Vraag betekenis van dit N.C.F. forum

Na het min of meer ter ziele gaan van het C!T forum zijn velen op dit NCF forum terecht gekomen. Daarna heeft Abraham 54 erg veel energie gestoken in het Piepende C.F. Zo te zien met succes, want hoewel dat ik zie op dit NCF hij daar nog steeds actief is, zijn de vragen en de draadjes soms zéér oud. En: kom hier vrijwel nooit meer.Het zal wel een kwestie zijn van beheerder van een forum, maar ik vraag mij af of dit efficiënter zou kunnen, een fusie of zo? Geldelijk gewin lijkt me niet van toepassing.

AnjoZ

Gevestigd lid
Hij zal zelf wel antwoorden, maar meen gelezen te hebben dat PIEP een computer PLUS forum is.
Vandaar bv het elektrisch rijden subforum.

Maar ik mis ook nog steeds het C!T hoor, lees beduidend minder dan vroegahh.

TS
TS
Najsnarf

Najsnarf

Elite lid
ooit heb ik veel van mijn beginnersvragen beantwoord gekregen door het C!T forum (omdat mijn digitaal wat wijzere broer gek werd van mijn vragen aan hem en mij adviseerde lid te worden van zo'n forum, ik denk circa 20 jaar geleden).
En waarom dat CT forum indertijd zo onleesbaar geworden is? Eerlijk gezegd was er in hun maandblad altijd wel iets waar ik wat aan had, dat is (voor mij) ook duidelijk veel minder geworden, en heb dat inmiddels opgezegd.

Abraham54

Administrator
Medewerker
Over het NCF is onlangs de eerste brainstomsessie gehouden en dat krijgt volgend jaar een vervolg.

Zelf ben ik sinds 2013 bezig geweest met een eigen forum.
Mijn eigen forum is sinds juli/augustus 2016 in de maak is en wil meer zijn dan alleen een hulpforum voor PC-problemen.

Eerst met gratis phpBB software en in januari 2017 de gang naar XenForo - forumsoftware die ik altijd al wou hebben.
En doordat mijn forum het eerste PC helpforum was in ons land met XenForo, kon en mocht de eigenaar van dit forum bij mij achter het forum kijken en daardoor overtuigd raken dat vBulletin zijn langste tijd heeft gehad bij het NCF.

Computer Totaal Forum draaide op phpBB 2 en het beheer was te bang om te upgraden naar phpBB 3; dat was de reden dat het beheer uiteindelijk overging op een hele andere vorm om hulp voor computergebruikers mogelijk te maken.

Dat was dan ook de reden dat vele leden van CTF hun draai hier gevonden hebben en deels ook op mijn forum terecht zijn gekomen.

Kate1

Junior lid
Even een reactie op het antwoord in #3 van Lange Pier.
Hier heb ik even over nagedacht en ik kan natuurlijk alleen mijn mening geven. Vervolgens levert vergelijking van de beide fora, het NCF en Piep, mij het volgende op. (Het CTF ken ik niet).

- De beantwoording van de vragen is bij allebei de fora prima: dat staat buiten kijf.
-Als je een probleem hebt en het wordt door een van de fora opgelost, laat je je niet als lid uitschrijven. En dat leverde in de loop van de tijd bij het NCF erg veel leden op.
Maar als je lid blijft, kijk je nog eens verder en er worden vaak oplossingen gegeven waar je ook iets van opsteekt. Waarom blijven al die vragen er anders staan, nietwaar?
En dat doe ik hier zelden, want je verdrinkt in de hoeveelheid vragen. Het leest gewoon niet prettig.
En daarom lijkt een fusie me helemaal niets.

-Daarnaast is het ook wel aardig om de overige discussies van Piep te volgen en daar aan mee te doen. Per slot van rekening kan voor sommige mensen een dag lang duren, ben je wel eens uitgekeken op je laptop, en heb je ook geen vraag om voor te leggen!

TS
TS
Najsnarf

Najsnarf

Elite lid
@ A54: duidelijk zoals je het beschrijft. Het lijkt mij dat je in beide fora onnoemelijk veel tijd en energie steekt. Ik wacht de ontwikkelingen rustig af, en - zoals gezegd - ik heb de afgelopen decennia veel geleerd van alle raadgevers (en ook wel eens op mijn do.... gekregen)

Leono

Gewaardeerd
De heer Lange Pier is duidelijk geen geboren diplomaat, maar ik ben het wat dit onderwerp betreft wel met hem eens.

Leono

Gewaardeerd
In figuurlijke betekenis is een diplomaat iemand die met grote omzichtigheid, als een diplomaat, te werk gaat.

Daar is niets mis mee.

Laat ik er, ivm het feit dat ik op de vrijdagmiddag genoeg tijd heb, ook wat van vinden...…….

Idd. het Piepforum voegt m.i. weinig toe. Er zijn in Nederland meerdere forums waar je je computerproblemen kunt melden en 'nog' een forum voegt dus niets toe. Dat het Piepforum mogelijk mede in het leven is geroepen om niet ict gerelateerde problemen / stellingen etc. etc. 'bespreekbaar' te maken, voegt imho wederom niets toe. Er zijn op het w w w plenty forums voor allerlei onderwerpen.

Zonder negatief te willen zijn : het Piepforum had m.i. beter niet opgestart kunnen worden. Mensen met computerproblemen kunnen nu wel op 'tig' NL talige forums terecht, da's voor hen misschien wel leuk.

Kate1

Junior lid
Nu, om 00.07 uur, en dus in het begin van het weekend, denk ik na over de aangekondigde weekendstemming van de vorige poster. !
En ik concludeer dat mijn weekendstemming duidelijk heel anders gaat zijn, dan deze schrijver doet vermoeden. Ik verwacht een vrolijk weekend, zonder ongevraagde kritiek op wat en wie dan ook.

Ik wens jullie allemaal zo'n weekend toe!

Laatst bewerkt:

Abraham54

Administrator
Medewerker
Wat is dan het eigenlijke doel geweest van jou, om deze discussie te starten?
Want ik denk dat niet alleen ik dat afvraag....

TS
TS
Najsnarf

Najsnarf

Elite lid
Om eerlijk te zijn: ik ben verbaasd dat je voor beide fora (of is het forums?) veel werk doet, en dat nog wel eens dezelfde vragen op beide circuleren. Wel moet ik zeggen dat ik frequent op Piep ben, en nog maar zelden op N.C.F. Het verhaal van het (bijna overleden?) C!T forum is duidelijk.

Abraham54

Administrator
Medewerker
Waarom ben je verbaasd, dat ik op beide fora actief ben.
Jaren geleden heb ik al eens laten weten dat ik mijn vleugels heb uitgeslagen.
Dat daaruit na een eerste drie jaar van alleen maar experimenteren een steeds succesvoller forum is uit ontstaan, heeft ook bijgedragen aan mijn ervaring en dat is een van de redenen dat dit forum na vele jaren in de UK gehost te zijn geweest, allang weer in Nederland is gehost op een server, zonder de restricties die we ervoeren op de UK host.

Dat beide fora aan de achterzijde gelijk zijn, is ook van voordeel.
En is het zo dat jij hier actuele berichten van mij mist, welnu, ik wil andere leden ook de ruimte geven, iets dat op mijn forum ook volledig de bedoeling is.