• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Beveiligd mailaccount

Status
Niet open voor verdere reacties.

xypelair

Vaak hier
Lid geworden
2 nov 2007
Berichten
829
Waarderingsscore
2
Ik gebruik Thunderbird en Telfort. Telfort kent in het persoonlijke overzicht niet het mailadres dat ik in Thunderbird gebruik als nieuw mailaccount.Ik heb dat alleen aangemaakt in Thunderbird.
Ik denk dat ik hiermee een heel veilige methode heb ontdekt die mailvervuiling (spam, false, enz.) voorkomt. Mijn nieuwe mailadres is gekoppeld aan een bestaand Gmailaccount die doorgelinked is naar dit Telfort mailadres en Gmail filtert mijn binnenkomende mail op rotzooi.
Mijn vraag is nu, kleven hier eventueel nog nadelen aan? Ikzelf denk het niet.
Groet.
 
Heeft Thunderbird geen goede spam filter?
Omdat jij het via jou Gmail account doet.
Ik denk ook niet dat er nadelen aanzitten, zo lang jij jou mail maar binnen krijgt.
Maar een Gmail account geeft geen garantie dat jij geen spam krijgt.
 
Ik heb met de filtering van Thunderbird geen goede ervaringen. Er wordt teveel doorgelaten.
Ik werk nu al enige tijd met mijn huidige instelling en heb nog niets doorgekregen via gmail, wel in mijn gmailaccount gedetecteerde spam gevonden en verwijderd. "Vuile"Bijlagen bij dubieuze mail is niet te voorkomen, daar moet je altijd zelf alert op blijven.
Bedankt voor uw mening dat er verder geen nadelen aan kunnen zitten. Ik dacht eerst dat ik misschien bepaalde mail niet zou ontvangen, maar achteraf nadenkend zou dit niet kunnen.
 
Het is voor mij nu helemaal duidelijk waarom jij de Gmail filter gebruikt.
Jou manier van spam tegenhouden kan een andere Thunderbird gebruiker weer helpen dit ook te voorkomen.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan