• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Bios probleem met een Compaq Presario C700 laptop.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Alle partities van harde schijf verwijderen , schijf erin, bij het booten met lege schijf zal hij automatisch uw stick aanspreken daar hij niks anders vind om te booten.
 
Daar is die hotkey F9 of ESC voor maar die moet je wel gebruiken met de USB stick erin.
 
Helaas geen oplossing gevonden. Bij toeval krijg ik soms de "Boot manager" met het "Boot option menu". Daarin kan ik kiezen tussen HDD en USB.
Is me na de laatste post van mij nog twee keer "overkomen".
Het lijkt er op of het een trade off is tussen wie het snelst aangesproken wordt: de eerste of de tweede partitie. Meestal wint de systeempartitie.

" Alle partities van harde schijf verwijderen, schijf erin, bij het booten met lege schijf zal hij automatisch uw stick aanspreken daar hij niks anders vind om te booten."
Lijkt me een goed way of working. Die houd ik echter in gedachte voor als er idd. problemen ontstaan want mss heb ik het niet nodig.
Als dat goed blijkt te werken neem ik aan dat ik altijd nog de huidige image terug kan zetten zonder de andere installaties opnieuw te moeten doen?
 
Als je een image hebt is dat de eenvoudigste oplossing.
 
Ik heb wel een image maar dat is de image die ik eergisteren gemaakt heb, dus mét het "probleem", althans van voor dat dit opgelost is.
Na volledige installatie van mijn of andermans laptop/pc maak ik altijd zo snel mogelijk een image. Je weet dat computers/software onberekenbaar zijn.
"Even" iets doen kan alles vernachelen.
 
Laatst bewerkt:
Heb je (of de kennis) soms het BIOS op default gezet ? Ik zie namelijk in die BIOS ook "F9 and F10 delay", al geprobeerd om dat op een paar seconden te zetten, en dan die F10 te drukken ?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan