• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Besmet netwerk

Status
Niet open voor verdere reacties.
Open Office, Libre Office en Office Free:
De eerste twee paketten zijn blijkens deze recentie vrijwel uitwisselbaar:
Office Free lijkt ook goed maar ik lees:
"Qua compatibiliteit in bestandsformaten en features is FreeOffice een prima alternatief voor gebruikers die alleen deze drie kernprogramma's nodig hebben. Het is alleen geen goede vervanger, omdat het niet mogelijk is om bestanden op te slaan als .docx, .xlsx of .pptx. Als dat een dealbreaker voor je is, zul je SoftMakers betaalde versie moeten aanschaffen. "
Zelf heb ik Libre Office als reserve staan omdat ik merkte dat ik bij een probleem met MsOffice 'n bepaalde Excel file met MsOffice niet kon openen en met Libre Office wél!
Omdat ik toch al MsOffice heb ben ik daar op blijven zitten. Tweede argument voor mij was dat Libre Office in zijn spreadsheet de smal gemaakte kolommen met inhoud een # krijgen. Dat komt veel voor in een van mijn sheets en geeft een erg onrustig beeld. (Dit is natuurlijk een kwestie van smaak. Bovenste deel is LIbre Office, onderste deel is MsOffice.)
5e15cde018833-ExcelLibre.jpg

Wat ik nu ook zie is dat het in een gïmporteerde Excel file van Ms Office in Libre Office moeilijk te zien is bij welke cel eventueel commentaar hoort. Dat is echt lastig.
 
Sorry. Zie nu pas dat ik in het virusonderdeel zit.
 
Klopt deze quote dan niet: "Het is alleen geen goede vervanger, omdat het niet mogelijk is om bestanden op te slaan als .docx, .xlsx of .pptx. Als dat een dealbreaker voor je is, zul je SoftMakers betaalde versie moeten aanschaffen. "
M.a.w. als je eenmaal op Free Office bent overgegaan, kun je dan nog gemakkelijk terug naar MsOffice. Ik heb Free Office vluchtig bekeken maar hier niet op gelet. Wat ik wel prettig vond was dat er blijkbaar minder geïnstalleerd wordt als bij MsOffice. Zelf heb ik bv. access niet nodig.
Mss moet ik hem dan toch nog eens bekijken. Al was het maar voor een kennis die niet "aan het lint wil".
 
Laatst bewerkt:
Via opties kan je instellen dat alleen in de nieuwste versie van MS de bestanden worden opgeslagen!
Dat moet je zowel in de gratis als betaalde versie instellen.

Bij OpenOffice en LibreOffice moet je dat bij mijn weten bij iedere keer dat je iets opslaat eerst kiezen.
 
Ik heb hem weer even geïnstalleerd en zie, maar dat was ik vergeten, dat ik kan kiezen of ik wel of niet in MS indeling kan opslaan. Ik heb het ook even getest met een grote MsWord file. De MS file ingenomen in Free Office, appart gesaved en weer geopend in MssWord. Zag er prima uit, uitgezonderd enkele woorden die ik in blauw had omgezet en later geel terugkwamen. Dit gold echter maar voor twee woorden, de rest bleef in blauw, vreemd.
 
Laatst bewerkt:
Dezelfde test met Excel gedaan: File geopend met Free Office, gesaved en weer proberen te openen met MsOffice. Helaas niet gelukt. Met Libre Office kan ik hem wel openen.
Nu in Libre Office geopend en weer gesaved. Nu kan ik hem ook niet openen met MsExcel. Wel met Free Office. Het lijkt er dus op dat Free Office en Libre Office redelijk uitwisselbaar zijn. MS doet blijkbaar iets extra's?
Voor mij gedragen Libre Office en Free Office zich zo'n beetje hetzelfde.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan