• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

bestaan er camera's voor in de auto die 24/7 naar buiten filmen...

Status
Niet open voor verdere reacties.

bruin

Junior lid
Lid geworden
4 nov 2023
Waarderingsscore
6
dat op een sigaretten aansteker kan worden aangesloten en niet heel snel de accu van de auto leeg trekt?

Alhoewel dat snelle leeg trekken niet echt een probleem is, dan kan er een losse accu erbij worden gekocht en in de auto worden gelegd.

Voor mijn dashcam is een externe accu beschikbaar om continu te kunnen filmen. Zelf heb ik die extra accu niet.

Een Kenwood, modelnummer weet ik zo niet uit mijn hoofd te noemen. Als ik het niet vergeet zal ik daar morgen eens naar kijken.

Ik heb ook zo'n ding in mijn auto (fabriek 'af'), maar ik vraag mij een beetje af hoe je dat qua opslagcapaciteit in gedachten hebt?
Sluit je dan een hdd van een giga of 500 aan of?

Een standaard SD kaartje voor een dashcam kan 16 of 32 GB bevatten maar dan ben je na een kwartiertje of zo wel klaar en is het kaartje vol.

dat op een sigaretten aansteker kan worden aangesloten en niet heel snel de accu van de auto leeg trekt?
Dan zul je die vermoedelijk moeten aanpassen. De meeste sigaretten aanstekers zijn namelijk op een contactdraad aangesloten en aldus moet de auto op contact staan voordat de sigaretten aansteker stroom krijgt.
Je zou dan dus een constante stroomdraad moeten nemen, zoals ook voor het geheugen van de autoradio gebruikt wordt.

Ik weet dat er van dat soort camera's bestaan aangezien bepaalde dure auto's ook wel eens van dat soort camera's hebben.
Het beste is dan misschien een camera die laag stroomverbruik heeft (anders trek je de accu leeg) en alleen reageert op beweging bijvoorbeeld.

Ze noemen dat ook wel parkeerstand dashcam of dashcam met parkeer modus.
Daarvan kun je hier (klik) een aantal voorbeelden en prijzen zien.

Ik denk dat je ook beter in een dergelijk soort winkel informatie hierover kunt inwinnen v.w.b. aansluiting en welke invloed dat op je auto accu heeft en zo.

ok even helemaal out of the box...
is het ook mogelijk om een ip camera, op een losse auto accu aan te sluiten met een 12v -> 230v omvormer?
Als dat mogelijk is, hoelang kan de accu dan de camera van stroom voorzien?
(De ip camera maakt dan via wifi verbinding met de router maar dat terzijde)

Een omvormer is niet efficiënt. Het geeft flink verlies, en het heeft voor zichzelf een minimaal stroomverbruik nodig om aan de praat te blijven. Je gaat dan 12V naar 230 brengen, en in de camera moet die 230 weer naar 12V gebracht worden.
ALS je het zo doet koop dan de allerkleinste omvormer, er zijn 40 Watt omvormer modules op Alie te vinden (is nog overkill), maar dan moet je zelf een veilig kastje maken.

Beter gewoon een 12V camera gebruiken ?

Waarom een omvormer? Heel veel ip camera's werken gewoon op 12v daarom zit er ook een stroomadapter aan die converteert van 230 nar 12v.
Daar zou ik eens naar kijken, dan zou dus gewoon een passend stekkertje met een stukje draad weer voldoende zijn.

Maar als hij toch de wifi van binnen kan bereiken, is het dan niet handiger gewoon aan de muur van het huis een camera te plaatsen en op de auto te richten?

Waarom een omvormer? Heel veel ip camera's werken gewoon op 12v daarom zit er ook een stroomadapter aan die converteert van 230 nar 12v.
Daar zou ik eens naar kijken, dan zou dus gewoon een passend stekkertje met een stukje draad weer voldoende zijn.
joh, daar heb ik helemaal niet aan gedacht hebt.
Maar op de auto accu staat (L2D) 12v, 60A/540A (en)

Op de adapter van mijn ip camera staat: output 12v, 2A.

ik gok dus dat er teveel A in de auto accu zit en de camera dan gaat doorbranden?

60A is hoeveel de accu kan leveren, maar hij zal nooit meer leveren dan dat het aangesloten apparaat vraagt.

Als voorbeeld, een wasmachine verbruikt zo'n 10A en zit zeer waarschijnlijk op een groep die 16A aankan, daar gaat de wasmachine ook niet stuk van, gekker nog als op diezelfde ook nog een 8Watt ledlamp zit aangesloten verbruikt die 0,03A en ook die gaan niet kapot.

Je accu: 12V 60A, maar daar staat waarschijnlijk 12V 60Ah. Die 60Ah is de capaciteit (60 Ampère hour ofwel 60 Ampère uur). Dit betekent dat (de volle accu in prima staat) 60 uur lang 1Amp kan leveren. Of ook 30 uur lang 2Amp. of ook 15 uur lang 4 Amp.

Nu staat er op de camera 2A, maar dat is het maximale wat de camera kan 'trekken' (of vragen) uit de accu. Dit hoeft niet continu te zijn. Als er b.v. een motor in zit, of IR LED's, dan zullen ze de maximale stroom vermelden die de camera nodig kan hebben als die motor ook draait of die LED's ook werkelijk branden. Het zegt dus eigenlijk dat de voeding 2 Amp moet kunnen leveren, maar niet hoe lang of hoe vaak.

Ik gebruik een mini-camera (2x2x2cm).Met een sd van max.32 gb maak ik een opname van ong. 10 uur afhankelijk van helderheid. Zodra sd vol is filmt deze verder en blijven de laatste 10 uur zichtbaar. Bekijken doe ik via mijn laptop. Ik heb een gewone autobatterij in de koffer staan die ik via de sigarettenstekker oplaad tijdens het rijden. Soms gebruik ik ook een camera met schermpje (2x4x6cm) waarmee ik (sd 32gb) ong. 20 uur kan filmen.

Ik gebruik een mini-camera (2x2x2cm).Met een sd van max.32 gb maak ik een opname van ong. 10 uur afhankelijk van helderheid. Zodra sd vol is filmt deze verder en blijven de laatste 10 uur zichtbaar. Bekijken doe ik via mijn laptop. Ik heb een gewone autobatterij in de koffer staan die ik via de sigarettenstekker oplaad tijdens het rijden. Soms gebruik ik ook een camera met schermpje (2x4x6cm) waarmee ik (sd 32gb) ong. 20 uur kan filmen.

Hallo, erg leuk dat je reageert. kun je mij vertellen wat voor mini cameraatje je precies gebruikt? en wat voor accu precies?
(ps, ik had ook nog gereageerd op je ander berichtje maar die heb je waarschijnlijk niet gezien)

Uw bericht heb ik inderdaad niet gezien. Ook mijn bericht dat ik gisteren plaatste heb ik niet gezien.
Het mini-cameraatje kocht ik vorig jaar bij Action voor 10 euro (zonder sd).Het ander cameraatje met schermpje heeft veel meer mogelijkheden en is de beste keuze .Ik kocht ik 5 jaar geleden bij Kruidvat voor 19 euro (zonder sd). Beiden hebben een bewegings-detector en de beelden zijn buiten verwachting. Beiden vindt u ze op internet bij Bol.com en andere. Mijn auto kon niet meer starten met mijn slechte batterij. De oude accu laad ik nu op langs de sigaretten stekker. Dus rechtstreekst met 12 volt. Daarna gebruik ik een sigaretten adapter die 12 volt omzetten naar USB uitgang (=5volt). De cameraatjes werken op 5 volt en zijn voorzien van snoer met USB aansluiting. Opgelet geen SD gebruiken groter dan 32gb.

.Ik kocht ik 5 jaar geleden bij Kruidvat voor 19 euro (zonder sd). Beiden hebben een bewegings-detector en de beelden zijn buiten verwachting. Beiden vindt u ze op internet bij Bol.com en andere.
weet u wat het merk is? want bij de action/kruidvat kan ik ze niet vinden. en op bol.com staan er zoveel camera's dat ik geen idee hebt welke u bedoeld.

Mijn kleinste camera is van het merk Maxter . Dat van kruidvat (beste keus) staat geen merk op.
De camera worden aangeboden onder een andere merk , maar zijn dezelfde. Bij uw zoektocht let vooral op de afbeeldingen.

Bijlagen

• cam1.png
    cam1.png
    194,7 KB · Weergaven: 3
  • cam2.png
    cam2.png
    174,6 KB · Weergaven: 3
  • cam3.png
    cam3.png
    322,1 KB · Weergaven: 3
Op de adapter van mijn ip camera staat: output 12v, 2A.
Ja. Het gaat om het voltage, dat moet hetzelfde zijn. Die 2A is wat hij kan trekken, dat mag dus niet lager zijn, maar wel hoger dat maakt niet uit. Zolang het voltage maar niet hoger is.
@erikdenhouter legde dat al wat uitgebreider uit.

Waarom ik reageerde is omdat ik bij Aliexpress of Temu een dashcam zag met 2 camera's, dan kon je door de voorruit en zijruit opnemen. Moest aangesloten worden op constante stroom.
De 2de camera was niet geschikt genoeg om door de achterruit nog goed te kunnen zien maar die kon je richten. Dus een van de klanten had die op de zijruit gericht.
Scheen goed te gaan, het ding kostte 33 euro. V.w.b. kwaliteit kan ik niets zeggen, zelf geen ervaring mee.
En de kwaliteit kan wisselend zijn van die apparaten.

Status
Niet open voor verdere reacties.

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan