• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Bekabeld netwerk werkt niet meer

Status
Niet open voor verdere reacties.

martin72

Bekend gezicht
Lid geworden
28 dec 2011
Berichten
102
Waarderingsscore
0
ik heb een modem van tele 2, en werk met powerplugs.
modem hangt in meterkast die zit aangesloten op een powerplug en in de woonkamer zit de andere powerplug daar gaat een internetkabel naar een soort splitter en daar gaan dan drie kabels internet uit, 1 naar de mediabox van de tv, 2 de naar de apple tv en de 3 de naar de laptop, (ik heb niet altijd de wifi aan staan) maar nu werkt de bekabeling niet meer ( geen tv en geen internet op laptop) alleen laptop werkt via wifi. wat kan hier aan de hand zijn. En als ik hier iets anders tussen wil zetten zodat ik de internet kabels kan blijven gebruiken wat adviseren jullie dan.
 
Heeft die splitter stroom nodig en is dat dan mogelijk afgoppeld?
 
Als ik het goed begrijp zit je niet op glas?
Kijk eens of je met je laptop rechtstreeks via wifi met je modem kunt communiceren (wel internet hebt)
Reset je modem eens. Die splitter zal wel passief zijn neem ik aan.
Als het niet je modem is is er mogelijk iets aan de hand met je powerplugverbinding.
 
Laatst bewerkt:
Weet je zeker dat de splitter (ik denk dat het een switch is) niet defect is?
 
heb e powerplug uit stopcontact gehaald en 30 sec gewacht, nu werkt het weer.

Het is idd een switch
 
Fijn dat jij meld dat het probleem opgelost door een simpele handeling te doen.
Mogelijk dat anderen in de toekomst ook baat hebben met jouw oplossing.
 
Ja. Bij die plotselinge storingen is het eerste wat je moet doen is alle apparaten goed resetten. Vaak is het dan idd opgelost.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan