.
En dat weer is een veiligheidsrisico.
Ik gebruik antivirus: 360 Total Security
De PC wordt alleen door mij gebruikt en het bestandje is een exe bestand
 
over welk bestandje gaat het hier ...dit om het hier eens te testen .
 
over welk bestandje gaat het hier ...dit om het hier eens te testen .
Het gaat om starttc.exe dat is de versie van Total Commander voor USB.
Ik denk dat de tekst in de autorun.inf niet goed is.
[autorun]
shellexecute=starttc.exe
Icon=starttc.exe
action=Open
 
wel hier werkt het dus wel maar enkel op de stick die dus vanuit de fabriek een u3menu heeft meegekregen ...
ook dient men het vinkje aan te zetten in het u3menu bij instellingen om dus Total Commander op te starten nadat deze stick aangesloten werd ...
 
heb het zojuist ook eens geprobeerd op een gewone usb stick ...dit lukte dus in het geheel niet .
 
Een u3 stick is een usb stick die bestaat uit 2 partities. Een van die partities doet alsof hij een cdrom station is. Autorun is wel toegestaan om uitgevoerd te worden van een cd romstation. Daarom lukt autorun wel op een u3 stick.

Op gewone USB sticks is de autorun functionaliteit een paar jaar geleden door Microsoft uitgeschakeld door middel van een beveiligingsupdate, omdat ook malware (Conficker!) in het verleden gebruik/misbruik maakte van autorun op USB sticks.

Zelf van een gewone USB stick een U3 stick maken valt nog niet mee.
Als je wilt experimenteren (op eigen risico!), lees je volgend artikel door: How to create an autorun USB drive by yourself, which works on any Windows.
 
wel ik heb dat eens nagelezen om dus zelfs van een gewone usb stick een u3 stickie te maken ....zelfs ik ga me er niet aan wagen ..
 
Nee, mij lijkt het ook knap ingewikkeld...

Ik had een paar jaar geleden gelezen dat de Autorun functionaliteit voor USB sticks en externe harde schijven werd uitgeschakeld om veiligheidsredenen. Ik snapte dus wel waarom dat gedaan werd, maar ergens vond ik het ook wel jammer. Op de meeste van mijn USB sticks stond toen een door mij gemaakt autorun.inf bestandje. Dat zorgde ervoor dat ik in de Verkenner geen standaard afbeelding van een stick zag, maar een pictogram gemaakt van een foto van die stick. Dat vond ik niet alleen leuk, maar het was ook handig wanneer ik meerdere sticks tegelijk had aangesloten. Dan kon ik die goed uit elkaar houden.
Die autorun.inf bestandjes staan nog op die sticks, maar ze werken helaas niet meer. In de Verkenner zie ik nu weer dat saaie standaard pictogram.
 
wel hier werkt het dus wel maar enkel op de stick die dus vanuit de fabriek een u3menu heeft meegekregen ...
ook dient men het vinkje aan te zetten in het u3menu bij instellingen om dus Total Commander op te starten nadat deze stick aangesloten werd ...

Graag wil ik hier nog even op reageren.
Heb een SanDisk U3 cruzer micro 16gb gevonden, echter de U3 er destijds afgehaald, geprobeerd dit met de LPInstaller.exe
te herstellen, maar lukt niet. Het schijnt ook dat Windows 10 U3 niet meer ondersteund.
Hoe krijg ik deze stick weer U3 compatable en werkend onder Windows 10?
 
dezelfde SanDisk U3 cruzer micro gebruik ik ook hier dus ...
je zegt dat Windows 10 U3 niet meer ondersteund ...wel feit is dat je ook via de instellingen van deze stick in het U3menu kunt aan geven om een klein bestandje op de pc neer te zetten zodat de pc deze stick met de U3 functie herkent bij het aansluiten en bijgevolg deze dan ook opstart en te gebruiken is ..zoal eerder al vermeld werkt het hier namelijk wel .
hoe je deze stick weer werkende krijgt aangezien je de U3 eraf heb gehaald ...kan ik je niet zeggen daar ik dit niet kan onder zoeken zonder deze optie van het U3menu hier in gevaar te brengen en deze bijgevolg ook kwijt te geraken .

via de link hier kun je het autorun.inf ophalen (deze is enkel voor deze stick geschikt )
echter dien je ook het volgende te bezitten ..
5a1e63549ae35-Ashampoo_Snap_2017.11.29_08h34m31s_007_.png


5a1e629870c26-Ashampoo_Snap_2017.11.29_08h32m13s_006_.png
 
Laatst bewerkt door een moderator:
dezelfde SanDisk U3 cruzer micro gebruik ik ook hier dus ...
je zegt dat Windows 10 U3 niet meer ondersteund ...wel feit is dat je ook via de instellingen van deze stick in het U3menu kunt aan geven om een klein bestandje op de pc neer te zetten zodat de pc deze stick met de U3 functie herkent bij het aansluiten en bijgevolg deze dan ook opstart en te gebruiken is ..zoal eerder al vermeld werkt het hier namelijk wel .
hoe je deze stick weer werkende krijgt aangezien je de U3 eraf heb gehaald ...kan ik je niet zeggen daar ik dit niet kan onder zoeken zonder deze optie van het U3menu hier in gevaar te brengen en deze bijgevolg ook kwijt te geraken .

via de link hier kun je het autorun.inf ophalen (deze is enkel voor deze stick geschikt )
echter dien je ook het volgende te bezitten ..
5a1e63549ae35-Ashampoo_Snap_2017.11.29_08h34m31s_007_.png


5a1e629870c26-Ashampoo_Snap_2017.11.29_08h32m13s_006_.png
 
Helaas lukt dit niet daar U3 verwijderd is, er schijnt een tool voor sandisk
te zijn genaamd LPInstaller.exe maar krijg deze niet aan de praat onder Windows 10
het schijnt dat sandisk U3 heeft opgegeven en niet meer ondersteund!
 
probeer het volgende eens ... download U3 Launchpad Installer dit is de enige werkende link die ik vond ...
* nadat je de stick aangesloten heb dien je deze installer met rechts aan te klikken en uit te voeren als administrator ...installatie duur is ongeveer 30 minuten ..let op : al wat nu aanwezig is op de stick word verwijderd ...je krijgt de vraag om de bestanden te backuppen ..
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan