• Hulpvragenden in dit forumonderdeel worden enkel geholpen door daartoe bevoegde teamleden.
    Dit is belangrijk, zodat de hulpvragende goed geholpen kan worden zonder (goedbedoelde) aanvullende berichten van andere leden.
    Reageren op andermans discussie is daarom uitgeschakeld.
  • De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Ben blijkbaar besmet met een backdoor trojan.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Dat ziet er goed uit, we gaan opruimen.

Tip: hou MBAM als ondemand scanners in jouw Windows erbij voor een wekelijkse scan ermee.
Mocht je onverhoopt in de toekomst via een van de scans weer een virus vinden, meld je dan terug in een nieuw topic.


Download
51a5ce45263de-delfix.png
Delfix by Xplode naar het bureaublad.

delfix.gif


Delfix by Xplode opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: dubbelklik op delfix.exe.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8[/b en Windows 10 rechtsklik op delfix.exe en kies "Als Administrator uitvoeren".

Zet nu vinkjes voor de volgende items:
  • Remove disinfection tools
  • Purge System Restore
  • Reset system settings
Klik nu op "Run" en wacht geduldig tot de tool gereed is.
Wanneer het tool gereed is wordt er een logbestand aangemaakt. Dit hoeft u echter niet te plaatsen.
 
Hoi Abraham54,

Is gelukt, PC staat nu netjes. Alleen heb ik nog een vraagje. Is het normaal dat bij het opstarten van deze site er bovenaan reclame staat? En is dit eventueel af te blokken?

Mvg,
 
Dat is normaal.
Net zo als de sitebar - in een van de sidebar vakken staat ook het verhaal over reclame.
De huidig eigenaar moet nu eenmaal de serverkosten dragen, dus dan is iedere bijdrage daarvoor meegenomen.

Ik zelf haat reclame op een forum en daarom zal mijn forum geen reclame voeren.
Heb je nog vragen over jouw Windows of ben je weer helemaal tevreden?
 
Hoi Abraham54,

Het enige wat mij nog stoort is dat 'Edge' soms plots niet meer doet en iets zegt over websites hernemen, weet de exacte uitdrukking niet meer. Dus een site hangt en onderaan verschijnt melding om websites de hernemen iets in die zin. Voor het overige loopt alles hier voor het ogenblik zeer behoorlijk.

Browser: windows edge. Maar ik denk dat explorer ook nog actief is. Heb die eertijds eens volledig uitgeschakeld, maar nu weet ik niet meer hoe. Dat explorer nu weer actief is komt omdat zoals je weet teruggezet is met behulp van een kloon versie van enige tijd geleden. Bepaalde instellingen zijn dus verloren gegaan.

Oja, heb enkele weken terug dit moeten uitvoeren van jou:
Download en installeer Windows 10 SDK: https://developer.microsoft.com/en-u...windows-10-sdk
Had te maken met het feit dat de zandloper zich frequent aandiende.

Moet ik dat alsnog doen?

Mvg,
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan