• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

batch bestand

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nikki Russel

Gevestigd lid
Lid geworden
3 dec 2006
Berichten
318
Waarderingsscore
1
Beste forum gebruikers,
Ik zocht naar een stukje software om een map password beveiligd te maken.
Hierbij kwam ik een stukje tekst tegen (zie bijlage) dat dit ook onder Windows kan
zonder extra software, dus uitproberen en het werkt, MAAR als de map niet zichtbaar is
dan kan ik het batch bestand lezen, op de plaats waar 'Your-Password-Home' staat
verander je in een eigen password.
Maar als de map verborgen is kan ik het batch bestand uitlezen en het password gebruiken
om het bestand te activeren.

Dus niet zo handig, of doe ik iets niet juist ?

M.vr.gr. Nikki
 

Bijlagen

  • Password protect folders without software.pdf
    58,2 KB · Weergaven: 9
Dat is inderdaad niet handig. Ik maak zelf ook regelmatig gebruik van batch bestanden (en programmeer ze zelf ook), maar ik converteer ze altijd naar EXE bestanden met het gratis programmaatje "bat to exe converter". Het batch bestand krijgt de extensie .exe en is dan alleen uitvoerbaar. Je kan het exe bestand dus niet lezen (wachtwoorden e.d. die dus eventueel in je batch bestand staan, kan dus ook niet meer gelezen worden...

Het programmaatje kan je hier (http://www.f2ko.de/en/b2e.php) downloaden.

Suc6!

Groet, Peanut
 
Kan helaas niet via bovenstaande link downloaden.
Moet even verder zoeken.
 
Ik heb het programmaatje voor je ingepakt. Unzip dit bestand en met bat_to_exe_converter.exe kan je batch (.bat) bestanden omzetten naar .exe bestanden. Dit programmaatje hoeft niet geïnstalleerd te worden en is zo op te starten. Voor de rest wijst het zich vanzelf...

Groet, Peanut
 

Bijlagen

  • Bat_To_Exe_Converter.zip
    1,8 MB · Weergaven: 2
Alsjeblieft hoor.... neem ik eens een keer de moeite... geen reactie meer... zucht.... mensen van tegenwoordig...
 
@peanut Ik begrijp je frustratie over het niets meer horen van de TS. Helaas is dat een, op fora, veel gehoorde ergernis. Het is jammer als je ergens werk in steekt maar je dan niets meer hoort.

Maar misschien is de TS met vakantie oid. Laten we daar op hopen. (Maar de kans is klein na bijna een maand.) Zelf vind ik het ook niet echt getuigen van goed fatsoen als je niets meer laat horen.
 
Topic Starter

In reacties de afkorting TS gebruiken scheelt een poster (soms lange en ingewikkelde) namen van users typen. ;)
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan