• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

beamer van 60 hz naar 120 hz voor 3d

Status
Niet open voor verdere reacties.

bobmierlo

Junior lid
Lid geworden
27 jun 2011
Waarderingsscore
0
Dag iedereen,

Na wat gepuzzel ben ik erachter gekomen wat mijn probleem is met mijn 3d beamer. Ik krijg telkens input not supported op de beamer nadat ik 3d in heb geschakeld.

Nu is het zo dat ik mijn refresh rate op 120 hz moet zetten wil ik 3d kunnen kijken. dit is op dit moment niet mogelijk in de nvidia config scherm.

het probleem: de comp geeft niet aan dat er een acer 3d beamer op zit maar gewoon analog monitor.

ik kan geen drivers voor de beamer vinden op acer of nvidia websites. zitten ook niet op de bijgeleverde cd's.

Ik wacht op uw reactie, ik heb mijn eerste 3d film klaar liggen :rules:

Alvst bedankt voor het lezen.

Groet Bob,

Waarschijnlijk moet er een dual link dvi kabel in maar deze kan niet in de beamer hier zitten simpel 2x vga en 2x svideo in.

toh staat overal op nvidia vermeld dat er 3d op deze beamer kan

iemand ideeen?

Bob,

Wat is het type beamer? dus ook het product/consumenten nummer?
En ik neem aan dat je videokaart degene is uit je sig?

Tevens in de beamer instellingen/handleiding gekeken? miss dat je daar iets moet aanpassen

Zag trouwens dat je op 28juni ook al dit poste en toen zou je een X1261P beamer van Acer hebben? deze kan een 1024*768 3d beeld laten zien. het is dus wel mogelijk alleen moet je denk ik in de beamer iets op 3d zetten, en natuurlijk je 3d bril opzetten :P

Bedankt voor je reactie,

Ik heb alle handleidingen goed doorgenomen. en mijn bril opgezet :biggrin:
het beamertype is juist wat jij zei. en videokaart is club 3d gtx550.

Op de beamer zelf zitten 2 standen voor 3d. Dit is de 3D vision Nvidia stand en de 3d DLP stand. Ik heb beide geprobeerd om met een resolutie van 1024x768 (deze is aangegeven in de manual) maar beide standen zijn niet ondersteund.

Nu geeft Acer aan dat het belangrijk is dat er een dual link dvi cable tussen zit. Bij mij heb ik een dvi - vga connector waarna een vga kabel naar de beamer gaat. Op de beamer zelf zitten geen DVI ingangen alleen 2 x VGA en 2 x Svideo.

Ik wil nog proberen om 2 kabels naar de beamer te leggen ( 2 x connector dvi - vga en 2 kabels van vga) kijken of het enig zin heeft. Maar ik heb weinig hoop.

Nieuwste Nvidea driver is geinstaleerd.

Iemand? :D

Opgelost!

de connector dvi - vga was een oudere versie. nieuwe die duel ondersteund doet het wel.

Ik kan 3d op mijn beamer kijken, zeker een aanrader.
iemand goede 3d torrent sites?

Bedankt

Groet Bob,

Beste Bob, wat ben je toch een bofkont dat je het opgelost hebt daar waar ik al 2 weken aan het googlen en pielen ben. Maar misschien kun jij me nu helpen nu je het probleem bij jou opgelost hebt.
Ik heb een BenQ ms510 3D ready dlp beamer maar krijg ook die 120hz niet uitgestuurt.
Ik stuur vanaf mijn computer met hdmi kabel mijn signaal naar de breamer maar ook ik heb niet de mogelijkheid om de beamer op 3D mode te zetten omdat hij die 120hz niet krijgt die hij nodig heeft.
Ik heb een dualcore processor en een nividia gts250 videokaart met HDMI VGA en DVI.
Ik las bij jou dat je het met een een dual DVI kabel wel gelukt was.
De vraag is waar moet ik op letten als ik zo'n dual kabel koop want ik zie heel veel verschillende.
Ook heb ik maar 1 dvi uitgang op de kaart zitten, is het dan niet mogelijk?
En wat moet ik nog doen om mijn doel te bereiken om 3d te kunnen kijken.
Tips over instellingen zijn ook welkom

Ik hoop dat je me kunt helpen want ik begin langzaam zwaar teleurgesteld te raken dat er zo weinig over te vinden is.
Ik stuur je bij deze ook een PM om zeker te weten dat je het bericht binnen krijgt.

Alvast bedankt

Dag Nossie,

Ik heb jouw beamer gegoogled en het enigste verschil met de mijne is dat er een stickertje van nvidia op de beamer zit (nvidia 3d vision supported) verder heb ik ook een dlp 3d stand maar die heb ik niet geprobeert omdat hij het bij nvidia al goed deed.

Het moet een duel dvi kapeltje naar vga zijn. ik heb nu een lange besteld op allekabels.nl. Het enige waar je op moet letten is dat er in de dvi kant de pinnetjes volledig vol zitten en aan de vga kant hetzelfde. Mijn probleem was dat er aan de DVi kant maar de helft aan pinnetjes zat. (dus geen duel link)

HIeronder zie je duidelijk dat de dvi stekker volledig vol zit met pinnetjes en niet half vol:

http://www.allekabels.nl/DVI-Kabels/15/1083564/DVI-Kabel.html

Dus kort: zorg dat er bij de kabel DVI Duel link staat, dan aan de andere kant VGA en hij zou het moeten doen. (korte kabels kosten volgens mij maar een 12 euro of zo.)

Hopelijk je oplossing, anders hoor ik het wel

Groet Bob,

momenteel age of empires 3 (3d) aan het spelen op de beamer, erg leuk en erg goed beeld.

Hallo Bob, dat was snel:biggrin:
Bedankt voor je antwoord want hier kan ik wat mee.
Ik ga ook ff een kabeltje bestellen en hoop dat het goed komt.

prettig weekend

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan