• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Backup maken van nokia 7 + naar laptop

Status
Niet open voor verdere reacties.

jefken

gepensioneerd ingenieur
Lid geworden
26 jul 2006
Berichten
513
Waarderingsscore
2
Hoi,
Ik heb een vraag betreffende het maken van een backup van een nokia7+:

Samsung heeft een windows programma Kies en smart om een backup te maken van de smartphone naar pc of laptop.
Bestaat er zo een programma voor nokia?

Wanneer ik mijn nokia aansluit op mijn laptop via usb kabel dan zie ik mijn nokia 7 plus met twee schijven
nl. :
interne gedeelde opslag
SD-kaart.

Mag ik van beide schijfjes een kopie maken op een externe usb drive en die eventueel als backup maken en eventueel gebruiken om indien nodig een backup terug te zetten bij disaster?

YYYJoyd.jpg
 
Voor Android zou het zo moeten lukken.

Via usb
Nog zo’n voor de hand liggende manier is om je Android via de usb-kabel te verbinden met je desktop. Dat is natuurlijk lekker simpel: sluit de kabel aan op je telefoon aan de ene kant, en je laptop of computer aan de andere kant. Veeg vervolgens de notificatiebalk van je Android omlaag, tik op de melding ‘USB voor…’ en selecteer ‘Bestanden overzetten (MTP)’.

Vervolgens wordt op je computer het venster ‘Bestandsoverdracht’ geopend. Daarnaast wordt je mobiele apparaat getoond in het overzicht van ‘Apparaten en stations’ in Verkenner. Hier kun je net als bij een normale usb-stick bestanden verplaatsen, kopiëren, plakken en verwijderen.
 
@Swaken ,

heb nokia suite geïnstalleerd maar dat werk blijkbaar niet met de nokia 7 plus nochtans versie 3.8.54

VParsPE.jpg


maar verder dan dat venster geraak ik niet en van aansluiten van de 7 plus is geen sprake
 
arie25

als ik het zo doe krijg ik dit

7227Mvu.jpg
 
Aan die melding heb je ook niets, dan weet je niet wat het probleem is.
Kun jij wel de mappen zie in bijvoorbeeld verkenner en die naar een nieuwe map slepen/kopieren?
 
Jefken, 2 vragen:

1. Kan je geen Cloud beackup maken naar bijvoorbeeld Google Drive?
2. Hoe bevalt de Nokia 7+? Wat zijn bijvoorbeeld je ervaringen met de camera?
 
@Rubensky,
Ik heb ook een Nokia7+ en moet zeggen dat ik voor de prijs heel tevreden ben. (Ik kwam wel van een redelijk oude S5)
Batterij doet het goed en van de camera geen klachten al zit er s avonds wel wat ruis op.
Maar in tegenstelling tot lang geleden hoef ik me geen zorgen maken om niet rond te komen met de batterij. En dan voelt hij nog stevig aan ook.
Grtz
 
@jefken terug komende op jouw foutmelding in bericht #5 ben ik hier effe aan het experimenteren geweest .. ik kon hier probleemloos de gegevens van mijne smartphone overzetten naar de pc .
*in je eerste bericht laat je een interne opslag zien als ook een externe opslag namelijk je SD kaart ..
**ook hier is de 64gb sd-kaart ingesteld als een interne opslag en kon ik zo de gegevens van de 16 gb interne opslag (alcatel 1x) imigreren naar de sd-kaart en bij het aansluiten van de smarthone aan de pc werd hier automatisch gevraagd wat ik wenste te doen ...hier kon ik zodoende aangeven dat ik ‘Bestanden wilde overzetten via (MTP bestandsoverdracht )
*** ik heb dus op dit moment een backup in de cloud als ook op de sd en op de pc .

een paar foto's
zo word de smartphone weergegeven in de verkenner.
Ashampoo_Snap_zondag 19 augustus 2018_19h00m37s_002_.png
klik ik op deze alcatel 1x dan word hier enkel de sd weergegeven aangezien ik deze als een interne opslag ingebruik heb .
Ashampoo_Snap_zondag 19 augustus 2018_19h01m10s_003_.png
hier zie je al de mappen betreffende de smartphone deze werden dus geimigreerd .
Ashampoo_Snap_zondag 19 augustus 2018_19h01m49s_004_.png
hier zie je dus de totale backup van op de pc .
Ashampoo_Snap_zondag 19 augustus 2018_19h03m06s_006_.png

**het was niet mogelijk zonder eerst de gegevens te imigreren naar de sd om rechtstreeks een backup aan te maken op de pc ...ik kreeg ook hier dus een niet nader omschreven fout .

**je kan nadien de sd terug zo aanmaken zodat deze te gebruiken is als een externe opslag .
 
Laatst bewerkt:
@Emi ,

wat ik raar vind is dat als ik mijn n7+ aansluit op mijn laptop ik dan nokia 7 + zie en een cd station (D) CDROM bij heb (zie foto)



hier de inhoud van die cdrom
waar is dat voor nodig, moet ik die setup uitvoeren?



Ik weet niet hoe je de sd kaart als intern geheugen moet instellen, normaal zou ie dat automatisch moeten doen. Misschien is de snelheid van mijn micrsd 128gb te laag?

De apps staan op beide dus er staat een kopie van de interne op de sd? (58 apps)




@Rubensky ,
Ik heb een backup naar google drive althans dit staat aangevinkt in mijn N7+
 
ondertussen heb ik vastgesteld en via ander forum vernomen dat nokia suite niet werkt met N7+.
 
van de cd dien je af te blijven deze word dan ook gebruikt om je systeem opnieuw in te stellen ..
ook ik heb deze op mijn smartphone staan maar deze word niet vermeld in de verkenner als ik de smartphone aansluit ..er komt hier eerst een scherm om aan te geven wat er dient te gebeuren en als ik dan kies om de ingebouwde cd weer te geven dan pas komt deze ook in de verkenner te voorschijn .
Ashampoo_Snap_maandag 20 augustus 2018_14h47m20s_002_.png
Ashampoo_Snap_maandag 20 augustus 2018_14h47m51s_003_.png
 
had ik wel verwacht
dank voor de verwittiging
 
concreet is het je dan nu gelukt om je bestanden veilig te stellen ..
 
eigenlijk niet want wanneer ik wil kopiëren van de N7+ naar mijn externe usb drive blijft hij maar berekenen hoeveel tijd ie nodig heeft om de klus te klaren. Dus ik denk dat daar niks van in huis komt. Zal er moeten mee leven. Misschien dat een backup naar google drive voldoende

Overigens ben ik tot nu zeer tevreden van mijn N7+, minder duur dan de samsung s4, de android 8 is wat anders dan de 5 die samsung op de s4 had. Bovendien is die android van nokia een propere versie zonder die bullshit van samsung erop.

Van de camera kan ik nog niet veel zeggen omdat ik hem nog niet voldoende getest heb. Voor wat ik nu weet stel ik geen problemen vast. Ik gebruik dooreen dashcam , ixus 960 IS canon voor foto's. Voor de wegwerpfotografie van tegenwoordig voor foto en video zijn die allemaal wel voldoende. Ik heb al disks vol met foto's die maar heel sporadisch worden bekeken. Alleen die van de kleinkids zijn het interessants de rest is voor een groot deel schijfvulling. De overdaad schaadt hier ook.

Hopelijk komt Nokia eens met een goed backup programma nu ze weer een beetje in de markt komen.
Samengevat ben ik blij dat mijn saùsung s4 het begeven heeft en ik een nokia 7 plus heb aangeschaft. Voor zijn prijs een prachtig toestel (tot nu toe).
Overigens had ik voor het vrouwtje recent een Nokia 6 (2018) gekocht en ik was verwonderd over de degelijkheid van dit toestel kwaliteit/prijs.
 
Ashampoo_Snap_maandag 20 augustus 2018_15h35m55s_005_.png

*wees gerust de bestanden op je interne gedeelde opslag of deze van je sd blijven aanwezig ..
 
*wil ik hier ook gewoon kopiëren van af de interne gedeelde opslag naar een map "alcatel 1x back-up op een externe schijf dan gaat deze hier ook eerst berekenen hoeveel tijd hier voor nodig is maar start hier vervolgens dan het kopiëren naar de externe schijf op ...denk dat het hoofdzakelijk afhangt wat er op dat moment allemaal in gebruik is …
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan