• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Bijzonder trage Asus

Status
Niet open voor verdere reacties.
@porrelaar, het was of rechts onderaan 'doorgaan' of 'bevestigen'. Wilde niet doorgaan dus bevestigen. Had ik het op een andere manier kunnen afbreken?
@Lange Pier, ben nu op m'n telefoon bezig. Laptop scherm geeft alleen Er is iets misgegaan en uit en aan zetten veranderd niets. Weet dus ook niet hoe er een ander programma op te installeren.
 
@porrelaar, het was of rechts onderaan 'doorgaan' of 'bevestigen'. Wilde niet doorgaan dus bevestigen. Had ik het op een andere manier kunnen afbreken?
Ik weet niet wat jij op dat moment nog meer in beeld had.
Laat je laptop een paar uur aan staan, zonder dat jij wat erop doet. Wie weet repareert hij zichzelf en heb je straks weer Windows 7.

@Lange Pier Een Linux distributie op deze oude laptop zetten kan ook nog een uitdaging worden, want Linux schijnt die SiS Graphics ook niet te lusten. Zie hier onder Linux compatibility: Asus K50C [Linux Laptop Wiki]
Je kunt er wel omheen werken, maar dat lijkt me voor Robert een te grote opgave.

Windows 7 opnieuw installeren kan wel, maar dan zal Robert eerst met een andere pc een installatie-dvd voor Windows 7 moeten maken. En ik vermoed dat hij geen andere computer heeft.

Wat Robert ook doet, het zal een zeer trage laptop blijven. Ik neem aan dat hij hem van iemand gekregen heeft.
Misschien toch op zoek gaan naar een andere laptop, Robert? Een betere laptop hoeft niet veel te kosten. Ik heb er desnoods een voor je, helemaal gratis, maar dan moet je hem wel bij mij ophalen. Ik woon in Noordwijkerhout. Dat dorp ligt tussen Leiden en Haarlem.
Wat heb ik voor je? Een HP Pavilion dv7-2250ed. Dat is een 17 inch laptop. Bepaald niet nieuw meer, maar hij zal zeker wat minder traag zijn dan die van jou.
Hij ziet er zo uit:

5c990b2f71d91-HP_Pavilion_DV7-2250ED.JPG


Het infoblad met gegevens over die laptop zal ik als bijlage erbij zetten.
Er stond oorspronkelijk Windows 7 op deze laptop, maar ik heb zojuist een nieuwe installatie van Windows 10 uitgevoerd. Hij is intussen helemaal bijgewerkt: de nieuwste versie van Windows 10 (versie 1809) staat erop. En natuurlijk is Windows 10 legaal en geactiveerd.

Mankeert er dan helemaal niets aan die HP laptop? Ja, toch wel: de accu is morsdood. Je moet dus altijd werken met de adapter aangesloten, of je koopt er een nieuwe accu voor.
 

Bijlagen

  • infoblad.pdf
    793,5 KB · Weergaven: 2
De laptop nu zo'n twee uur aan met in beeld 'even geduld....'
Fingers crossed.
De aanbieding van de laptop is groots en bijzonder vriendelijk maar ik woon op Terschelling én ik vindt dat het tijd is geworden om zelf eens een nieuwe aan te schaffen.
Kom daar zeker nog op terug op het forum voor de nodige vragen.
Hoop dat deze laptop weer in zijn oude vorm terug komt, hij deed het wel alleen hoopte ik dat het met wat magie van jullie zijde wat sneller kon.
 
Zal toch die SIS chipset met GPU zijn die nu roet in het eten gooit.
En W7 ook geprobeerd? of is het nu met W7?

En Terschelling, leuke tijd bij de luchtmacht daar gehad in de jaren '70.
 
Op het scherm weer 'er is iets misgegaan'.
Als ik een installatie dvd kan vinden is 7 er weer op te zetten?
Zal ook niet zo makkelijk gaan.
 
Als ik een installatie dvd kan vinden is 7 er weer op te zetten?
Antwoord: Ja

Zal ook niet zo makkelijk gaan.
Als je een installatie dvd hebt dan moet je die in het dvd station stoppen. Daarna moet je ervoor zorgen dat de laptop niet opstart van de harde schijf, maar van de dvd. Daarvoor moet je de bootorder (opstartvolgorde) veranderen in het BIOS. Om in het BIOS te komen moet je direct na aanzetten van de laptop op een bepaalde toets drukken. Welke toets? Dat verschilt per merk. Je ziet dat heel kort onderaan wanneer je de computer aanzet.
Wanneer je te lang wacht met op die toets drukken, dan zal de laptop weer gewoon proberen op te starten van de harde schijf.

Bijkomend probleem: je schreef zelf dat de product sleutel die op een sticker onder op de laptop staat, niet meer leesbaar is. Dat betekent dat je die nieuwe Windows 7 niet kunt activeren.

Daarom zou ik wat anders voorstellen (ook al heb ik dat zelf nog nooit gedaan). Als je een installatie dvd van Windows 7 hebt, dan zorg je ervoor dat de laptop opstart van die dvd. Het laden van de dvd zal enige tijd in beslag nemen. Volgens mij krijg je dan 2 mogelijkheden:
1. Windows 7 installeren
2. Windows repareren.

Ik zou in jouw geval dan zeker kiezen voor Repareren. Misschien gaat dat lukken.

Nog iets waar je op moet letten: je moet de juiste versie van Windows 7 hebben:
Had jij Windows 7 Professional of Windows 7 Home? Ik vermoed Home, maar we weten dat niet zeker.
Was het een 32 bit versie of een 64 bit versie?
Als jij Windows 7 wil gaan repareren moet je (dacht ik tenminste) beschikken over een installatie dvd, waarop dezelfde versie van Windows 7 staat als die op je laptop stond.
Ik vermoed dat jij Windows 7 Home, 32 bit had, maar dat is een vermoeden.

Tja, eenvoudiger wordt het er zo niet op...
 
Ik weet zeker dat het een 64 was.
Moest dat een keer weten.
En home of pro weer niet onthouden.
Heb bij het vragen om een installatie dvd iemand gevonden die dit voor me wilt doen. Haalt 'm vanavond op.
 
Zijn dan ook geen W10 drivers voor de Mirage 3.

Zet er een oudere Linux distro op of installeer weer W7.
Link van @Emi om W7 met die tool op te halen.
Tool om W7 op te halen was al een poos geleden gelinkt......
 
@Lange Pier kawarobot kan Windows 7 zelf niet downloaden. Hij heeft alleen die ene laptop die het nu niet meer doet...
Hij antwoordt nu steeds via zijn smartphone (zie post #21).
 
Zal wel niet op de Bosplaat wonen en gewoon buren hebben?
 
😀 Niet op de Bosplaat nee.
Naaste buren ook niet echt.
Laptop is gisteren opgehaald en de man zei letterlijk: o, zo gefikst.
Nu maar hopen dat ie weet wat er gedaan moet worden 🙃
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan