• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Opgelost Bij openen Word en Excel direct in de goede map staan

Status
Niet open voor verdere reacties.

imkeren

MS Windows10 64 bit
Lid geworden
6 okt 2011
Berichten
1.290
Waarderingsscore
7
Hallo,

Ben overgeschakeld van Win7 naar Win10 en heb een probleempje.

Ik zoek een manier om bij het openen van WORD en EXCEL direct op de juiste map terecht te komen waarin de respectieve bestanden staan. Hoe en waar kan men dit aanpassen ? Dank bij voorbaat.

Nu moet ik de map gaan zoeken wat niet praktisch is.
 
Als je Word of Excel opent zie je een lijst met recent geopende bestanden, die kun je met het speldpictpgram vastpinnen. Kun je ook met mappen doen.
 
Kan je iets duidelijker zijn aub, evt.
met foto's ? Bedankt
 
Als je Word of Excel opent zie je een lijst met recent geopende bestanden, die kun je met het speldpictpgram vastpinnen. Kun je ook met mappen doen.
Helaas laat office bij het opslaan altijd eerst de one drive van Microsoft zien als standaard opslagplaats. Maar dat vastpinnen werkt prima.
 
Kan je iets duidelijker zijn aub, evt.
met foto's ? Bedankt
Als je Word of Excel opent ga dan naar Bestand - Openen of druk op Ctrl + O, dan zie je alle recent geopende bestanden en mappen. Als je daar je muis overheen beweegt zie je rechts het speldpictogram, daarop klikken.
 
Als je Word opent kies je voor bestand en Opties. In het volgende venster kies je voor "opslaan". Daar kan je aanvinken "standaard opslaan naar computer" en de juiste map kiezen. "OK" en hetzelfde in Exel doen.
 
Allemaal hel erg bedankt, het probleem is opgelost ! Joepie.
 
Hier vb waar je de aanpassingen moet uitvoeren, bij mij staat dus op de Y en in de submap Excel en die staat onder de map DOCUMENTEN
Als ik dus een Excel opsla gebruikt hij automatisch de ingestelde map als opslagplaats.
1640860943085.png
 
Titel aangepast en het topic verhuisd naar een betere plek.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan