• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Beste PC voor budget onder €50,-

Status
Niet open voor verdere reacties.
Een think client is niet hetzelfde als een PC.

Dus vanwaar deze keuze? Van een thin client kan je misschien een file-server oid maken. Maar er op gamen, dat gaat niet lukken ben ik bang. Tenzij je old-scool Nintendo games bedoeld, dan is er misschien nog wel wat mee te beginnen.
 
Een think client is niet hetzelfde als een PC.

Dus vanwaar deze keuze? Van een thin client kan je misschien een file-server oid maken. Maar er op gamen, dat gaat niet lukken ben ik bang. Tenzij je old-scool Nintendo games bedoeld, dan is er misschien nog wel wat mee te beginnen.
Het is een game genaamd FIVEM de server daarvan is eigenlijk vooral text-based dus de server hoeft alleen maar text te verwerken daarom de lighte server. en ik wil het graag naast het modem zetten en ze verbruiken weinig energie :)
 
Ik durf je er dan niet echt in de adviseren. Ik ken Fivem niet, nooit van gehoord ook. Ook geen idee wat de minimale eisen zijn voor een server.
 
FiveM is a modification for Grand Theft Auto V enabling you to play multiplayer on customized dedicated servers.

https://fivem.net/

Ik betwijfel het dat de server voor die gemodificeerde game tekst gebaseerd is......
 
FiveM is a modification for Grand Theft Auto V enabling you to play multiplayer on customized dedicated servers.

https://fivem.net/

Ik betwijfel het dat de server voor die gemodificeerde game tekst gebaseerd is......
Ik durf je er dan niet echt in de adviseren. Ik ken Fivem niet, nooit van gehoord ook. Ook geen idee wat de minimale eisen zijn voor een server.

Mensen op de forum runnen de server nog met slechtere specs dan zo'n thin client zie ( https://forum.fivem.net/t/requirements-to-install-on-a-dedicated-server/20274 ) alleen welke van de lijst van die machines zijn het beest capable om iets te doen kwa dat?
 
Een tinclient is een netwerk computer die alleen maar taken kan uitvoeren die rechtstreeks van de server komen. Voor de rest zit er geen geheugen in dat ding om applicaties te installeren en dergelijke.
 
Mensen op de forum runnen de server nog met slechtere specs dan zo'n thin client zie ( https://forum.fivem.net/t/requirements-to-install-on-a-dedicated-server/20274 ) alleen welke van de lijst van die machines zijn het beest capable om iets te doen kwa dat?
Ja, ik zou dan gaan voor de meeste performance. Hoewel ook dat lastig te bepalen is. De verschillen zijn ook niet extreem groot.

Hoe dan ook, dit heeft het meeste geheugen:
https://www.nowthatsit.nl/thin-client/hp-t5740.html
En een Intel Atom op een intel mobile chipset.

Maar op minder draait het dus ook. Misschien slimmer om advies te vragen op dat fivem forum.
 
Waarom zou je deze constructie in een thuissituatie überhaupt willen gebruiken?
 
Waarom zou je deze constructie in een thuissituatie überhaupt willen gebruiken?
Lees het topic dan! Dan weet je het antwoord al.

En dan vooral even post 1, 2, 3 en 6. En als je dan ook nog even de moeite neemt om op de link te klikken naar het fivem forum en dat ook eens leest. Dan is het helemaal helder wat mij betreft.


En dan hoef je niet stug te blijven roepen dat het niet geschikt is voor thuis.
 
En dan hoef je niet stug te blijven roepen dat het niet geschikt is voor thuis.

Waar lees je dat dan? Ik denk alleen dat er betere oplossingen zijn voor thuis.
 
En welke oplossing zou jij dan willen aanbevelen?

Een heel ruim scala is er niet onder de vijf tientjes.
 
Laten we het probleem nog eens bij de aanvraag beginnen, want daar gaat al iets verkeerd. De TS wil een HPthinclient gaan gebruiken. Daar heb ik nog nooit van gehoord, maar er worden door Janneman al 10 genoemd. Maar....als je die gaat bekijken, zijn 8 van de 10 van een ander merk. Dus er moet alleen maar gekozen worden tussen 2 HP-apparaten.!

Alle 10 komen ze van dezelfde site: nowthatsit.nl . En die site biedt de mogelijkheid om alle 10 de apparaten te bekijken en de specificaties te zien. Er kan zelfs vergeleken worden door de vergelijkingssite waar de website over beschikt. Het moet dan toch niet zo moeilijk zijn om er een van de twee te kiezen? Want Janneman wil een Hp-apparaat!

Nou kan ik me voorstellen dat, bij alle problemen die je hier voorgeschoteld krijgt, je even een gegeven mist. Maar ik kan me niet voorstellen dat je daarna van een van je 'collega's ' zo'n onvriendelijke opmerking krijgt als onze locale held Polley hier gaf aan Rubensky. Al weet ik voor geen één probleem hier een oplossing, ik zou dáárop een prima antwoord weten en zeker niet zo vriendelijk reageren als Rubensky.

Voor andere leden, en zeker voor nieuwe leden, is dit nou niet bepaald een visitekaartje.
 
Onder de 5 tientjes. Dan zal je ook nog naar de vraag moeten kijken of dat ding permanent aan moet staan.
 
Ja, alle 10 de apparaten stonden op de site, ze waren allemaal al gebruikt, de een 'keurig' de ander had dat predicaat niet. Er waren er onder de 5 tientjes, maar ze zeiden me niks. De specificaties stonden er bij en er kan goed vergeleken worden. De 2 HP's waren allebei geschikt voor de beurs van Janneman.

Ik denk altijd dat als je iets koopt om veel te gebruiken, je toch beter een nieuwe kunt nemen, maar ik zag dat de prijzen daarvan beduidend hoger waren. Ja, je moet niet verder willen springen dan je polsstok lang is , en anders de consequenties aanvaarden.
 
Voor andere leden, en zeker voor nieuwe leden, is dit nou niet bepaald een visitekaartje.

Zaken roepen als:
Ik denk alleen dat er betere oplossingen zijn voor thuis.
Zonder enige vorm van onderbouwing, of zonder concrete alternatieven te noemen zijn ook geen visitekaartje. Want het is prima dat je denkt dat er betere oplossingen zijn (sterker nog, dat kan ik alleen maar toejuichen), maar zonder die betere oplossingen ook echt voor te dragen is niemand een stap verder.

En ik bedoel hier niets onaardigs. Alleen ik verwacht wel een onderbouwing, eventuele voorbeeld(en), en Janneman waarschijnlijk ook. Daarin ben ik zelf ook gewoon benieuwd naar het advies van anderen. Want daar heeft Janneman voordeel aan, en ik zelf ook want ik vind het interessante materie en als ik nog wat bij kan leren dan doe ik dat graag.


Nogmaals, ik ken het Fivem niet. Maar een Fivem server zou prima kunnen draaien op een thin-client als ik zo het door Janneman aangegeven topic bekijk. En een file server moet ook wel lukken.

Of het de ideale oplossing is? Dat is lastig te beantwoorden, maar binnen het gestelde budget zie ik weinig andere mogelijkheden.

Natuurlijk zijn er ook wel gebruikte computers te koop voor dat budget, alleen die zijn alweer minder compact en verbruiken stukken meer energie.
 
Ha Polley, bij mij moet je beslist niet wezen met zulk soort vragen, hoor. Ik heb het onderwerp nog eens bekeken en er uitgehaald wat Janneman nou echt wil en wat hij als voorbeelden geeft. Gewoon lezen wat er staat. En dan elk apparaat aanklikken en bekijken.

Natuurlijk, Janneman wil niet zo maar op zijn eigen gevoel af gaan, en dus kunnen jullie daarbij helpen.: site kijken, specificaties lezen, kritiek van gebruikers, enz. enz.

Een onderbouwing? Ja, dat moet kunnen samen met de gegevens over die dingen. Ik weet niet eens wat het zijn, maar jij vast wel.

Mijn kritiek sloeg vooral op de onaardige en onvriendelijke manier waarop je reageerde op een collega-lid dat ook probeerde te helpen. En nogmaals: ruim een jaar geleden ben ik hier voor het eerst geweest met een probleem en ik werd heel aardig geholpen en de helpenden deden ook gewoon vriendelijk tegen elkaar. En daardoor kreeg ik meer moed en nu ben ik op Piep ambassadrice en vallen bepaalde zaken me onmiddellijk op. En ik denk dat je best wel begrijpt dat daar het woord visitekaartje op sloeg. Die onderbouwing stond al klaar voor Janneman, als hij zijn 10 voorbeelden op de site goed zou gaan bekijken!
 
Waarom geef ik dan mijn informatie? Omdat de werking van een Thinclient vaak wordt overschat. Ook al heb je dan maar €50,- de kans is groot dat het gaat tegenvallen omdat er toch een stuk minder kan dan in eerste instantie werd gedacht.

Als je de link die ik gisteren in bericht #18 plaatste goed leest dan zal je merken dat het echt voor zakelijke toepassingen i.c.m. servers wordt gebruikt; niet als host voor het een of ander.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan