• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Beste alternatief voor een LAN-kabel

Status
Niet open voor verdere reacties.

121028

Gevestigd lid
Lid geworden
21 mrt 2013
Berichten
355
Waarderingsscore
0
Goedemiddag,

Ik ga verhuizen naar een appartement waar in de kamer waar mijn gamepc komt te staan geen LAN-ingang is. We weten niet of we een LAN-kabel netjes kunnen wegwerken over de gang naar deze kamer. Ik ben daarom op zoek naar een goed alternatief. Ik speel veel Flight Simulator, waar ik een stabiele internetverbinding met een redelijke bandbreedte voor nodig heb.

Nu weet ik dat er alternatieven zijn, zoals een booster die via het lichtnet een internetsignaal verstuurt, waardoor elk stopcontact in huis als een soort LAN-poort kan functioneren. Daar kun je ook een LAN-kabel op aansluiten. Wat zijn jullie ervaringen met dit soort booster? Is het stabiel, en gaat er snelheid/bandbreedte verloren? Zijn er andere alternatieve die goed werken?

Groet,
Stefan
 
Hallo,

Ik heb zelf 3 boosters van Ziggo (TP Link M4.)
Die kun je via kabel aansluiten of draadloos.
Wel moet de eerste (hoofd deco) aan het modem worden aangesloten via kabel.
De rest kan zonder, maar er wordt wel aanbevolen ze allemaal via kabel aan te sluiten voor een stabiel netwerk. Maar hier heb ik er maar 1 aan een kabel aangesloten en heb overal een goed en stabiel internet, zelf achter in de tuin en op zolder.
via wifi haal ik gewoon de 100 mbps, dus geen verlies hier.
Er zijn meerdere typen van TP Link boosters te koop.
Ook kun je een switch of lan kabel aansluiten op een booster.
Ik heb zelf achter de hoofd deco een switch hangen voor de tv, Sonos boxen en een Xbox.

Welke provider heb jij?
Want elke provider heeft wel een wifi/internet versterker te huur of te koop.
 
Mijn ervaringen zijn uitermate slecht met die dingen. Devolo is naar mijn weten wel 1 van de betere.
Ik ga hier niet in op het technische aspect waarom het wel of waarom het niet altijd goed werkt.

Hou in ieder geval in je achterhoofd dat je je internetverkeer via die dingen in het stopcontact over je stroomnet doorgeeft. In feite wordt er dus gebruik gemaakt van de al aanwezige bekabeling in huis i.p.v. dat je UTP hoeft te trekken. Mede daarom is er niets te zeggen of de kwaliteit en stabiliteit van de verbinding. In elk huis ligt de elektra immers anders en wie weet welke vorige bewoner(s) wat heeft gedaan om extra stopcontacten aan te leggen.
Af takken van directe stroomkabels (zie het als een verlengsnoer) naar stekkerdozen en van daar weer verder moet je sowieso niet doen want je zal begrijpen dat het door al dit soort aftakkingen en verdelingen het een steeds ingewikkeldere route wordt naar je modem/router.

Mijn advies, trek gewoon lan-kabels als je geen zin in hoofdpijn taferelen hebt.
 
Ik zou proberen ofwel met hoogwaardige wifi waarmee je echt hoge snelheden kunt halen, of anders toch met Lan kabel indien mogelijk.
Internet via stroom werkt ook, maar hoe verder je gaat, hoe slechter en lager de snelheden gaan liggen. Nog even los van wat men met de stroom gedaan heeft.

Dus ik ben het met voorgaande sprekers eens.
 
Het grootste probleem met powerline adapters is dat als de twee adapters op verschillende groepen zit moet het signaal ook door de meterkast, wat flink wat storing oplevert.
 
Een directe kabel is nog altijd het meest betrouwbaar, als dat niet mogelijk is dan moet je iets anders.

Een Mesh netwerk is een goede optie. Let wel de betere spullen zijn over het algemeen aan de prijzige kant.
 
je kan ook je game pc van een wifikaart voorzien.
als je gewoon goede wifi hebt in die kamer is dat het makkelijkste
 
Ik ben niet zo'n fan van WiFi kaarten in een pc. Ik ben zelf tijden bezig geweest om een WiFi verbinding te optimaliseren. Van een simpele usb-stick, een dure usb3 stick met verlengkabel, een interne WiFi kaart met vaste antenne ben ik uiteindelijk beland bij een WiFi extender in wireless bridge mode.

Doordat ik de extender verder van de pc kon plaatsen heb geen last van invloeden van de computer en haal ik via WiFi dezelfde snelheid als bekabeld. Wat ook scheelde is dat ik de extender op een goede plaats kwijt kon met weinig obstakels naar de router

Bij een wireless bridge trek je een kabel tussen de extender en je pc, terwijl de extender via WiFi met de router communiceert.

Bij een dikke internet verbinding is het raadzaam om een duurdere extender te kopen met dual band wifi en een gigabit netwerk poortje, goedkope hebben vaak een 100 mbit poortje.
 
Ik speel Flightsimulator in mijn appartement via Devolo adapters met Ziggo (300Mb)als provider tot volle tevredenheid.
Maar zoals aangegeven elk huis/appartement is anders. De prestatie van de Devolo is in elk stopcontact verschillend.
Verder kan ik mij vinden in de andere reacties .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan