• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Bepaalde hardnekkige apps verwijderen.

@boertje125

Enig idee welke andere App stores er bestaan. Waarvan met andere Apps kan downloaden op een ios apparaat en of Android apparaat?

Deze standaard apps zou je ook moeten kunnen verwijderen, maar er zullen er wat bijzitten die je niet kunt verwijderen.

Behalve apps van andere ontwikkelaars kun je ook de volgende Apple apps die standaard op de iPhone staan verwijderen:

Opmerking: In de Europese Unie zijn er mogelijk andere ingebouwde apps die je kunt verwijderen. Zie Bepaalde ingebouwde apps van je iPhone of iPad verwijderen in de Europese Unie voor meer informatie.

@Roxmarie

Dank voor de links. Ik zal ernaar kijken.

Ik vroeg mij nog iets af.
Als het goed is kan een hacker bijvoorbeeld soort van in en uit je mobiel gaan toch?
Daarmee bedoel ik. Dat ze dus tijdelijk even hen " software" of de apps die ze gebruiken voor de hack. Even weg haken of onvindbaar maken.
Dit kan toch?
En kan men dit tegen houden op de een of ander manier?

Helemaal tegenhouden kun je ellende niet. Maar een virusscanner activeren, meestal wel ingebakken kan helpen. En de wanneer waarop je de telefoon gebruikt ook. Daarnaast goede wachtwoorden al dan niet m.b.v. wachtwoordkluis. Telefoon beveiligen met een code, gezichtsherkenning, vingerafdruk. Zodat deze vergrendeld is bij niet gebruik.

Ik dacht dat het hacker verhaal was afgerond door de aanschaf van een nieuwe mobiel?

Voor een iphone zullen niet appstore apps lastig zijn lijkt me, die is goed beveiligd, zover ik weet.

Voor Android zijn er wel een paar, maar om die nou aan te raden.
OP EIGEN RISICO.

Er zijn zelfs sites die APK aanbieden zoals b.v. deze

Etc. etc.

Echt voorzichtig mee zijn.

Ik gebruik b.v. TUBEMATE, werkt prima, maar is dus op eigen risico.

Helemaal tegenhouden kun je ellende niet. Maar een virusscanner activeren, meestal wel ingebakken kan helpen. En de wanneer waarop je de telefoon gebruikt ook. Daarnaast goede wachtwoorden al dan niet m.b.v. wachtwoordkluis. Telefoon beveiligen met een code, gezichtsherkenning, vingerafdruk. Zodat deze vergrendeld is bij niet gebruik.

Ik dacht dat het hacker verhaal was afgerond door de aanschaf van een nieuwe mobiel?

Voor een iphone zullen niet appstore apps lastig zijn lijkt me, die is goed beveiligd, zover ik weet.

Voor Android zijn er wel een paar, maar om die nou aan te raden.
OP EIGEN RISICO.

Er zijn zelfs sites die APK aanbieden zoals b.v. deze

Etc. etc.

Echt voorzichtig mee zijn.

Ik gebruik b.v. TUBEMATE, werkt prima, maar is dus op eigen risico.
@Roxmarie

Ik dacht dus ook dat het hack probleem qua mobiel over zou zijn. Sinds ik een nieuwe mobiel heb aangeschaft.
Maar helaas.
Er lijkt iets nier te kloppen aan de huidige nieuwe mobiel.

Zoals ik eerder had benoemd over dat de nieuwe mobiel minstens 2 mappen heeft met diverse apps die niet te verwijderen zijn.

Er staat bij een soort gecombineerde map met apps. Het volgende:
Documenten en gegevens worden gedeeld en gebruikt door meerdere apps.

En dit heb ik niet zelf ingesteld...

Als de mobiel gehacked of gejailbrrakt is.
Dan heeft het downloaden van een anti virus scanner etc toch geen zin?

Qua de IPhone moet er vast wel een mogelijkheid zijn om die te hacken.
Mijn gevoel zegt mij dat er iets niet compleet kosher is op de nieuwe telefoon.

Ik vraag me dus ook af. Welke App stores of websites er gebruikt kunnen zijn om dus illegale hack software te downloaden op IPhones.

Kan niet zo 123 veel informatie op het internet vinden.

En TubeMate is dus een Android app store?

@boertje125

Ik weet niet of ik iets over het hoofd zie.
Maar had jij enig idee waar men andere apps kan downloaden voor de IPhone.
Afgezien van de officiële app store?

Zegmaar ook andere app winkels en ook soorten websites?

Zoals ik eerder had benoemd over dat de nieuwe mobiel minstens 2 mappen heeft met diverse apps die niet te verwijderen zijn.

Welke apps zijn dit? Niet alle voor geïnstalleerde apps kun je verwijderen of zelfs maar uitschakelen.

En er kunnen gegevens gedeeld worden die ook andere apps gebruiken. Dit zou je in de instelling vd desbetreffende app moeten kunnen zien. Een als dat mogelijk is ook kunnen beperken. Maar soms kan dat niet omdat hiermee de werking vh apparaat achteruit gaat.
Of je krijgt hier een melding over als je een instelling wijzigd.
Virusscanner zit vaak standaard al ingebakken.
Geen idee welke dit bij Apple is, mijn samsung hebt er 1 ingebakken.

Ik vraag me dus ook af. Welke App stores of websites er gebruikt kunnen zijn om dus illegale hack software te downloaden op IPhones.

Ik dacht juist dat iPhone erom bekend staat, dat je er niet heel makkelijk allerlei eigen dingen, zoals bv muziek en apps van derden op kunt zetten.

Maar zo te zien kun je het toch ook op iPhone nstalleren .

Welke apps zijn dit? Niet alle voor geïnstalleerde apps kun je verwijderen of zelfs maar uitschakelen.

En er kunnen gegevens gedeeld worden die ook andere apps gebruiken. Dit zou je in de instelling vd desbetreffende app moeten kunnen zien. Een als dat mogelijk is ook kunnen beperken. Maar soms kan dat niet omdat hiermee de werking vh apparaat achteruit gaat.
Of je krijgt hier een melding over als je een instelling wijzigd.
Virusscanner zit vaak standaard al ingebakken.
Geen idee welke dit bij Apple is, mijn samsung heeft er 1 ingebakken.

Ik dacht juist dat iPhone erom bekend staat, dat je er niet heel makkelijk allerlei eigen dingen, zoals bv muziek en apps van derden op kunt zetten.

Maar zo te zien kun je het toch ook op iPhone nstalleren .

Terug
Bovenaan