• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Bitlocker???

Nu dit weer,organisatie???
Ik heb windows 10 geinstalleerd voor een organisatie omdat ik geen wndws account wil
maar hoe stel je dit in,bvb een domein etc...bitlocker.jpg

Ja dat moet je ook niet doen hè...
Althans ik neem ff aan dat je geen domein host thuis.

Gewoon normaal Windows installeren. Je kunt gewoon zonder een Microsoft account Windows installeren. Google staat barstens vol met how-to's.

bitlocker ingesteld
Waarom zou je bitlocker willen activeren? Het zorgde er bij mij voor (ongevraagd) dat ik op een gegeven moment bijna niet meer in mijn laptop kon, omdat deze versleuteld was dmv bitlocker. Zorg dat je dus wel bij de bitlocker code kunt in je microsoft account. Ik heb het toen gelijk uitgezet.

Je kunt gewoon zonder een Microsoft account Windows installeren.
Ja nog wel. Schijnt dat MS dat voor Windows 11 onmogelijk wenst te maken. :(
Belachelijk want MS hoort niet te bepalen of wij een computer en OS wel of niet op internet wensen te gebruiken.
Maar voor degenen die dit nog niet wisten... ter info.

Ja nog wel. Schijnt dat MS dat voor Windows 11 onmogelijk wenst te maken. :(
Klopt, tijdens het opnieuw installeren van Windows 11 moest ik ook een Microsoft account installeren. Gelukkig kun je dat na de tijd gewoon op lokaal account zetten.

Gelukkig kun je dat na de tijd gewoon op lokaal account zetten.
Zal best maar het zou niet nodig moeten zijn. En als je het al op lokaal zet, kun je jezelf dan nog wel uitloggen met je Microsoft account? Anyway, dit hoort gewoon niet.

Zal best maar het zou niet nodig moeten zijn. En als je het al op lokaal zet, kun je jezelf dan nog wel uitloggen met je Microsoft account? Anyway, dit hoort gewoon niet.
Ja dat kan wel maar volgens mij wel met tweaks in je registry.
Ach ja we zullen er aan moeten wennen. iOS heeft dat al sinds jaar en dag, Android denk ik ook?

@MoyoCoZo is het gelukt om gewoon normaal je Windows te installeren en dus niet met een werk account met domein enzo?

Klopt, het moet niet nodig zijn.
Maar toen ik naar een lokaal account ging, logde hij mij uit op het Microsoft account.
Dus voor mij een prima oplossing, want ik wil ook niet verplicht ingelogd zijn om mijn laptop te gebruiken.

Ja dat moet je ook niet doen hè...
Althans ik neem ff aan dat je geen domein host thuis.

Gewoon normaal Windows installeren. Je kunt gewoon zonder een Microsoft account Windows installeren. Google staat barstens vol met how-to's.
Ja ik heb een domeinnaam aangeschaft maar als ik die instel maakt ie geen verbinding,hoe stel je
dat dus goed in???

Domeinnaam hebben is niet voldoende, dan moet je ook een, liefst online, Active Directory hebben die dat domein beheert om je daarop aan te kunnen melden.

Ja ik heb een domeinnaam aangeschaft maar als ik die instel maakt ie geen verbinding,hoe stel je
dat dus goed in???
Enigma heeft al antwoord gegeven.
Er bestaan meerdere domeinen dan alleen een mail domein. Zonder AD kan je een PC geen domein laten joinen.

Dus nogmaals; installeer die PC als een privé PC. Niet zakelijk.

Ik heb windows 10 geinstalleerd voor een organisatie omdat ik geen wndws account wil
In dat geval. Installeer je Windows 10 voor prive.
Als gevraagd wordt in te loggen met een Microsoft account, dan trek de netwerk stekker er uit (eenvoudigste oplossing) en klik op vorige.
Daarna weer volgende en dan kun je een lokaal account maken.

Tenzij Microsoft dit ondertussen ook uitgeschakeld heeft maar ik dacht het nog niet.

In dat geval. Installeer je Windows 10 voor prive.
Als gevraagd wordt in te loggen met een Microsoft account, dan trek de netwerk stekker er uit (eenvoudigste oplossing) en klik op vorige.
Daarna weer volgende en dan kun je een lokaal account maken.

Tenzij Microsoft dit ondertussen ook uitgeschakeld heeft maar ik dacht het nog niet.
Dat werkt niet meer.
Ff Google'n want het kan nog wel.

Terug
Bovenaan