• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

BIOS herkent USB niet

Status
Niet open voor verdere reacties.

totoboy

Nieuw lid
Lid geworden
12 mei 2020
Berichten
15
Waarderingsscore
1
De BIOS herkent de USB niet, ik heb een filmpje gemaakt van 4 minuut en misschien kan iemand mij helpen opdat de BIOS de USB weer herkent?

USB herkende eerst wel de USB, maar nu ineens niet meer.

vrij nieuwe van 32GB
1 van 4GB, een oude.

Fujitsu i5 core, 4mb, 3.4 GHZ ofzo, liep prima.

Harddisk gewist om nieuwe windows 10 te installeren vanaf USB, leest hem niet.
Laptop (32bit pc is 64bit) leest wel USB.

Misschien kan en wil iemand mij helpen, bekijk het filmpje.

Het zullen de instellingen zijn?

 
zet eerst eens in je bios"boot removable media" op " Enabled " in het filmpje komt deze vanaf 1.04 in het beeld ..
 
Laatst bewerkt:
gedaan, en hij herkent weer de USB poort/stick.

Echter start hij (nog) niet windows10 op vanaf de USB.

Ik heb hem op boot 1 staan.

Nu 5x geprobeerd,
 
moet zeker fat32 worden?
 
je dient dan ook bij de boot options aan te geven te willen opstarten vanaf deze usb stick .. mogelijk dat de stick gezien word als een usb hdd en ja bij voorkeur fat 32
 
nee, 2PMAP of zoiets ziet hij hem.

Ik zet hem op de eerste plek, maar steevast (na saven en herstarten) zet de HD hem weer terug op de 2e plek.....

Ik zal de USB opzetten naar FAT32 en dan laat ik jullie morgen of overmorgen weten of het allemaal gelukt.

Erg fijn, bedankt voor uw tijd Emi!!!
 
zet secure boot eens uit in het bios .. gebruik hier zelf nog steeds het al oude bios en dus geen uefi !
*weet niet of het dan ook mogelijk is om deze secure boot uit te zetten in het bios ..
 
die stond al op disabled. Als ik hem enable dan gaat hij bij starten van PC meteen naar BIOS en herkent hij niet 1 vd de 4 boots meer.... (usb, dvd, hdd)
 
Indien de USB stick niet bootable is dan staat hij ook niet bij de bootable items in de bios, hoe en waarmee is die stick gemaakt?
Start op en trommel F12 in voor het boot menu en kies daar de USB stick, die dient wel bootable te zijn.

Lijkt mij geen UEFI systeem maar indien wel dan wordt er v.a. W8 altijd opgestart via de Windows Boot Manager.
 
ik heb win10 gedownload als ISO, denk ik.
Daarna met Rufus op USB gezet.

Daarna op mn laptop (32bit) geinstalleerd.
Nu op PC (64bit) wil hij niet. De win10 versie is voor 32 en 64 bit.

Ben niet zo snugger als jou ;)
 
Je haalt iets door elkaar - of je download Windows 10 als x86 (is 32-bit) of als 64-bit versie.
Een gecombineerde 32-bit/64-bit download bestaat niet.

Ergo Windows opnieuw downloaden, maar nu als 64-bit versie.
 
Je haalt iets door elkaar - of je download Windows 10 als x86 (is 32-bit) of als 64-bit versie.
Een gecombineerde 32-bit/64-bit download bestaat niet.

Ergo Windows opnieuw downloaden, maar nu als 64-bit versie.
zoals ik al zei: ik ben niet zo snugger.
Dat gold voor win7. voor 32bit en 64bit.

Okay, toppiej, mensen voor uw hulp!

Ik kan aan de slag win10 downloaden x86 en dan op USB knallen als FAT32 (?) of als NTFS (?) en dan installeren.......
 
Je kunt ook voor beide kiezen in de MCT, 32 met 64 bit, keuzevakje uitvinken voor de aanbevolen optie.
 
wat is beter FAT32 of NTFS?
 
geinstalleerd en al......

Mooi man !
 
mooi dat het in orde gekomen is .. en heb je er iets van opgestoken ..denkelijk wel .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan