• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Info Bier/Beer/Bière/Piwo/Cervesa/Birra

DonWoozy

Bekend gezicht
Lid geworden
20 jan 2010
Berichten
190
Waarderingsscore
21
Graag wil ik met jullie praten over bier. Ik kan me voorstellen dat er nog wel meer leden zullen zijn die graag een (speciaal) biertje lusten. Ik lust op zijn tijd graag een pilsje maar mijn voorkeur gaat uit naar de zwaardere speciaal bieren. Mijn woonplaats is redelijk dicht bij de Belgische grens dus ik kan gemakkelijk een bezoek brengen aan een van de grotere dranken handels net over de grens.

Wat is jou favoriet of favorieten? Welke smaak geniet jou voorkeur? Liever een blondje of toch beter een bruine?
 
Ik ben geen fijnproever. Die speciale biertjes zijn niet aan mij besteed.
Doe mij maar een kratje Kordaat. Daar kom ik het weekend wel mee door.
 
Ik drink niet vaak bier, maar als ik wel een biertje drink, mag ik graag een Palm of Jupiler drinken.
Maar ook Grolsch gaat er wel in.
Maar ik drink zelf in het weekend een mix drank met bruine of witte rum.
 
@porrelaar Kordaat is geen verkeerd biertje!

@Aarie25 Palm krijg ik altijd een droge mond van, dat drink ik dus sowieso niet 😂
 
Als je van Palm een droge mond krijgt, dan drink je te weinig :joy::joy:
 
🙄 ik ben meer een fan van Kloosterbiertjes, een Trapist en Kordaat horen daar standaart bij
 
Er gaat niets boven Altbier. Ik koop het aanhoudend hier vlak over de grens in Duitsland.

€0,35 per halve liter.

Ook zeer goed voor de gezondheid, temeer daar ik alles vervoer per fiets. Maar dit bier is van zichzelf al zeer gezond, met name voor de nieren.

Zum Wohl!
 
@ Leono: misschien een idee om dit te gebruiken
5fe9d735e73e5-No.001.jpg


in plaats van

5fe9d7864d76a-No.002.jpg


want dat zet de lezers op een verkeerd spoor.
 
Zo'n glas heb ik ook: "eine Stange" heet het.

Overigens vind ik lekkere sinaasappels nog lekkerder dan Altbier.

En groene thee nog weer lekkerder dan sinaasappels.
 
Voor mij zijn de trappist bieren favoriet alleen de Amerikaanse en Franse trappist zijn niet lekker
 
Bij oud/nieuw had ik een La Trappe Oak Aged van Badge 38.

Batch 38​

Batch 38 bestaat uitsluitend uit barriques die gebruikt zijn voor de rijping van witte wijn. Er is een blend gemaakt van vaten waar de La Trappe Quadrupel één, twee of drie jaar op heeft gerijpt . De gebruikte witte wijn vaten zijn afkomstig uit het Zuid Franse kanton “Gaillac”. Karakteristieke druivensoorten verbouwd in deze streek zijn de “Loin de l'oeil” en de “Muscadel”. De wijnen gemaakt van deze druiven staan bekend om het lage zuurgehalte en de sterke fruitigheid.

Het bier heeft een roodbruine kleur met een lichtbeige schuimkraag van kleine koolzuurbelletjes. In tegenstelling tot de voorgaande batches die op wijnvaten hebben gelegen, zijn er in deze blend geen nieuwe eiken vaten gebruikt. Doordat deze batch voor een groot deel uit vaten bestaat waar de La Trappe Quadrupel maar liefst drie jaar op heeft gerijpt, heeft het bier een bijzonder sterk aroma van hout en vanille. Deze geuren zijn direct waarneembaar na inschenken.

Door het gematigde koolzuurgehalte geeft dit bier een fijn en zacht mondgevoel. In de smaak voeren vanille en gedroogd fruit de boventoon, daarnaast zijn er ook kruidige en geroosterde aroma’s aanwezig. De afdronk is droog, alcoholwarm en fruitig, wat associaties oproept met de witte wijn.

Deze zachte en fruitige variant van deze Batch La Trappe Quadrupel Oak Aged is een mooi degustatiebier om op een zomeravond van te genieten.

Deze batch is geblend in februari 2020.
 
Dit topic weer eens op gang brengen.
Ik ben liefhebber van de duitse bieren en met name de Weizeners. Van de belgen ben ik erg gecharmeerd van Westmalle triple. De hollandse pilzen niet zo.
Ik heb altijd het idee dat het in een fabriek op de Europoort wordt gemaakt.
 
Voor mij zijn de trappist bieren favoriet alleen de Amerikaanse en Franse trappist zijn niet lekker
Bekende verwarring : dat zijn géén trappistbieren, maar abdijbieren.
Er zijn in de ganse wereld maar (als ik me niet eentje vergis) 6 trappistenbieren : 5 in België en 1 in Nederland (La Trappe).
De voorwaarde is nl. dat het bier binnen de muren van een Trappistenabdij wordt gebrouwen. Al de andere zijn abdijbieren : daar zitten ook héle goeie tussen (Maredsous van Brouwerij Moortgat vb.), maar er is minder garantie op basis van de benaming zelf.

Te proberen Belgische speciaal bieren :
  • Gouden Carolus (blond, bruin en tripel)
  • Karmeliet
  • La Chouffe
  • Orval
  • Westmalle
  • West-Vleteren
  • Sint Bernardus
  • Cornet
  • ... (en zo kan ik nog wel een A4-tje vol schrijven)
.. een biertjes-proever uit Vlaanderen.
 
Lachouffe is heerlijk maar voor Westvleteren moet ik een aardig stukje rijden.
 
Bekende verwarring : dat zijn géén trappistbieren, maar abdijbieren.
Er zijn in de ganse wereld maar (als ik me niet eentje vergis) 6 trappistenbieren : 5 in België en 1 in Nederland (La Trappe).
De voorwaarde is nl. dat het bier binnen de muren van een Trappistenabdij wordt gebrouwen. Al de andere zijn abdijbieren : daar zitten ook héle goeie tussen (Maredsous van Brouwerij Moortgat vb.), maar er is minder garantie op basis van de benaming zelf.

Te proberen Belgische speciaal bieren :
  • Gouden Carolus (blond, bruin en tripel)
  • Karmeliet
  • La Chouffe
  • Orval
  • Westmalle
  • West-Vleteren
  • Sint Bernardus
  • Cornet
  • ... (en zo kan ik nog wel een A4-tje vol schrijven)
.. een biertjes-proever uit Vlaanderen.
Hey DigiCafé, er zijn wel degelijk Oostenrijkse, Engelse, Spaanse, Franse en Amerikaanse trapisten bieren! Kijk maar in het onderstaande stukje ;-)

Bron: Internationale Vereniging Trappist - Home

Dit zijn alle Trappisten bieren wereldwijd.
  • Achel - trappistenbier, gebrouwen in de huisbrouwerij van de Achelse Kluis
  • La Trappe - Gebrouwen met de “Koningshoeven-La Trappe Trappist Gist”.
  • Chimay - Geproduceerd in de Abdij van Scourmont.
  • Rochefort - Bier van hoge gisting, vervaardigd door Abdij Notre Dame de Saint-Remy in Rochefort.
  • Westmalle - Westmalle Tripel, Dubbel en Extra Trappist
  • Westvleteren - Westvleteren verkrijgbaar in de varianten 'Blond', 8' en '12'.
  • Zundert - Zundert, vervaardigd in de brouwerij van Abdij Maria Toevlucht.
  • Stift Engelszell - Stift Engelszell
  • Mont des Cats - Mont des Cats, van de gelijknamige abdij in Frans-Vlaanderen
  • Spencer Trappist - Spencer Trappist van Saint Joseph's Abbey
  • Cardeña - Cardeña, van de abdij San Pedro de Cardeña
  • Mount St. Bernard - Mount St. Bernard van de Abdij Mount Saint Bernard
  • Orval - Orval®-Trappist, door de Abdij van Orval
 
Ben pas in de Achelse Kluis geweest. Daar zag ik ook amerikaanse trappisten staan. Voor zover je het trappist kan noemen. Wel geweldig daar...al dat bier.
 
Amerikanen kunnen inderaad geen fatsoenlijk bier brouwen is mijn mening :-D

Achelse Kluis, lijkt me ook wel gaaf om eens te bezoeken!
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan