• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Info Avira Free liet zich niet verwijderen

Status
Niet open voor verdere reacties.
A

Abraham54

Gast
Ik had tot voor een paar uur Avira Free 2018 als antivirus in mijn Windows.
Ik wou echter terug naar Kaspersky Free in combinatie met de Zone Alarm Free firewall (waarin de Arin protection op actief gezet).

Echter: Avira liet zich niet verwijderen - gaf aan dat de antivirus nodig is voor de beveiliging van Windows!

Dan maar naar Veilige Modus en inderdaad - dat was de oplossing.

Terug op de normale desktop daarna Kasperky Free geïnstalleerd en het account bij Kaspersky in orde gemaakt.
Wat tevens met Kaspersky Free op start is de tevens gratis versie van Kaspersky Secure Connection.

Klik met rechts daarop en kies voor instellingen en haal daar het vinkje weg bij Opstarten met Windows.
Na installatie van Zone Alarm Free Firewall heb ik in Services de Windows Firewall gedeactiveerd.


Waarom kies ik voor een gratis antivirus en niet voor een betaalde versie?
Ook de gratis antivirus heeft dezelfde antivirus engine als de betaalde antivirus.
En dient voor de bescherming van Windows en doet dat dus net zo goed. Bingo.

Betaalde suites zijn vaak opgeblazen met extra tools die door de meesten niet eens gebruikt worden;
vaak is daardoor ook het menu van die suites zeer uitgebreid en stelt dat gebruikers weer voor problemen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan