• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Advies Bijlage meesturen met Outlook 2016

Status
Niet open voor verdere reacties.

Najsnarf

Elite lid
Lid geworden
11 sep 2013
Berichten
6.196
Waarderingsscore
50
Dat kan dus als aparte bijlage door op "Bestand" te klikken etc.
5af58354d6aa4-No.002.jpg

of indien gewenst invoegen in de tekst van de mail zelf, maar die toets "afbeeldingen"is grijs geworden.
Ik herinner me van een oudere Word/Office-versie dat je een Word-bestand ook als Outlook-bestand kon versturen; ik bedoel dus niet als bijlage maar direct als tekst. Dan was er een icoontje/toets om dat te regelen.
 
Volgens mij is dit wat je wil. (lees het artikel.)
 
Met een BESTAND bijvoegen heb ik geen probleem, maar ik wil af en toe een afbeelding IN de emailtekst kunnen invoegen, zolals hier:
5af592c71be8c-zolder.jpg

(gejat van de dagelijkse mail van How-toe geek)
en dàt kan alleen met de toets zoals "afbeedlingen" in mijn vraag:
5af5943c3a30a-No.001.jpg
 
Laatst bewerkt:
Beste,
Als ik uw vraag goed begrijp??
De cursor moet in de body van de mail staan, dan kan je een afbeelding invoegen.
 
@Najsnarf

Zoals jij dat aangeeft zou het ook moeten werken.

Een afbeelding invoegen in de tekst van een e-mailbericht

Bij het verzenden van afbeeldingen kunt u de afbeelding aan het e-mailbericht toevoegen of de afbeelding in de berichttekst invoegen. Als u een afbeelding wilt invoegen die wordt weergegeven in de hoofdtekst van een e-mailbericht, gebruikt u de volgende stappen:
  1. Plaats de cursor waar u de afbeelding in uw bericht wilt opnemen.
  2. Selecteer op het lint de opties Invoegen > Afbeeldingen.
  3. Zoek op uw computer of onlinebestandslocaties de afbeelding die u wilt invoegen. Selecteer de afbeelding en selecteer vervolgens Invoegen.
  4. Als u de grootte van de afbeelding wilt wijzigen, sleept u de grepen op een van de vier hoeken naar het midden van de afbeelding of weg van het midden.
Werkt jou Outlook wel zoals het hoort?
Heeft dit wel gewerkt bij jou?
 
(kreeg alweer géén melding van de reacties...). Jaren lang heb ik gewoon beide opties kunnen gebruiken (bestand als bijlage meeversturen of een plaatje IN de email).
Als tussenoplossing heb ik nu: plaatje in Word-bladzijde plakken en dan dat deel selectteren en plakken in de email
Nogmaals: te knop "afbeeldingen" is bij mij NIET te activeren= grijs.
Als ik een jpg-plaatje sleep naar de email-in-wording dan wordt dat als BIJLAGE mee gestuurd.
 
Bedoeling is het plaatje in het bericht zelf toe te voegen alsof het lijkt of het in het bericht geplakt is . i.p.v. als bijlage aangehecht .

Zoals in #5 te lezen valt zou het moeten werken . Waarom het grijs blijft is voor mij een raadsel .
Is de muiscursor in het tekstvak geplaatst als je gekozen hebt voor invoegen ? Als de muiscursor niet in het tekstvak staat blijft het afbeeldingsicoontje grijs.
 
In # 6 schrijf ik echter dat de knop "afbeeldingen"LICHT GRIJS"is en niet te activeren valt.
Wel heb ik de indruk dat ik Office opnieuw moet installeren, want de tip van aarie 25 helpt ook niet, en als ik de dvd open hoort er via de exe een optie te komen van reparaties uit te kunnen voeren.
Ik stel voor dat ik wat laat horen als e.e.a. gelukt is.
Blijft over de optie: plaatje plakken in word en dan dat deel van het word-document weer selecteren en plakken in de mail (zie post # 3).
En die knop bij word in een oudere versie (mogelijk 97, of 20013?) bestaat helaas ook niet meer. was wel eens handig.
en om 15u57 kreeg ik de mail deze post
5af5cf5766622-No.001.jpg

maar die heb ik niet aangetroffen op de website.
 
Outlook na al dit gedoe nog eens opnieuw geopend, en wat zie ik:
5af5d0a183f6e-actief.jpg

dus waar dat aan gelegen heeft: Joost mag het weten
 
Jij had toch Outlook herstelt?
Mogelijk dat het dan toch heeft gewerkt, maar had het even tijd nodig.
 
Nochtans heb ik geen bepaalde handelingen verricht. En achteraf herinner ik me dat dit zich lange tijd geleden ook wel eens voor deed. Soms leek het te liggen dat je in een retourmail NIET de knop "afbeeldingen" kunt gebruiken, maar wel in een verse email. De wonderen zijn de wereld nog niet uit. Hoe het met de post van Dotchiejack zit?
 
Het belangrijkste is dat het weer werkt.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan