• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Bitdefender

Status
Niet open voor verdere reacties.

ikkwav

Vaak hier
Lid geworden
17 jan 2008
Berichten
787
Waarderingsscore
6
Ik heb een vraag over een pictogram van Bitdefender op het bureau blad.

Windows 10 64bit.
Ik heb al een hele tijd problemen met Windows Defender Schedule scan.
Ik krijg telkens de mededeling "het proces is onverwacht beëindigd (0x8007042B).
Windows opnieuw geïnstalleerd met behoud van alle apps.
Het probleem blijf bestaan.
Ik heb derhalve maar elke keer handmatig een scan moeten uitvoeren. Dat is vervelend.

Ben nu overgestapt op Bitdefender Internet Security (proef voor 30 dagen). Het abonnement kost € 34,99 per maand.
Scan uitgevoerd, alles schoon.

Ik mis alleen een pictogram op het bureaublad. Is dat normaal?
Ik heb maar een pictogram op de taakbalk geplaatst.

Wie kan mij hierover informeren?

Bij voorbaat mijn dank.
 
Het abonnement kost € 34,99 per maand.
Per jaar, hoop ik, en niet per maand...

Waarom zou je een pictogram van Bitdefender op het bureaublad willen hebben? Je hebt nu toch al een pictogram op de taakbalk? Dat lijkt me genoeg.
Het is inderdaad wel zo dat de meeste antivirusprogramma's tijdens de installatie een snelkoppeling op het bureaublad zetten. Ik gooi die altijd weg.

Maar als je per se een pictogram van Bitdefender op je bureaublad wilt hebben, dan kan dat op verschillende manieren. Ik noem er nu 1:
Sluit of minimaliseer alle programma's, zodat je bureaublad zichtbaar is.
Klik dan op Start en zoek in de lijst met programma's Bitdefender op.
Sleep het pictogram van Bitdefender naar een lege plek op je bureaublad en je bent klaar.

Zelf heb ik op de pc waar ik nu mee werk, niet Bitdefender maar Panda Dome als antivirus. De werkwijze voor het maken van een snelkoppeling op het bureaublad is natuurlijk hetzelfde:

5c9b75686b587-Panda_snelkoppeling_maken.png

Virusscanners zetten meestal ook een pictogram in het systeemvak (bij de klok). Zie je daar het pictogram van Bitdefender niet? Klik dan op het naar boven gerichte pijltje dat voor het systeemvak staat:

5c9b7724aac14-pijltje_systeemvak.png


Zie je dan wel het pictogram van Bitdefender? Sleep het pictogram van Bitdefender dan naar beneden, zodat het voortaan permanent zichtbaar is in het systeemvak.
 
Laatst bewerkt:
Defender werkt prima en die fout is een updatefout.
Maar goed, als ervoor wilt betalen.......
 
Bedankt heren met uw reactie.

Ik ben weer wat wijzer geworden.
Het abonnement is inderdaad per jaar.

Windows defender werkt inderdaad prima, maar voor mijn gevoel wil ik de periodieke scan uitgevoerd zien.

Ik heb een proefabonnement op Bitdefender dus ik kan altijd weer terug naar Windows defender.
 
Nu begrijp ik het niet meer volledig. Heb je nu nog wel of niet meer te doen met de foutmelding die je (inclusief code) in bericht #1 beschrijft?
 
Ik had die foutmelding diverse malen. Vandaar dat ik nu overgegaan ben naar de proef versie van Bitdefender. Ik ben het eens met Lange Pier dat Windows defender prima werkt, maar ik wil die periodieke scans zien zonder foutcodes. Mijn Windows is schoon geïnstalleerd, dan mag er toch geen upgrade fout voorkomen zoals Lange Pier dat opmerkte.
Ik heb nu Bitdefender Internet Security op proef voor een maand en ik moet zeggen deze werkt ook prima. De kosten na de proef versie zijn € 34,99 per jaar. Niet zo veel vind ik.
 
wil je geen actie meer van de Defender omwille dat je een andere beveiliging gebruikt dan kun je vermits een register aanpassing de Windows Defender effectief uitzetten … ook dus het periodieke scannen ..
enkel de Windows Firewall blijft actief indien je eigen beveiligingssoftware zelf geen firewall mee heeft wat bij de gratis virusscanners zeker het geval is ..

Rechts klik op start en kies het vak uitvoeren ..type vervolgens regedit en klik op ok..
ga naar HKEY_LOCAL_MACHINE / Software / Policies / Microsoft / Windows Defender ..
selecteer de map Windows Defender en maak een nieuwe Dword 32 bits sleutel aan ..
geef deze de naam DisableAntiSpyware met de waarde 1
*
door dat je deze de waarde 1 geeft schakel je de Windows Defender permanent uit

een systeem herstart dient gedaan te worden wil men deze aanpassing geactiveert zien .


notie : door deze dan weer de waarde 0 te geven kun je de Windows Defender weer activeren indien dit gewenst word ...
 
Laatst bewerkt:
Goede morgen Emi, sorry dat ik nu pas reageer.
Ik gebruik nu een andere virusscanner als proef en daardoor gaat automatisch Windows Defender uitgeschakeld worden.
Definitief uitschakelen hoeft voor mij dus niet.
 
ik vermelde dit maar aangezien er soms wel eens iemand is die vraagt of dit mogelijk is ..
had het dus niet specifiek op u bedoeld ..
 
Laatst bewerkt:
Ik was eigenlijk best tevreden met Windows Defender, alleen die update fout zoals Lange Pier (noemde #3) ergerde mij ontzettend.
Als Winndows 10 in april die grote update krijg, zal dan die update fout van Windows Defender dan gecorrigerd worden?
 
ik ben ook tevreden over de Defender deze draait hier immers op al de systemen en dit tegelijkertijd samen met Malwarbytes Premium... ondervind géén problemen betreffende de 2 real time scanners
 
Emi wat bedoel je met de 2 real time scanners.
 
daar bedoel ik de real time scanner mee van de Defender en deze van de Malwarbytes premium..
beiden staan hier aan en ondervind géén problemen ..zelfs géén vertraging van het systeem !
 
Het probleem bij mij is mijn opmerking bij post #1.

Soms heb daar geen last van en soms beëindigd de scan onverwacht.
Windows 10 is opnieuw geïnstalleerd en ik gebruik geen ccleaner!
Volgens mij ben ik niet de enige die dit probleem heeft.
Wellicht dat de nieuwe upgrade van april a.s. voor een oplossing zorg.
Volgens mij zijn niet alle Defender gebruikers van dit fenomeen op de hoogte. Zodra op de taakbalk rechts onder het beveiliging pictogram op groen staat denk men dat alles in orde is.

Ik ben benieuw of ik de enige ben met dit probleem zoals beschreven in post #1.
 
met de schedule scan bedoel je eerder de periodieke scan … wel in feite indien je dus geen andere scanner gebruikt zoals Avast of bitdefener en anderen dan staat de real time beveiliging van de Windows Defender ook aan en bijgevolg word de periodieke scan verdrongen deze start dus niet op omdat de Defender immers je systeem beschermt ..

*zoals ik eerder zei kan men best de Windows Defender en de Malwarebytes premium best gelijk gebruiken maar installeer je één of de andere Av scanner word de Windows Defender uitgeschakeld (of zou dit althans zo moeten zijn ) en dan komt de periodieke scan van de Windows Defender pas in actie als een bijkomende scanner op diegene die jij dus verkiest boven de Windows Defender.
 
Ik heb nooit een andere scanner op mijn PC gehad.
Ik heb Windows 10 versie 1809 met de bijbehorende Defender.

Het pictogram rechts onder de taakbalk was altijd groen.
Tot ik op een dag zag via Task Scheduler-bibliotheek >> enz. dat sommige scans onverwacht beëindigd waren.
Dat vond ik niet save. De pictogram rechts onder de taakbalk staat wel op groen.
Ik ging dus maar handmatig scannen. Na enkele weken werd ik het zat.

Tenslotte ben ik maar overgegaan op de proefversie van een maand van Bitdefender
Over een maand kan ik wellicht weer terug naar Windows Defender na de grote april upgrade van Windows 10.

Nogmaals, ik denk dat ik niet de enige ben met het probleem zo als beschreven in post #1.
 
dat de schedule scan onverwachts beëindigd werd kun je best nagaan in de instellingen van deze schedule scan ook dien je bij de voorwaarden dan na te gaan of wellicht het vinkje aanstaat om de scan te stoppen als de computer op batterij gaat werken ( je vermeld nergens of het een desktop is of een laptop )
*het kan zelfs zo zijn dat deze schedule scan ermee begint omdat er op dat moment niet met de computer gewerkt word en dat deze dient te stoppen met de schedule scan van het moment deze terug gebruikt word > dat is allemaal aan te passen indien jij je aanmeld via de Net user...of anders gezegd via de verborgen administrator .
 
Emi ik gebruik een desktop.
Ik heb een lokaal account.
 
je begint over het Lokaal account denkelijk denk jij dat ik met de Net user het Microsoft account bedoelde wel dan vergis jij je dik .
*ook al ben je de Administrator dan nog is er er ééntje die het voor het zeggen heeft en dat is de verborgen Administrator ..
stel dat jouw "administrator " account beschadigd is en je dus niets meer kunt doen dan dien je deze verborgen Administrator te gebruiken en kan jij vervolgens jouw "administrator account " herstellen ..
 
Goede morgen Emi.
Ik ben maar een leek en ben blij dat ik tot nu een beetje van Computeren heb geleerd en door dit forum heel wat wijzer ben geworden.

Van een verborgen Administrateur heb ik nog nooit gehoord. Ik weet niet hoe ik mij moet aanmelden via die verborgen Administrateur en hoe ik die moet gebruiken om e.e.a. te herstellen.
Als ik iets verkeerd doet dan moet ik Windows weer opnieuw installeren.

Momenteel gaat het met Bitdefender goed en ik wacht rustig af op de nieuwe upgrade van Windows 10.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan