• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Avast koopt AVG

  • Onderwerp starter Abraham54
  • Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Abraham54

Gast
Avast gaat AVG kopen.

Meerdere overname bedragen worden genoemd (1,13, 1,2 en 1,3 miljard euro).

Avast hoopt er voordeel mee te doen, vooral als het gaat om de toekomstige beveiliging van Internet of Things.


Beide bedrijven zijn opgericht in de Tsjechische Republiek.
AVG stamt uit 1991 en is iets groter, en heeft wereldwijd meer dan 200 miljoen actieve gebruikers.
Avast is wat kleiner en werd in 1988 opgericht. Dat bedrijf heeft wereldwijd zo'n 100 miljoen gebruikers.
De twee internationaal actieve bedrijven hopen na samenvoeging hun marktpositie flink te verstevigen en door de schaalvergroting nog meer meldingen ontvangen van bedreigingen, zodat de beveiliging van de produkten verbeterd kan worden

In een officieel statement stelt Avast "de acquisitie na te streven voor het verkrijgen van schaalvoordelen,
technologische diepgang en geografische verbreding."
Bovendien verkrijgt Avast dan ook de Zen-technologie van AVG.
 
Misschien dat Avg dan ook iets beter wordt, ik vind Avg niet zo`n goede scanner.
Ik ben er van huis uit mee opgegroeid, maar gebruik de laatste jaren liever Bitdefender.
Maar ze worden samen dan wel de grootste van de wereld.
 
Wel gerede kans dat een van beide van de markt gaat verdwijnen natuurlijk. Wat waarschijnlijk AVG zal zijn.
 
ik ben al meerdere jaren een tevreden AVG internet security gebruiker en vind het spijtig te moeten horen dat wellicht de AVG zal verdwijnen .
 
Er is verder nog niets bekend over welke van de 2 zal gaan verdwijnen. Wel lijkt het mij duidelijk dat ze de 2 samenvoegen en dan met 1 verbeterd product terug de markt op komen.
 
Afwachten - de aandeelhouders van AVG moeten namelijk nog akkoord gaan met de prijs die Avast per aandeel AVG wil betalen.
 
Dat klopt, Maar je koopt zo'n bedrijf toch om er vervolgens iets beters van te maken.
 
Weet dat ik ook benieuwd ben naar wat het uiteindelijk zal gaan worden.
Oost-Europa omvat nog meer antivirusbedrijven zoals Bitdefender en Eset.
 
Eset heeft oom een vestiging in Nederland. Maar zeker Bitdefender is een relatief onbekend product volgens mij.

Opvallend wel dat veel van deze bedrijven in oost-Europa zitten.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan