• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Beeld uitgerekt

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jacjo

Junior lid
Lid geworden
18 jan 2013
Berichten
75
Waarderingsscore
0
ik heb een oud laptopje die nog prima zijn werk doet (Lenovo T61) echter een probleem met de weergave. een zuiver ronde cirkel wordt een ei. Dus uitgerekt in de lengte. Ik de instellingen te kunnen wijzigen door links te klikken en de schermresolutie te wijzigen echter dit haalt niets uit. Daarna op bureaublad links klikken - grafische eigenschappen - dan komt er een schermpje waar je de scherminstellingen kan wijzigen. 4 tabbladen 1-beeldschermen 2-scherminstellingen 3-Kleuraanpassing 4-sneltoetsen.
Ik kies dus voor optie 2 hier vind ik een knop Opties hoogte breedte verhouding deze aangeklikt. 3 opties 1-hoogte breedte verhouding handhaven 2-volledig scherm geen kader (staat aangevinkt) 3-beeld centreren. ik wijzig naar optie 1 maar nu komt het de knop toepassen wordt niet actief. Ik kan dus geen wijziging doen.
Op de laptop werk ik met W7 64 bit en heb de laatste Intel drivers geinstalleert wie weet raad
 
Doe het volgende eens. Ga eens naar het apparaatbeheer. Kijk dan eens of daar gele driehoekjes met uitroeptekens staan. In het bijzonder bij de beeldschermadapters.
 
Ik heb zelf ook ooit een T61 gehad en daar zat een ATI Radion videokaart in.
Ik vermoed dat dit bij jou ook het geval is.


Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
 
Nee er zijn geen conflicten of zo, haarscherp beeld alleen die vervorming is zo raar. Als er nou een manier is om die knop toepassen actief te krijgen is het probleem volgens mij opgelost. Bij beelschermadapter staat Mobile Intel(R) 965 express chipset family
 
Piriform is een analyze tool, geeft een opsomming van de hardware in jouw computer en ook de temps van de diverse onderdelen.

Dus doe toch maar hetgeen in mijn vorige bericht staat.
 
Voor een zo al ouder Thinkpad notebook zijn de temps voortreffelijk.

Klik met rechts op een lege plek in het beeldscherm.
Kies dan voor Beeldscherminstellingen.
Waar in dat venster de resolutie wordt weergegeven van bijv. 800 x 600 zie je daarnast een "pijltje" staan.

Klik daarop en schijf dan het balkje naar Optimale beeldscherminstelling.
Klik op Toepassen - ga akkoord met de melding - OK klikken en dan moet wat rond is ook rond zijn!
 
abraham in mijn eerste bericht schreef ik al dat ik de resolutie had gewijzigd dit haalde niets uit. Hij staat op de optimale resolutie 1200 x 800. ik upload een pdf van 2 screenschots
 

Bijlagen

  • cirkels uitgerekt.pdf
    202,7 KB · Weergaven: 16
@ Lange Pier , Bovenstaande driver gedownload en geïnstalleerd. Helaas zonder gewenst resultaat.
Ook de knop toepassen bij Grafische eigenschappen→scherminstellingen→opties hoogte breedte verhouding blijft grijs dus niet actief.
 
bovenstaand uitgevoerd in veilige modus zoals het progje vroeg echter de intel driver is niet verwijderd wel het tapje grafische instellingen. het beeld is nog steeds het zefde. zal nu handmatig de driver verwijderen en nogmaals installeren
 
ook deze poging helaas geen resultaat
 
Bovenstaande uitgevoerd echter .... geen succes.
Ik heb zelf Intel de Driver and Support Assistant Installer gedownload maar die zegt ook dat alle drivers up to date zijn.
Bij rechts klikken op bureaublad ben ik de optie grafische eigenschappen ben ik nu ook kwijt.
 
ga morgen mijn vraag bij intel neerleggen. Hoop dat zij met verder kunnen helpen
Hier iedereen bedankt voor de sugesties
 
Bovenstaande uitgevoerd echter .... geen succes.
Ik heb zelf Intel de Driver and Support Assistant Installer gedownload maar die zegt ook dat alle drivers up to date zijn.
Bij rechts klikken op bureaublad ben ik de optie grafische eigenschappen ben ik nu ook kwijt.

Configuratiescherm » Beeldscherm

Is dat wel bij jou aanwezig?
 
Ja is aanwezig. Overigens heb ik een herstel uitgevoerd omdat ik nu zoveel heb geprobeerd. Nu is de laptop weer zoals hij was met het scherpje van Intel. Maar de knop toepassen is nog steeds niet actief.
 
We gaan kijken of er soms instellingen in het Groepsbeheer in jouw Windows zijn gedaan.

Download
52063a40e2e64-Farbar_Recovery_Scan_Tool_canned.png
Farbar Recovery Scan Tool 32 of 64 bit van één van de onderstaande links
Farbar Recovery Scan Tool 32 bit (x86)
Farbar Recovery Scan Tool 64 bit (x64)
Downloadlokatie: Dit programma absoluut naar het bureaublad downloaden dan wel daar naar toe verplaatsen!
Opmerkingen
: Alle openstaande programma's en webpagina's dienen afgesloten te zijn.

Antivirusprogramma en actieve malwarescanners dienen al voor je FRST.exe start gedeaktiveert zijn!
Hier en hier vindt je gegevens hoe antivirusprogramma's en spywarescanners te deaktiveren.

FRST opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op FRST.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: via rechtsklik op FRST.exe of FRST64.exe en kies voor "Als Administrator uitvoeren".

FRST start op:
  • Wanneer het programma is geopend klik dan op de knop Yes bij de disclaimer.
  • Druk vervolgens op de Scan knop.
  • Aansluitend zal een logbestand - FRST.txt en Addition-txt aangemaakt worden en op het bureaublad opgeslagen worden.
  • Post de inhoud van beide logbestanden in jouw volgende bericht.
.

In geval de inhoud van een van de logs of van beide logs te groot is om te posten, kijk dan hier: Hoe een bijlage toevoegen?
 
Abraham, ik heb het tooltje z'n werk laten doen zie bijlages
 

Bijlagen

  • Addition.txt
    45,8 KB · Weergaven: 10
  • FRST.txt
    99,2 KB · Weergaven: 10
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan