• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Bij opstarten schermmelding.

Status
Niet open voor verdere reacties.

SaltaDoom

Gewaardeerd
Lid geworden
23 jun 2008
Berichten
1.008
Waarderingsscore
3
Hallo,
Wanneer de PC wordt opgestart, krijg ik op het scherm in de rechterhoek beneden onmiddellijk de melding "A2" in een kleine lettertype weergave. Eens het logo van Windows 10 komt, verdwijnt dit. Wat betekent die melding feitelijk?
Mvg,
 
vind er niets over vermeld ...
daarom de vraag of er mogelijk 2 accounts aanwezig zijn !
 
Als je hier de berichten leest, dan heeft het niets te betekenen.
Klik
 
2018-05-26 12_46_13-.png

Bedoel je niet dat je gewoon bovenstaand symbool ziet?
 
Indien er niet in die A2 bios code de boel blijft hangen is er niets aan de hand.

Die A2 code krijg je als er geen bootschijf wordt gezien maar W10 gebruikt de Windows boot Manager en als er wordt doorgestart, geen probleem dus.
 
Hallo,

Bedankt voor de reacties. Blijkt dus dat ik mij geen zorgen moet maken. Maar als die melding mij echt verveeld, kan dit in het Bios aangepast worden zodat het niet meer zichtbaar is?
Mvg,
 
Gebruik jij soms een MSI-moederbord - want het zijn voornamelijk moederborden van MSI die die meldingen in Windows produceren.
 
Hoi,

Nagezien met aida64 extreme en moederbord zou "DMI" zijn.

Mvg,
 
Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7, Windows 8/8.1 en Windows 10: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand (File) en kies voor Publiceren (Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA (Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
  • Bevestig dat eerste dus.
  • Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
 
Prima gedaan.
Je hebt dus een Medion computer met een zogenaamd Medion-moederbord.
Ik vermoed dat het in jouw computer gaat om een door Asrock voor Medion aangepast en gebouwd moederbord gaat.
 
Hoi Lange Pier,

Bedoel je dat er een aanpassing in het BIOS moet gebeuren om die code "a2" weg te krijgen?
Heb het BIOS niet gewijzigd ook niet in de UEFI, is tamelijk recente PC vandaar. Is het niet gevaarlijk om de Firmware up to daten als je niet zeker bent dat je de juiste file hebt? En hoe kan ik immers weten of de Firmware geupdated moet worden?

Mvg,
 
In sommige gevallen kan je de UEFI updaten door erin te gaan en daar op updaten te klikken of met het toetsenbord naartoe te gaan. Heb jij die mogelijkheid ook niet?

En anders op internet kijken via je type moederbord en daar de juiste file bij zoeken. Daar kan weinig fout aan gaan.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan