• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Bewegende objecten

Status
Niet open voor verdere reacties.

Gavrilo

Gevestigd lid
Lid geworden
16 jul 2014
Berichten
234
Waarderingsscore
0
Beste leden

Ik ben sedert enkele maanden in het bezit van een i5 7400 8GB ram computer.
Ik speel regelmatig games en merk daar iets op wat me weinig bevalt.

Als ik namelijk ergens op een (voornamelijk donkere) plek ben en ik laat het scherm snel bewegen is het precies alsof er een soort waas na het bewegende object komt. Het gebeurt bij alle soorten games, gaande van CS GO, Mafia 3 en Far Cry Primal.

Op grafisch gebied zou deze pc toch veel moeten aankunnen, dus daar zal het waarschijnlijk niet aanliggen...


Iemand een idee?
 
Hallo Gavrilo,
Ik neem aan dat er Windows 10 op zit?
Is alles up to date? (videokaart,moederbord, processor enz)
 
Heb alle drivers laten updaten, probleem doet zich nog altijd voor maar lijkt iets minder
Het lijkt op een soort motion blur, een paars/zwart achtige waas die vnl. verschijnt op donkere plaatsen in games.
Als ik dan ga bewegen lijkt het net of alle objecten een nanoseconde achter zijn.
Voor alle duidelijkheid, het doet zich voor zowel op hoogste als laagste stand qua graphics.

Anderen die ik ernaar heb laten kijken zien helemaal niets dus mss ben ik gewoon te kritisch maar het stoort me soms toch.
 
Gebruik jij Windows 10 en welke versie?
Zou jij anders eens een video van het beeld hier kunnen plaatsen?
 
Wat voor videokaart zit er in die pc?
 
Windows 10 zit erop, welke versie weet ik niet...
Videokaart is een NVIDIA Geforce GTX 1050 Ti
 
Ik gebruik een Iiyama TFT 24" X2481HS-B1
 
De reactietijd van het beeldscherm bedraagt 6 milliseconden en dat is voor gaming niet ideaal en veroorzaakt dus dat blurring.
 
Het is ook niet enkel bewegende objecten.
Ook donkere vaste objecten geven een soort paarse waas mee als ik beweeg.
Het gebeurt ook enkel in donkere plaatsen zoals grotten, huizen, tunnels etc.
Open vlaktes merk ik hier niets van.
 
De reactietijd van het beeldscherm bedraagt 6 milliseconden en dat is voor gaming niet ideaal en veroorzaakt dus dat blurring.
Oh ok, te laat gezien.

Maar zou het dan niet altijd zo moeten zijn?

Ik ben naar een kleine zelfstandige geweest hier niet ver van, met de specifieke vraag om een gaming-pc.
 
Het is volgens mijn inzicht de monitor.

Waaraan zit de monitor aangesloten?
 
Dat laatste snap ik niet?
 
Wat snap je niet?
Zit de monitor op de vga of hdmi aansluiting van de videokaart.
En als jij dat bekijkt, controleer dan ook meteen of de aansluitingen van de stekkers op videokaart en monitor goed vastzitten.
 
De kabel zit aangesloten op de DVI aansluiting.
Alles is volgens mij correct aangesloten.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Dus behalve een nieuw scherm kopen is er niets wat ik hieraan kan veranderen?
 
Gezien het feit dat Abraham dit zegt, zou ik een ander scherm halen. ->
De reactietijd van het beeldscherm bedraagt 6 milliseconden en dat is voor gaming niet ideaal en veroorzaakt dus dat blurring.
 
Ik denk he, dat het de motion blur van het spel is. Ga maar eens naar de settings van de games die je speelt en schakel daar Motion blur uit.

Motion blur is leuk als extra effect maar kan ook bloed irritant zijn en fps drops opleveren. Daarom zet ik dit bij shooters altijd uit.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan