1. Deze website gebruikt cookies. Door deze website verder te gebruiken, gaat u akkoord met ons gebruik van cookies. Leer Meer.

Beta versie Malwarebytes is uit.

Discussie in 'Beveiliging' gestart door aarie25, 15 nov 2016.

Discussie Beta versie Malwarebytes is uit. in het Beveiliging forum op nationaalcomputerforum.nl/.

1. Emi

Emi NCF Goeroe

2008 kan niet zal wel 2009 bedoeld worden ... je had dus een live time licentie en deze word nu niet aanvaard ..hetzelfde probleem deed zich hier 3 maand terug ook voor ..
    de reden nadat ik met hen contact nam bleek dus inderdaad dat deze licentie op te veel systemen werden gebruikt ..onder hetzelfde dak !
    *mag maximaal op 3 systemen gebruikt worden onder hetzelfde dak indien dus de licentie in 2009 verkregen werd .
    **men dient wel telkens de licentie te deactiveren wil men deze op een ander systeem over zetten .(dit is bij u niet het geval )
    klik op de in het blauw vermelde link " een verloren licentie terugkrijgen en geef de in 2009 vermelde gegevens in ..als dit gevraagd word .

2. aarie25

aarie25 Moderator

Gezien de melding, denk ik dat Emi het goede antwoord geeft.
    Je heb toevallig niet jou code gedeeld?

3. Sjobyl

Sjobyl Vaak hier

Er staat echt 11-11-2008! Moet dus 2009 zijn...vreemd.

Al eerder had ik alle gegevens m.b.t. de bewuste licensie opgevraagd maar dat levert niets nieuws op, het zijn gewoon dezelfde gegevens die ik zelf al gebruikt heb en dat leidt dus nergens toe. Wel hoor ik in het filmpje dat je geen gebruik kunt maken van de downloadtool (voor de nieuwe versie 3) als de eerdere transactie meer dan een jaar geleden plaatsgevonden heeft.

Vanaf 2008 (of 2009 dus) heb ik Mbam natuurlijk in meerdere, steeds nieuwe systemen gebruikt, maar altijd onder één dak, op één computer. Ik heb, voorzover ik me kan herinneren, niet eerst de licentie gedeaktiveerd voordat ik Mbam in een nieuw systeem installeerde. Is dat de crux?

Zoals ik al schreef heb ik de helpdesk van Mbam al een mail gestuurd. Dat maar even afwachten of is er nog een andere optie? Of is het nuchter bezien zo dat ik met het aantal systemen waarin ik Mbam heb geïnstalleerd die grens van 3 overschreden heb en nu gewoon een nieuwe licentie moet kopen?

Laatst bewerkt: 19 jun 2017
  4. Emi

Emi NCF Goeroe

dat kan dus de oorzaak zijn ...

5. Sjobyl

Sjobyl Vaak hier

Hm...zoals quandor ook al schreef dus. Gevalletje van 'wist ik niet'.

6. Emi

Emi NCF Goeroe

wat je nu wel kunt doen is van een ander systeem de "host.file" kopieeren en deze dus plaatsen op dit systeem waar dus deze niet wil activeren ..de host.file bevind zich in systeem32/drivers/ etc
    mogelijk dat je ook de "LicenseControllerImpl.dll" dient te verplaatsen van een geactiveerde Malwarbytes
    de " LicenseControllerImpl.dll" vind je in de map Malwarbytes zelf

7. Sjobyl

Sjobyl Vaak hier

Moet ik even bekijken, ik ken zo gauw geen ander systeem met een betaalde versie van Mbam. Wel zou ik even een zeer recent Acronis-image kunnen terugzetten en de bewuste files naar een andere plek op de HD kopieren. Maar ik wacht eerst even de reactie van de helpdesk af.

8. aarie25

aarie25 Moderator

9. Sjobyl

Sjobyl Vaak hier

OK, ga ik eens doen. Thanks.

10. aarie25

aarie25 Moderator

Ik hoop dat het lukt!

11. Sjobyl

Sjobyl Vaak hier

Acronis-image teruggezet en mb3-setup-consumer-3.1.2.1733-1.0.141-1.0.2092.exe van de door aarie aangegeven site gedownload.

Alvorens verdere stappen te ondernemen nog een paar opmerkingen/vragen:

- de genoemde hosts.file heb ik gekopiëerd maar het bestand LicenseControllerImpl.dll was niet te vinden op de systeem-partitie, zelfs niet met de zoekfunctie van TotalCommander.
    - moet ik mijn bestaande en werkende account nu eerst deactiveren alvorens die nieuwe versie te installeren en kan dat over de oude heen of verdient het aanbeveling de cleantool van MBam eerst te gebruiken?

Voorheen zette ik een nieuwe versie altijd gewoon over de oude heen, probleemloos, maar daar ben ik nu wat voorzichtiger mee.

12. Emi

Emi NCF Goeroe

indien je de "LicenseControllerImpl.dll" niet te zien krijgt dan dien je op de "license.conf" te zoeken ...
    deze vind je normaal op de volgende locatie C:/Programdata/Malwarebytes/Malwarebytes Anti-Malware/Configuration.....
    dus de license.conf die je uit de image haalt dien je dan ook op dezelfde locatie neer te zetten in de map Configuration

*dit doe ik hier ook steeds m.a.w. zonder dus eerst een deactiveren van de licentie of het verwijderen van een eerdere versie....1x gaf dit dus hier een probleem!
    **raar opzich dat je de "LicenseControllerImpl.dll" niet vermeld zie staan !

Deel Deze Pagina