• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Bestaande partitie vergroten zonder hem eerst te verwijderen(windows 7)

Status
Niet open voor verdere reacties.

rick007

Gewaardeerd
Lid geworden
23 aug 2011
Berichten
1.557
Waarderingsscore
0
Hallo,

Op mijn laptop heb ik 2 partities gemaakt, eentje voor het windows 7+andere belangrijke programma's en eentje voor alle games, films, muziek etc. Nu zit die partietie voor games etc. zowat helemaal vol en ik wil hem graag vergroten.

Mijn vraag is nu of ik die partitie kan vergroten zonder dat ik hem eerst moet verwijderen en vervolgens weer een nieuwe aanmaken.

Alvast bedankt.

Groeten,
Rick
 
Als de vrije ruimte na de huidige partitie zit, kun je de partitie daarheen uitbreiden. Dit kan onder Windows 7 zonder verdere tooling.

Als de vrije ruimte (of de vrij te maken ruimte) voor de te vergroten partitie zit, dien je de partitie eerst te verplaatsen en daarna te vergroten. Ik gebruik voor dat soort acties altijd GParted, maar er zijn meer programma's die dat kunnen. GParted dient in zo'n geval apart opgestart te worden, buiten het OS om.
 
Ik heb 2 partities; een C partitie en een E partitie. De E is voor games enzo, de rest van de schijfruimte zit in partitie C.
E zit inderdaad na C, dus dat zou ik met het programma van Lange Pier aan moeten kunnen passen.

Bedankt heren!
 
Partition Wizard is inderdaad een aanrader. Onlangs mijn oude HD laten overztten op een veel grotere HD van 1 terabyte. Toen werd alleen de oude herkend met bijbehorende grootte. P.W. openen , aanwijzingen volgen,slider verschuiven en klaar.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan