• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Beste virusscanner?

Status
Niet open voor verdere reacties.

melanie94

Junior lid
Lid geworden
5 nov 2014
Berichten
52
Waarderingsscore
0
Welke is de beste in allround protection? En licht voor het systeem? Ik had eerst de betaalde versie van avg maar die vertraagde mijn systeem behoorlijk!!!
 
Ik gebruik zelf de betaalde Bitdefender, dit samen met de premium Malwarebytes en mijn laptop blijft gewoon snel. Je kunt Bitdefender 30 dagen uitproberen, dan kun je zien of dit ook goed werkt voor jou.
 
Ik gebruik Bitdefender free en Malwarebytes free. Tot nu toe ben ik zeer tevreden en geen problemen met verminderde snelheid. Bitdefender free naar aanleiding van advies van aarie25. Top bescherming!!
 
De àlleràllerbeste is Qihu 360 Total Security Essential.

Het woord 'Total' zegt het al: totale veiligheid. Nooit problemen.
 
Ik gebruik Bitdefender free en Malwarebytes free. Tot nu toe ben ik zeer tevreden en geen problemen met verminderde snelheid. Bitdefender free naar aanleiding van advies van aarie25. Top bescherming!!

Goed om te horen dat hij nog steeds bevalt!
 
Leuk al die meldingen over wat men denkt dat het beste is.
Feit is, dat er de laatste tijd steeds meer beveiligingsproducten veel beter to maximaal zijn gaan beveiligen.
Als je dat weet, dan is het eerder kijken hoe zo'n beveiligingsproduct jouw Windows in tempo benadeelt!

En in dat opzicht behoren Kaspersky en Bitdefender in dezelfde top van nauwelijks tot geen invloed op de werking van Windows.
 
Er zijn er meer maar wie geeft het meeste sponsorgeld...............
 
Hier de 360° Total Security samen met de Windows Defender Firewall.
Nog nooit problemen gehad.
En bovendien gratis!
 
Weer iemand die denkt het beter te weten.....

Tis een mening van je, gewoon een matige anti-virus.

Wordt niet eens meegenomen in testen en nee, niet omdat die zo goed is.
http://www.techradar.com/reviews/360-total-security

Persoonlijke ervaringen met een anti virus zeggen.....helemaal niets.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Weer iemand die denkt het beter te weten.....

Als je nooit problemen hebt en de computer wordt niet merkbaar belast, mag je blijkbaar niet zeggen dat de anti-virus goed is.

Zéér merkwaardig!
 
Als je nooit problemen hebt en de computer wordt niet merkbaar belast, mag je blijkbaar niet zeggen dat de anti-virus goed is.

Zéér merkwaardig!

Mijn zusje heb ik drie jaar geleden ook Qihoo 360 laten installeren en sindsdien is haar computer ook schoon gebleven.

En inmiddels heb ik de Essentials versie van Qihoo in combinatie met de ZoneAlarm Firewall.
Alles draait heerlijk snel, geen verlangzaming van de boot enz.
Dus ik ben tevreden.
Interssant gegeven voor een gratis antivirus is de zogeheten shopbeveiliging van Qihoo, die ook bij internetbankieren actief is.
 
De beste is gewoon AVG, gebruik ik jaren en nooit een besmetting gehad.......:rolleyes:
 
De beste is gewoon AVG, gebruik ik jaren en nooit een besmetting gehad.......:rolleyes:

Twee dingen zijn gewoon doorslaggevend:

1. Ervaar je problemen met je anti-virus?
2. Vind je de anti-virus prettig in het gebruik?

De rest kan mij persoonlijk gestolen worden. AVG vind ik niets, evenals alle andere die ik geprobeerd heb.

Simpel toch?
 
Laatst bewerkt:
Bitdefender en Kaspersky zijn verreweg de (overall) best scorende virusscanners. Onafhankelijke testsuites zoals bijv. AV-comparatives laten dit op meerdere onderdelen zien.
Het gaat bij virusscanners niet alleen om hun vermogen om virussen te detecteren. Andere items zoals bijv. systeembelasting, false positives, heuristic gedrag en nog (veel) meer, bepalen de uiteindelijke score.
Je kan er oeverloos over 'praten', maar linksom of rechtsom, Bitdefender en Kaspersky waren en zijn de hoogst scorende scanners.
Gelet op de globale (politieke) ontwikkelingen de laatste jaren zou ik Kaspersky op plek 2 zetten (Russisch fabrikaat), maar da's een persoonlijke mening.

Klik op onderdelen, jaren, maanden etc. etc. en trek je conclusie(s) :
http://chart.av-comparatives.org/chart1.php

@melanie94 : jouw conclusie m.b.t. AVG is niet geheel vekeerd. Qua 'zuigen' aan de systeembronnen scoort AVG slechts middelmatig. Ook hier scoren Bitdefender en Kaspersky stukken beter.
 
Laatst bewerkt:
Bitdefender en Kaspersky waren en zijn de hoogst scorende scanners.
Gelet op de globale (politieke) ontwikkelingen de laatste jaren zou ik Kaspersky op plek 2 zetten (Russisch fabrikaat), maar da's een persoonlijke mening.

Bitdefender is afgelopen bij av-test uitgeroepen als beste van 2017.

Ik gebruik Bitdefender nu 5 jaar en ik heb nog steeds geen spijt dat ik er voor moet betalen. Ook wordt hij elk jaar weer beter.
 
En hoe beoordeel je dat als particulier of een virus scanner goed is of niet?
Alle die tests zeggen iets maar of die nu zo objectief zijn weet je ook niet.

En wat wordt er dan elk jaar beter?
 
Ik heb langere tijd AVG Free gebruikt.
Daarna Avira.

Wat betreft het gebruik in Windows zelf maakte het niet uit of nu AVG of Avira draaide.
Maar met Avira was ineens wel de originele bootsnelheid terug.

Verder vind ik het volgende van toepassing op dit soort discussies.

Als je schrijft: ik vind product dit en dat het beste, is dat feitelijk al einde discussie.
Schrijf je echter dit: ik zelf vind product dit en dat erg goed, omdat ........

Dat is dan een opening waarop anderen kunnen voortborduren.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan