• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Avast cleanup premium

Status
Niet open voor verdere reacties.

RazendeRoeland

Bekend gezicht
Lid geworden
12 nov 2006
Berichten
173
Waarderingsscore
1
Al een poosje gebruik ik Avast antivirus programma's gratis, en tot op heden geen problemen met virussen. Nu kwam er van Avast een aanbieding voorbij voor het voordelig aanschaffen van cleanup premium. Fantastische slogans zoals sneller opstarten, schonere en gezondere PC. Kortom, geweldig.
Maar loont het de moeite om deze software te installeren? Wordt de opstart zoveel sneller, hou ik allerlei rotzooi buiten de deur met dit programma?

Graag jullie objectieve mening.
 
Al dat soort tools links laten liggen, je hebt ze niet nodig en beloven wat ze niet waar kunnen maken.
In opstarten alleen items voor de AV, drivers en de back-up tool laten staan, de rest verwijderen.
Heb je schijfruimte tekort, schijfopruiming van Windows zelf gebruiken.

En met W10 heb je Avast ook niet nodig, Windows Defender doet het minstens net zo goed.
 
bedankt voor je snelle reactie en heldere uitleg
 
Ik zou het ook links laten liggen, zeker voor 50 euro per jaar.
Nog een toevoeging op wat Lange Pier heeft gegeven, laat af en toe de c eens defragmenteren.
Dit doe je door in de zoekfunctie defr in te typen en dan komt hij al te voorschijn.
Ook zou je af en toe de gratis versie van Malwarebytes kunnen laten scannen, want die kan goed naast een anti virus gebruikt worden.
 
Lange Pier weet dat ik daar anders over denk en dat defragmentatie wel degelijk op HD's merkbaar verschil kan maken - in zelf vind de defragmenteerder in Windows 10 goed werken.
Laten we nu eens afspreken dat de gebruiker daar zelf over beslist.
 
Ook ik heb andere ervaringen met defragmenteren.
Vooral na een update wil Windows trager reageren en na het defragmenteren is er duidelijk een verschil te merken.

Dit staat trouwens bij Microsoft op de site
Het optimaliseren van uw stations kan helpen om uw pc soepeler te laten werken en sneller te laten opstarten.
 
Wat je er ook van vind zoek eerst goed uit of de gebruiker een HDD of een SSD heeft. Op een SSD zou defragmenteren niet moeten werken maar je weet het nooit met allerlei tooltjes. Straks doet hij het wel en is de hele SSD vernacheld.
 
De Windows Defragmenteerder weet precies of het een HD is of een SSD.
Bij de laatste kan je dan de SSD, in plaats ervan deze gedefragmenteerd wordt, de trimfunctie ervoor activeren!
 
De Windows Defragmenteerder weet precies of het een HD is of een SSD.

Dat is ook precies mijn punt. Als je het al wil doen, en je gebruikt een speciaal tool let dan op het type schijf wat erin zit
 
maar je weet het nooit met allerlei tooltjes. Straks doet hij het wel en is de hele SSD vernacheld.

Hoezo heb jij het over allerlei tooltjes of over een speciale tool?
Want er wordt hier niet over iets anders gesproken dan de Windows defragmentatie.
 
@RazendeRoeland
Ja,dit soort tooltjes zorgt ervoor dat je systeem heel traag gaat worden.
het is al vaker gezegd, ze beloven vanalles maar uiteindelijk zijn ze niks waard.
allemaal weggegooid Geld.
de ingebouwde veiligheid van Windows is eigenlijk al voldoende
 
@Aarie25 Klopt. Ik meld het alleen zodat mensen wel weten dat wanneer ze zo'n tool tegenkomen dat ze daar rekening mee moeten houden.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan