• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Belachelijk trage usb 3.0 in Windows 8.1

Status
Niet open voor verdere reacties.
F

Fokke54

Gast
Dag!

Ik heb een nieuwe Toshiba PC met Windows 8.1 en (oa) 1 usb 3.0 poort. Nu wilde ik mijn iTunes bibliotheek overpompen, maar dat gaat belachelijk traag, ca 1 Mb/s, en deze grap zou 7 uur moeten gaan duren.

De usb-poort staat ingesteld op usb 3 en niet op usb 2
De externe disk (Western Digital My Book Essential) die ik wil gebruiken is heeft een usb 3.0 aansluiting.
Apparaatbeheer meldt dat alles OK is en correct werkt.
Via Apparaatbeheer weggooien en opnieuw detecteren van de usb-controllers helpt niet.

Google laat zien dat ik niet alleen ben. maar de oplossingen die ik zie zijn zeer gevarieerd. Ik wil graag alleen de goede.

Weet iemand van jullie de weg uit het bos?


groeten,

Fokke
 
Hoe groot is het totale bestand en zijn het alle MP3's of zitten er ook veel afbeeldingen bij?
 
Abraham54,

Dank voor de reactie. Het is de iTunes folder van mijn vorige PC. Het is 100GB, vrijwel alles .mp3, met een serietje .aac uit de iTunes Store. Afbeeldingen (Album Art) zit er ook bij, dat zijn bestandjes de ik klein gemaakt heb.

Het is wel wat data, dat weet ik, maar de snelheid slaat m.i. nergens op. Het kopiren vanaf mijn vorige pc naar de externe HD via usb 2.0 duurde korter, uurtje of 2 dacht ik.

Groeten,


Fokke
 
Kijk in Apparaatbeheer of bij de USB ook USB-3 vermeld staat.
 
Hmmm, doe het volgende maar en post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista en Windows 7: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand(File) en kies voor Publiceren(Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA(Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
    [*]Bevestig dat eerste dus.
    [*]Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
 
Abraham,

wil je het algemene overzicht, of een van de vervolgvensters? of komen ze allemaal in dat snapshot terecht?

---------- Bericht toegevoegd op 14:16 ---------- Vorige bericht was op 14:12 ----------

Abraham,

wil je het algemene overzicht, of een van de vervolgvensters? of komen ze allemaal in dat snapshot terecht?
 
Klik op Bestand/File en kies Publiceer/Publis Snapshop.
Daarvan kopieer je in de adresbalk de link en die plak je dan in jouw volgende bericht.
 
Kun je de schijf ook op een andere pc proberen?
Kijk eens welke snelheden je in hdtune zit.
De schijf zou ook defect kunnen zijn.
 
Ik heb de disk even op een oude desktop aangesloten, windows xp, 2004 of zo. Dus geen usb3, misschien zelfs geen usb2, maar usb 1.1.

Een folder van 11 GB werd overgezet in 13 minuten. Dus een folder van 100 GB zou in ongeveer 110 min zijn gedaan, minder dan 2 uur. Van USB 3 verwacht ik dan veel sneller, en niet de 6, 7 uur die ik nu te zien krijg. Volgens mij is die schijf prima in orde. Ik heb helaas geen andere usb 3.0 poorten ter beschikking.
 
Doe maar het volgende nu:

a) installeer Java update 51 32-bit (for the time being): Java SE Runtime Environment 7 Update 51 Windows x86 Offline groot 27,7 MB

b) ga daarna met Internet Explorer naar Intel Download Center en klik daar op de knop onder Intel Driver Update Utility
Automatically scan your system for up-to-date drivers and install them quickly.


Uiteindelijk zal de Intelsite een soort driverupdatetool installeren en vlak daarop krijg je een lijst gespeicificeerd van updates voor de Intel-onderdelen van jouw notebook.
Hopelijk dus ook een USB3-driver!

Heb je de updates gedownload en via rechtsklik "Als administror uitvoeren" genstalleerd, mag je daarna Java weer verwijderen.
Start daarna jouw notebook opnieuw op.
 
Abraham,

Dat updaten van Intel-dingetjes heeft niets opgeleverd. Er was 1 grafische driver in nieuwere versie beschikbaar, that's all.

Ik heb toch ook nog even die TuneHD die WebAlley noemde gedownload en gedraaid. Omdat het een trialversie is, kan ik alleen de read-snelheid bepalen. Mij gaat het nu juist om de lage write-snelheid, naar de schijf toe.
Maar goed, voor de usb3 poort lees ik een read-snelheid van 37 MB/s, en voor de andere, usb2 poort lees ik een readsnelheid van 30,5 MB/s. geen idee of dit OK is, voor een dergelijke writesnelheid zou ik nu voorlopig tekenen.

groet,

Fokke
 
Graag merk en juiste type aanduiding van jouw notebook.
 
het is een Toshiba Satellite C50-A-19U
 
Ik heb , voordat ik dat doe, 2 vraagjes:
1. Als ik die win7 driver download en installeer, is er dan nog een weg terug als het op een of andere manier misgaat? Zo ja, hoe?
2. Waar kan ik zien of die Intel Rapid Storage Technology Driver genstalleerd is?

groet,

Fokke
 
Laatst bewerkt:
Je merkt vanzelf of Windows ermee akkoord gaat dat je die driver installeert.
Indien niet, dan moeten het via een andere weg doen.
Schijnbaar is er voor geen enkele Windows 8/8.1 versie een USB-3 driver te krijgen omdat schijnbaar Windows 8 deze zelf aan boord heeft.

Ik heb een poosje terug hetzelfde gedaan in mijn Precision M6700, door de USB-3 driver voor Win 7 X64 te installeren.

Voor wat betreft alle programma's en drivers kijk je in Configuratiescherm\Programma's en onderdelen
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan