• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Beeldschermen softwarematig omgedraaid

Status
Niet open voor verdere reacties.

Llibertat

Nieuw lid
Lid geworden
25 jan 2021
Berichten
15
Waarderingsscore
0
Hi,

dit vind ik zelf een hele interessante maar vreemde kwestie.

De case:

Twee monitoren, 1 aangesloten via Displaypoort en 1 via HDMI
Monitor 1 (Displayport) voor mijn neus wordt gezien als monitor 2 (HDMI)(zie ik met Zoom en scherm delen en vice-versa)
Voor verhuizing dezelfde opstelling en werkte perfect. Beeldscherminstellingen Windows staan goed.

Iemand suggereerde dat ik de monitoren moest omdraaien...?Serieus? Ik begrijp hier echt niets van. Videokaart instellingen, alles is hetzelfde.

Wie weet de oplossing?
 
Iemand suggereerde dat ik de monitoren moest omdraaien...?Serieus? Ik begrijp hier echt niets van. Videokaart instellingen, alles is hetzelfde.
Je kunt bij de beelscherminstellingen gewoon schuiven met de beeldschermen.
Zo kun je de rechtse monitor naar links verplaatsen en omgekeerd.
Je kunt daar ook aangeven welke monitor je als hoofdmonitor wilt hebben.
 
Ik heb hetzelfde met mijn monitor en TV. TV is 1 en monitor is 2 en kan ik niet verschuiven.
 
Ik heb een nVidia kaart en daarin zijn nog aparte nVidia instellingen te doen. Ook daar kan men monitoren omdraaien, sommige andere drivers hebben dat ook.
Lukt het daarmee ook niet Veng? Of heb je die optie niet?
 
Ik heb zo'n Nvidia instelling maar kan er niets mee:
Ik kan de schermen wel grafisch verplaatsen maar de monitor blijft op 2 staan.
(en Windows zet ze weer terug in de volgorde 2 - 1.
Maar voor mij is het geen groot probleem. Ik moet er alleen altijd op letten als ik naar de TV link.
601031ed075a4-Beeldschermen.jpg
 
Nee oke de nummers kun je niet veranderen, hdmi wordt volgens mij sowieso als 1 gezien indien aangesloten (weet ik niet zeker). Maar verschuiven kun je ze daar wel.
Heb het eens eerst in het nVidia scherm en daarna weer in Windows moeten doen en toen bleef het eindelijk goed.
Maar werkt inderdaad niet altijd zoals gewenst. In elk geval iets waar TS nog even naar kan kijken c.q. proberen.
 
Hi,

beeldscherminstellingen tweaken levert niets op. Gebeurt precies zoals V & G beschrijft. Ook monitoren losgekoppeld en eerst HDMI en daarna Displaypoort aangesloten. Blijft hetzelfde. Echt zo maf.

Dan morgen maar 8 schroeven losdraaien, schermen wisselen en weer vastzetten want ik word er knettergek vano_O.

Nabrander.Keek net even naar Nvidia instellingen (wist niet dat dit kon, gracias V&G) en zag dit. Zie scrshot. Tsja, dat klopt niet...maar weten jullie dan hoe je de volgoren in Nvidia in bovenste scherm wisselt?
 

Bijlagen

  • 1-2-2-1.png
    1-2-2-1.png
    120,8 KB · Weergaven: 4
Laatst bewerkt:
Ja ik heb ook nvidia en zie dat je kunt klikken op primair maken (ik heb het niet getest, durf het na jouw verhaal niet meer aan)
Dus op het scherm die je als eerst wilt zien met de rechtermuisknop klikken en dan kiezen voor primair maken.


Op deze site vind je nog uitleg over deze instellingen in windows. Maar die zul je al allemaal doorgelopen hebben.
 
Wat sommigen als probleem hebben is dat het op de HDMI aangesloten apparaat als nummer "1" vermeld wordt en de standaard monitor als nummer "2".
Zelf denk ik nu dat dit komt omdat, in mijn geval althans, ook al koppel je het HDMI apparaat los, Windows aangeeft dat oudere monitoren niet gedetecteerd kunnen worden.
Ik veronderstel dat het wél gedetecteerde apparaat daarom op nummer "1" komt.
Omwisselen van nummering lukt dan niet.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan