• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

bijlage's in plaats van afbeeldingen ..

Emi

NCF Goeroe
Lid geworden
18 sep 2012
Berichten
27.783
Waarderingsscore
229
is het niet mogelijk om terug een afbeelding neer te zetten als verduidelijking van wat er zich afspeelt in plaats van telkens een bijlage in te voegen die men telkens weer eerst dient te downloaden om deze te kunnen zien !.

dit belet me om verder ook hulp te bieden in meerdere topic's omdat ik niet steeds weer deze bijlage's wenst te downloaden ...
 
Er is deze week wel wat veranderd in het gebruik van bijlages, maar dat ging vooral om de grote ervan. Ik ga er van uit dat jou vraag al langer speelt?
Zelf gebruik ik imgdumper om hier een bijlage te plaatsen, maar ik denk dat de meeste mensen dit niet kennen/gebruiken.
Zie mijn voorbeeld.
600307f73201d-33.jpg
 
Waar we denk ik meer op moeten sturen is dit: laat de mensen hun bijlages plaatsen via een link van imgdumper.nl. Dan krijg je namelijk gewoon een foto in het bericht, die hoef je ook niet eerst te downloaden.
 
Best mogelijk dat ergens op het forum al een handleiding staat over het gebruik van imgdumper. Als dat nog niet het geval is, dan mag gebruik gemaakt worden van onderstaande handleiding. Een mod kan die eventueel verplaatsen naar het forumonderdeel Handleidingen.
====================================================

Om een afbeelding die op jouw pc staat, op het forum te plaatsen kun je gebruik maken van deze website: IMGDumper.nl 2.1 » Home

Op die website klik je in de groene balk op de knop ‘Bladeren…’

Een klein venster van de Verkenner komt dan in beeld. In dat venster navigeer je naar de plek waar je afbeelding staat. Als je de afbeelding gevonden hebt, dan dubbelklik je op die afbeelding. Klik daarna op de knop ‘Upload’ (die knop staat ook in de groene balk).

Even later zie je aan de linkerkant jouw afbeelding staan. Daaronder staan 7 links. Klik met de rechter muisknop op de bovenste link en kies dan ‘Kopiëren’. Die link komt daardoor op je klembord te staan.

Dan ga je naar de website van het NCF. Misschien heb je die al open staan. Prima. Je klikt daar met de rechter muisknop in het vak waar jij je reactie schrijft en je kiest dan ‘Plakken’. De link naar je afbeelding is daarmee geplakt in dat vak.
Wil je controleren hoe dat er op het forum uit komt te zien, dan klik je in dat tekstvak op de knop Bekijk.
600424370b178-Ashampoo_Snap_2021.01.17_12h45m44s_004_.png
 
Dat staat direct op het begin scherm van NCF onder mededelingen.



en dan hier


Wellicht een idee om de handleiding van @porrelaar duidelijk bovenaan ergens te plaatsen?

Zodat het direct opvalt, er moet nogal eens een afbeelding geupload worden.
 
Dat wil ik best doen. @porrelaar een goed idee om jou handleiding officieel te maken?
 
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan