• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Beginnen met encryptie computer harde schijf en email

Status
Niet open voor verdere reacties.

TomVanDerBroek

Bekend gezicht
Lid geworden
7 dec 2010
Berichten
183
Waarderingsscore
0
Hallo,
Ik heb een windows 7 computer en ik zou graag mijn harde schijf willen encrypten.
Ik zoek hierover meer info en hopelijk ook tips voor gratis applicaties waar ik dit mee kan doen.
Op dit moment lijkt het mij het best plan om maar gewoon gebruik te maken van encrypte software bitlocker van windows.
Hierna wil ik ook mijn email encrypten maar dat is fase 2. Hier ben ik nog niet..
Het is de eerste keer dat ik dit doe ik weet dat ik mijn encryptiepaswoord moet uitprinten.Dit heb ik nodig als mijn computer crasht toch?
Ik weet al vanalles over de voordelen. Ik vraag me alleen af wat de grote nadelen zijn.

Mvg Tom
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Menno Schoone heeft altijd veel informatie over van alles erop staan, ik vindt het altijd een goede en duidelijke site.
Ook is er voor haast elk onderwerp wel iets te vinden.
 
Maar wat als Windows crasht, is het dan nog mogelijk gegevens van een versleutelde schijf te halen...?
 
Kan wel. Al zal het natuurlijk wel een stuk lastiger zijn dan standaard.
 
Waarom zou je de hele schijf encrypten!! Windows hoeft niet en kan op C: met de rest van je software.
Voor je data maak je een patitie (D) en daar zet je al je data op en encrypt de zaak.
Ben je van het probleem van een ge-encrypte gecrashde Partitie af.
Ik gebruik TrueCrypt. Zeer sterk en gratis.
perloc
P.s. je kunt nog geen dubbele punt (achter D) zetten of er komt zo'n stomme smily voor in de plaats!!
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Geen enkel probleem hoor. Alleen de smileys even uitzetten in de uitgebreide editor.

C: D: :) ;-) :D
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan