• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Bestanden kopiëren / back-uppen met SyncBack

Status
Niet open voor verdere reacties.

PC King

Nieuw lid
Lid geworden
30 mei 2017
Berichten
22
Waarderingsscore
2
Hallo allemaal,

Middels SyncBack maak ik automatisch back-ups van NAS naar NAS.

Dit gaat normaal gesproken altijd prima. Alleen nieuwe of gewijzigde bestanden worden dan gekopieerd naar het doel.

Nu heb ik ongeveer 18 GB aan nieuwe bestanden op de ene NAS gezet. Als ik dan laat back-uppen naar het doel dan krijgen de bestanden in het doel een nieuwe datum en tijd, namelijk de tijd van wegschrijven op het doel. Hierdoor is de datum vervolgens anders dan op de bron.

De volgende keer gaat dit natuurlijk weer precies zo, het bronbestand zal gekopieerd worden naar het doel, terwijl er in feite niets gewijzigd is aan het bestand.

Zoals gezegd, voorheen ging dit zonder problemen.

Kan iemand mij op web helpen waarin dit 'm kan zitten en hoe dit op te lossen is?

Alvast heel erg bedankt, je bent een held!

Groet,

Jorn
 
Zou bij opties moeten staan als het al mogelijk is.

Een korte zoektocht op Google leverde op dat de instelling om dit te behouden alleen bij Syncback Pro en Syncback SE zou zitten onder het geavanceerde tabblad.
 
Zou bij opties moeten staan als het al mogelijk is.

Een korte zoektocht op Google leverde op dat de instelling om dit te behouden alleen bij Syncback Pro en Syncback SE zou zitten onder het geavanceerde tabblad.

Bedankt voor de reactie? En hoe zou die optie heten dan? Welke benaming heeft het?
 
Je had natuurlijk ook zelf even op Google kunnen zoeken, tenzij je niet goed Engels kent en het in het Engels staat. Normaliter heet zoiets "retain creation date".
Op een forum vond ik dit:
Expert > Copy / Delete > Folders and enable "Copy sub-directory attributes and creation date (only when new directories are created)"

Dus copy creation date of retain creation date, preserve creation date.
Ergens anders vond ik:
"Copy File Creation Date & Time"

Dus dat zou de term zijn voor naar te zoeken.
 
Je had natuurlijk ook zelf even op Google kunnen zoeken, tenzij je niet goed Engels kent en het in het Engels staat. Normaliter heet zoiets "retain creation date".
Op een forum vond ik dit:
Expert > Copy / Delete > Folders and enable "Copy sub-directory attributes and creation date (only when new directories are created)"

Dus copy creation date of retain creation date, preserve creation date.
Ergens anders vond ik:
"Copy File Creation Date & Time"

Dus dat zou de term zijn voor naar te zoeken.

Ik had reeds gezocht op Google en helaas niet gevonden wat ik zocht...

Vandaar mijn vraag hier...

Ik blijf het gek vinden dat ik eerst nooit dit probleem had en nu ineens wel....
 
Ah oke, ik kan me ook wel voorstellen dat je het niet kunt vinden soms als niet de juiste zoekterm gebruikt wordt, luistert soms best nauw. Geen probleem.

Ik blijf het gek vinden dat ik eerst nooit dit probleem had en nu ineens wel....
Ja dat vind ik ook vreemd. Je zou kunnen zeggen dat je dit in een evaluatieversie gewoon kunt gebruiken. Echter volgens mij gebruik jij dit al veel langer. Dus inderdaad wel raar dat het opeens verandert.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan