• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Bios Probleem ?

• Onderwerp starter Onderwerp starter jpeterman
  • Startdatum Startdatum
Status
Niet open voor verdere reacties.
J

jpeterman

Gast
Ik heb een p2 233 mmx 128 mb ram die ik geformateerd heb en win xp pro
op heb gezet.
Als ik hem nu opstart dan blijft ie bij het opstarten 'hangen' en start ie weer opnieuw op, ik krijg geen opstartscherm van windows te zien.
Als ik de bios in ga dan blijft ie in 3 sec hangen en moet ik de pc dus weer op nieuw opstarten.
Iemand enig id?

heb je hem toevallig overclockt? of heb je teveel apparaten in je computer.. het lijkt er op of je processor is overbelast of niet genoeg stroom krijgt.
voel eens even of je cpu overhit is en mischien kun je een nieuwe koeler proberen.

Kwam nog dit tegen op: http://www.microsoft.com/netherlands/windo...me/upgraden.asp

Upgrades vanaf eerdere versies van Windows
Komt u in aanmerking voor een upgrade naar Windows XP Home Edition? Lees hier of dat het geval is. Raadpleeg onze pagina met systeemvereisten om zeker te weten dat uw systeem aan de eisen voldoet om Windows XP uit te voeren.

Als u wilt weten of u in aanmerking komt, moet u zoeken naar de versie van Windows die u momenteel hebt en vervolgens kijken of u deze kunt upgraden naar de editie van Windows XP die geschikt voor u is. Weet u niet zeker welke editie van Windows XP u nodig hebt? Raadpleeg dan Welke editie is geschikt voor u?

Eerdere versie Windows XP Home Edition Windows XP Professional
Windows 3.1 NEE NEE
Evaluatieversie van ander systeem dan Windows XP NEE NEE
Willekeurige versie van Windows Server NEE NEE
Windows 95 NEE NEE
Windows 98/Windows 98 SE JA JA
Windows Millennium Edition (Windows Me) JA JA
Windows NT 3.51 NEE NEE
Windows NT 4.0 NEE JA
Windows 2000 Professional NEE JA
Windows XP Home Edition JA JA
Windows XP Professional NEE JA

Als de pc hangt op het moment na de controle van het geheugen kan die de harde schijg niet vinden. In dat geval heb je de hd systeem info okk weggehaald door de hd te foormateren. Kijk in de bios of het type hd klopt met wat er fysiek geinstalleerd is.

Had zelf ook last van een hangende pc onder win xp, had deze net voor iemand in elkaar gezet, maar bleek aan de tijdelijke videokaart te liggen die ik erih had gedaan. Dat was nog een oude voodoo 3. na deze te vervangen liep hij wat beter. maar in jouw geval denk ik echt dat xp te zwaar is.

Status
Niet open voor verdere reacties.
Terug
Bovenaan