• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

backup maken naar smartphone

Status
Niet open voor verdere reacties.

willyke

Gevestigd lid
Lid geworden
22 okt 2008
Berichten
316
Waarderingsscore
2
halo,
Ik gebruik al jaren syncback om van mijn data, foto's een backup te maken naar een intern of externe hd of usb stick.
Nu vraag ik of er een backup program bestaat om ook de smartphone te selecteren als doel voor zo'n backup?
mvg
willyke
 
Hallo,
Android heeft al een back up optie aan boord.
Als je dan bijvoorbeeld een nieuwe telefoon hebt, kun je gewoon inloggen met jou bestaande Google account en je krijgt dan alles op de nieuwe telefoon.
Kijk eens onder instellingen-systeem-back up.
 
Bedoel je dat je een back-up van je smartphone wilt maken? Voor Android (Samsung toestel) doe ik niet anders met "SmartSwitch" van Samsung.
@Arie25: Soms is het handig om een back-up op je desktop/laptop te hebben om in te kunnen grasduinen.
 
@Arie25: Soms is het handig om een back-up op je desktop/laptop te hebben om in te kunnen grasduinen.
Dat kan toch ook, want je slaat de back up in Google Drive en die kun je ook op een computer openen ;)
 
Mss omdat ik nog op Android 6.0.1 zit:dizzy:. Smartphone van 2015. Updates? nooit van gehoord en Google Drive gebruik ik niet (bewust althans). Maar ik leer bij.
Mss kan TS de vraag verduidelijken.
 
Zelf de laatste jaren Android One, 3 jaar updates.
Net een nieuwe telefoon met Android 11, die wordt bijgewerkt tot 13 :)

Maar back-up op een telefoon dien je meestal zelf aan te zetten.
 
Als ik de vraag goed lees wil @willyke de smartphone gebruiken als doel voor de Backup.

Mijn vraag is @willyke waarom wil je dat? De smartphone is een kwetsbaar apparaat, geen veilige plek om een bestanden op te bewaren.
 
halo Rubensky,
ik wil gewoon een aantal documenten op mijn smartphone zetten (zitten erop) maar om deze uptodate te houden wilde ik een systeem (vb syncback) zoals ik gebruik voor mijn pc, om niet telkens te moeten zoeken welke files verandert zijn.
 
Waarom niet simpel een cloud dienst als OneDrive of Google drive gebruiken? Daar kan je precies instellen welke bestanden je wil synchroniseren naar je telefoon.
 
juist en ik gebruik wel onedrive, maar het blijft een cloud dienst.
 
Je kan in de OneDrive app per map en bestand aangeven welke offline, dat wil zeggen op je telefoon zelf, bewaard moeten worden.
In de app zelf, achter de naam van een map of bestand op de drie puntjes tikken en dan Offline beschikbaar maken aanzetten. Er verschijnt dan een symbooltje bij de map, die aangeeft dat het op de telefoon zelf bewaard wordt.
 
Enigma 147, dat wist ik niet en ga dat morgen zeker uittesten, bedankt voor de tip
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan