• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

BIOS wachtwoord

Status
Niet open voor verdere reacties.

Grasklokje

Nieuw lid
Lid geworden
18 jun 2012
Berichten
6
Waarderingsscore
0
Hallo hier!

Ik zal me even voorstellen omdat ik nieuw hier ben...
Ik ben Gerben, 32 jaar en woon in de omgeving Rotterdam.

Ik heb een laptop in mijn handen gekregen om hem werkend te krijgen...
En dat is nu juist het probleem...
Ongelofelijk veel verstand heb ik er niet van (maar dat denkt deze beste man wel)
Nu weet ik natuurlijk wel iets... Ik hoop iets te hebben aan jullie kennis!

De laptop is een HP Probook 6550b en heeft een BIOS administrator wachtwoord n een Windows XP wachtwoord.
Nu snap ik niet waarom er XP op zit, omdat de laptop Windows 7 aankan... Maar oke...

De BIOS wachtwoord en Win XP wachtwoord weten we niet. De laptop komt uit een faillisement.
Normaal gebruik ik voor XP wachtwoorden het programma 'opcrack'. Dat staat bij mij op CD en werkt perfect... Maar aangezien er in de bios waarschijnlijk staat dat ie niet van CD opgestart mag worden heb ik daar niets aan...

Ik heb geprobeerd om de geheugen batterij eruit te halen (knoopcel). Dit lukt wel, maar daarmee is het probleem niet verholpen...

Wel is de tijd gereset (dus er is echt wel een reset geweest) maar verder niets...

HELP! Wat kan ik doen?!?!?

Ik hoor het graag!
 
vraagje heb je enkel de bios batterij eruit gehaald zonder ook het kabeltje los te maken ...
4fdf7a75de646-Snap_2012.06.18_20.58.07_002.png


om de bios settings in te gaan dien je tydens het opstarten " esc " te drukken gevolgt door F10
vanuit de bios settings ga je het bios w8w kunnen uitzetten ..
lees de manual erop na vanaf pagina 166
 
Hoi!

Ik heb alleen de knoopcel eruit gehaald.
Wat hierboven beschreven staat (en in de manual heb ik het ook opgezocht)
Ik denk dat jij een andere manual hebt als ik. Bij mij staat er wel wat over die batterij op pagina 96.
Dat kabeltje is er niet omdat de voet (cq houder) van de RTC Batterij is geslodeerd aan de printplaat.
 
heb je op de link geklikt zie je dat dit de handleiding is voor de HP ProBook 6550b HP ProBook 6455b, 6555b, 6450b,and 6550b Notebook PCs - Maint
 
Hoi!

Die heb ik nu ook inderdaad...
Die is voor Win Vista. Ik heb hem ook gedownload voor Win 7 (waar de laptop ook voor geschikt is) en dit is een andere manual.
Maar daar geven ze ook alleen de knoopcel verwijderen aan. Maar dat werkt dus niet....
 
heb je de methode al geprobeerd om in de bios te komen ..
met de toets ESC in te drukken tijdens de opstart kom je in een menu terecht druk je dan F10 in kom je in de bios ...
dan moet je dus de bios niet resetten !!
 
Dat heb ik idd al geprobeerd.

Met de Esc toets en dan inderdaad F10.
Dan zou je dus in de bios komen, maar daarvoor moet ik dus een wachtwoord invoeren.

bios.jpg
 
je maakte ergens de opmerking dat er waarschijnlijk in de bios settings de cd drive is uitgezet ....dat kan dus !!
maar indien jij nu een opstartbare usb stick aanmaakt met ophcrack en je plaats deze voor alleer je opstart ...zou het kunnen zijn dat deze je toelaat om vanaf de stick verder te gaan ....althans is het te proberen !!!https://dl-web.dropbox.com/get/Publ...sb stick aanmaken met ultraiso.pdf?w=6a6de99d
men zegt ook in jouw handleiding dat er een jumper dient omgezet te worden terwijl de bios battery los gekoppelt is ( maar jij zegt dat bij u deze vast gesoldeerdt is , wel dan dien je met een fijne soldeer bout deze los te solderen ...en nadien deze terug vast te solderen ...
waag jij jezelf hier niet aan , kan wellicht een tv technieker dit voor je klaren ... die kunnen fijn solderen !
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi!

Nou.. ik heb het geprobeerd, maar helaas staat denk ik ook de USB uit...

Ik denk dat ik hem maar in de container smijt...

Ik kan er niks mee!
 
de enige optie is de contactpuntjes van de bedrading cmos battery los te maken ...
durf je het niet aan om deze vanaf het printplaat los te solderen ...kun je dit ook laten doen door een elecktonica technieker of je knipt de kabeltjes door , en je trekt er nadien een krimpkous over heen na het terug aan een te solderen..
HET STANDAARD BIOS WACHTWOORD IS ADMIN ( indien de vorige eigenaar dit niet verranderdt heeft kom je zo weer verder met het opstarten naar de bios om de cd drive op enabled te zetten ! )
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Hoi!

ADMIN had ik al geprobeerd... Dat is het eerste wat ik geprobeerd heb...
Ik breng hem wel naar een reperateur... Ik denk dat dat beter is...
Bedankt iig!
 
Als de batterij verwijderd is, zorg ervoor dat dan er ook geen stroomkabel aangesloten is aan de laptop en verwijder eventueel eerst de accu, daarna 10 minuten wachten en kijken of dat werkt. heb je anders een foto van de binnenzijde van e laptop ( een scherpe foto), zodat we even kunnen kijken naar de eventuele jumpers.
 
He Frank!

De accu en knoopcel en alle spanning is er vanaf.
De accu en knoopcel heb ik ongeveer 1 uur eraf gehad.
Ik heb meerdere kanten wat open kan van de laptop.
De bovenzijde (onder het toetsenbord) is de knoopcel, en daar heb ik een foto van gemaakt...

Mocht je de andere zijde willen hebben dan moet ik die even demonteren... Maar dat zijn losse vakjes.
Ik hoop dat de foto scherp genoeg is.

http://members.chello.nl/g.bakker38/SAM_0001.JPG

Groetjes Gerben
 
Het probleem is inmiddels opgelost.
Een collega (die expert is in computers) heeft de PC geheel geleegd. Vraag me niet hoe, maar hij heeft dingen kunnen omzeilen.
De BIOS wachtwoord staat er nog in, maar heb Windows geheel opnieuw geinstalleerd.
Iedereen bedankt voor het meedenken!
 
Wachtwoordbeveiliging van het moederbord/BIOS
Soms is de computer vanuit het BIOS beveiligd met een wachtwoord. In de meeste gevallen kan dit wachtwoord worden uitgeschakeld door de batterij op het moederbord voor enige tijd los te halen zodat het BIOS wordt gereset (wees wel voorzichtig, u doet dit op eigen risico). In enkele gevallen kan het BIOS ook worden gereset door een jumpersetting enkele seconden te wijzigen terwijl de PC uit staat (zie hiervoor de handleiding van het betreffende moederbord). Beide methoden hebben het nadeel dat de BIOS-instellingen verloren gaan. Dit geldt niet voor CmosPwd (download: www.cgsecurity.org/wiki/CmosPwd), deze tool kan van veel moederborden het wachtwoord achterhalen, daarvoor is echter wel softwarematig toegang tot de computer nodig (het gebruik van deze tool is op eigen risico).
 
Mijn collega heeft een USBstick met daarop de gehele windows.
Ik heb er niet zo erg veel verstand van, maar toen hij dat sticky erin deed vroeg hij nog aan me: Hij mag helemaal leeg?!

Dus zo is t gebeurd... Geheel geleegd en opnieuw windows erop. De bios wachtwoord bleef wel staan, maar die heb je verder toch eigenlijk niet nodig. Windows wachtwoord kregen we niet gekraakt, maar door het leeghalen wel gelukt dus!
 
Vandaag werd ik met hetzelfde probleem geconfronteerd.
Na uren zoeken, sites die apparaatjes leveren om het bios te resetten, bios chips die je kunt vervangen etc. werd het tijd om zelf wat te proberen.
Ik heb toen de computer stroomloos gemaakt. Voeding er uit, batterij/accu er uit, toetsenbord losgehaald, (3 schroeven losdraaien) stekker laten zitten en dan de bios batterij er uit.
De lange pennetjes links en de korte rechts van de bios batterij even met een pincet met elkaar verbonden om de spanning er af te halen.
Daarna de voeding ingestoken en hij startte direct op.
Met esc naar de bios instellingen na de melding dat de datum niet klopte en dan een nieuw wachtwoord ingeven en dit wachtwoord herhalen.

Voeding er uit, weer in elkaar zetten en weer opstarten.
Weer wachtwoord 2x ingeven en hij is weer helemaal van jou.
(noteer je nieuw wachtwoord wel, zodat je diet niet weer opnieuw hoeft te doen.)
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Vandaag werd ik met hetzelfde probleem geconfronteerd.
Na uren zoeken, sites die apparaatjes leveren om het bios te resetten, bios chips die je kunt vervangen etc. werd het tijd om zelf wat te proberen.
Ik heb toen de computer stroomloos gemaakt. Voeding er uit, batterij/accu er uit, toetsenbord losgehaald, (3 schroeven losdraaien) stekker laten zitten en dan de bios batterij er uit.
De lange pennetjes links en de korte rechts van de bios batterij even met een pincet met elkaar verbonden om de spanning er af te halen.
Daarna de voeding ingestoken en hij startte direct op.
Met esc naar de bios instellingen na de melding dat de datum niet klopte en dan een nieuw wachtwoord ingeven en dit wachtwoord herhalen.

Voeding er uit, weer in elkaar zetten en weer opstarten.
Weer wachtwoord 2x ingeven en hij is weer helemaal van jou.
(noteer je nieuw wachtwoord wel, zodat je diet niet weer opnieuw hoeft te doen.)


Ok, thanks voor de tip. had inmiddels al een nieuwe bioschip laten plaatsen dus hij werkt weer
groet
ROn
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan