• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Beperkte resolutie na update w10

Status
Niet open voor verdere reacties.

BdG

Nieuw lid
Lid geworden
15 dec 2017
Berichten
8
Waarderingsscore
0
Na de laatste update W10 is mijn schermresolutie geknepen. Was 1600x900 nu max 1124x864. Via AMD software gezocht naar goede driver maar niets helpt. Bij Apparaatbeheer de adapter verwijderd en opnieuw opgestart. Geen ander resultaat.
Betreft Toshiba Satellite L670 met WXGA++ scherm met max resolutie van 1600x900.
Wat kan ik nog doen?
 
Hallo Bdg

Heb jij al in de instellingen van Windows zelf gekeken?
Ga naar Start / Instellingen / Systeem / Beeldscherm / Geavanceerde beeldscherminstellingen. Bij Resolutie zie je de huidige instellingen. De instelling die past bij jouw beeldscherm heeft als toevoeging Aanbevolen
 
Helaas. 1024x768 is aanbevolen. Onderin kan ik nog naar Eigenschappen van beeldschermadapter. Helaas geen Geavanceerde instellingen.
 
Dat is wel vreemd dat 1024x768 is aanbevolen.
Heb jij al gekeken of het helpt om een versie terug te gaan van jou beeldschermadapter?
Klopt het dat deze laptop met Windows 7 is uit gebracht?
 
Adapter geeft geen vorige versie aan. En vroeger zat er inderdaad W7 op.
 
Wat voor update heb jij gehad?
Of was het een upgrade naar 1709?
 
Inderdaad. Op 14dec de 1709 en op 14dec een update voor Adobe en KB4054517
 
Ineens schoot mij deze topic te binnen, vooral bericht 5.
Mogelijk dat dit ook voor jou het probleem veroorzaakt.
Hulpvraag - Ineens groter beeld en pictogrammen?

Veel mensen die problemen ervaren door de 1709 versie, worden opgelost door een schone installatie.
Dus dat zou ook nog een optie kunnen zijn. Dit geeft natuurlijk geen garantie dat het weer goed komt.
Zeker niet als het door bovenstaande topic is gekomen
 
Ik las dit op de site van Amd.

The following is a list of graphics products that do not support Windows® 10:

  • ATI Radeon™ HD 4000 Series /ATI Mobility Radeon™ HD 4000 Series Graphics
  • ATI Radeon™ HD 3000 Series /ATI Mobility Radeon™ HD 3000 Series Graphics
  • ATI Radeon™ HD 2000 Series /ATI Mobility Radeon™ HD 2000 Series Graphics
  • ATI Radeon™ X1### Series/ATI Mobility Radeon™ X1### Series Graphics
  • ATI Radeon™ X### Series/ATI Mobility Radeon™ X### Series Graphics
  • ATI Radeon™ 9000 Series Graphics
  • ATI Radeon™ 8500 Graphics
  • ATI Radeon™ 7500 Graphics
  • ATI Radeon™ DDR Graphics
  • ATI Radeon™ 7000 Graphics
  • ATI Radeon™ 7000VE Graphics
  • ATI Radeon™ 7000LE Graphics
Windows® 10 will install the default Microsoft®Basic Display Driver (MBDD) for these graphics adapters. MBDD provides basic display functionality (low resolutions and color) on a single monitor but DOES NOT support:
 
Ik zal eens nagaan of een andere adapter of driver kan worden gedefinieerd. Tot zover bedankt
 
Ik denk dat je met de vorige versie van Windows 10 geluk heb gehad, dat je wel de goede resolutie had.

Hier nog wat extra info.
Met behulp van de Windows 10 Media Creation Tool, kan je toch Windows 10 installeren. Deze installatie checkt geen videohardware. Na de installatie zal de resolutie van je beeldscherm 1024 x 768 zijn omdat je beeldscherm gebruik maakt van de default Windows 10 beeldscherm driver.
 
En kan je dan kiezen voor een hogere resolutie? Of ben je gebonden aan de 1024x768 resolutie?
 
Niet met de Windows eigen driver.
Maar jou driver wordt ook eigenlijk niet ondersteund in Windows 10.
Maar je zou kunnen kijken of je die weer werkend kunt krijgen.
 
Topic verplaatst van Algemeen naar Windows 10.
 
Ik weet niet of dit de oplossing is, maar ik heb het volgende gedaan.
1. Op de AMD site heb ik een download gehaald van het Catalyst Control Centre.
2. Ga naar Beeldscherminstellingen: Geavanceerde instellingen
3. Daar staat nu een tabbad lCatalyst Control Centre (stond er eerst niet)
4. Ga naar tabblad Adapter; klik op Eigenschappen
5. Klik op Stuurprogramma bijwerken
PC is dan druk bezig en beeldscherm gaat diverse keren op zwart. Niets aan de hand
Even later was de resolutie in orde en stond op 1600*900 zoals voor de W10 update
Ik hoop dat dit helpt
 
Dus door deze handeling heb jij nu weer de 1600x900 resolutie?
Heb jij nadat dit gelukt is de computer al eens herstart om te kijken of dit dan zo blijft staan?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan