• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Bestanden van harde schijven extraheren

Status
Niet open voor verdere reacties.

MelissaAmor

Nieuw lid
Lid geworden
12 sep 2020
Berichten
2
Waarderingsscore
0
Hallo iedereen,

Ik heb speciaal voor deze vraag een account aangemaakt. Ik heb 2 losse oude harde schijven liggen, die naar mijn weten niet kapot zijn, de laptops waren doormidden gebroken oid. Daarnaast heb ik nog een oude laptop liggen die niet meer opstart, waar ook nog een harde schijf in zit.

Kan iemand mij in jip en janneke taal vertellen op welke manier ik de foto's en video's van deze schijven kan krijgen? Ik ben echt een LEEK. Ik heb een acer chromebook, een desktop pc met windows XP, een laptop met windows 8 en een laptop met windows 10 tot mijn beschikking.

Indien dit bij een winkel gedaan moet worden, hoeveel zou zoiets dan kosten? 3 harde schijven overzetten?

Met vriendelijke groet,

Melissa
 
Koop een USB-docking station ( klik hier voor voorbeeld ). De schijven kan je erin steken en dan werken die als externe schijf (zoals een stick die je in de usb plugt). Zo kan je die op eender welke pc aansluiten onder eender welk besturingssysteem. Docking station en schijf kan je nadien als externe backup aanwenden.
 
Ik heb hem besteld, ben benieuwd! Bedankt voor uw antwoord.
 
Hopelijk gaat het dan wel om sata schrijven, gezien je oude schijven schreef. Want als ik het goed zie kun je met dit docking station geen IDE schijven gebruiken.
 
De beginvraag was natuurlijk handiger geweest.
Heb je IDE (P-ATA) harde schijven of SATA, ze zijn redelijk makkelijk te herkennen.
Dit is een IDE (P-ATA) aansluiting
3b43442cdc0cafb7fd0598971c2d0e74.jpg

Van deze bestaat ook nog een 2,5 inch (laptop) variant, die is iets smaller

Dit is een SATA aansluiting
SATA%20aansluiting.jpg


Dus voordat je het bestelde uitpakt, kijk eerst even naar de harde schijven die je hebt liggen, welke aansluitingen ze hebben, zit er één tussen met de bovenste aansluiting, heb je aan het bestelde docking station niets.
Kom je er niet uit?
Normaal staat er ook een typenummer op de harddisk, als je die hier plaatst zoeken wij wel uit wat het is.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan