• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Bizar Hardware? Software? probleem.

Status
Niet open voor verdere reacties.

tjarcoh2opolo

Junior lid
Lid geworden
25 jul 2012
Berichten
36
Waarderingsscore
0
Eerst en vooral bedankt dat je dit bericht wilt lezen!

Mijn computer specs (deze is 2 jaar oud en heb deze samengesteld op azerty.nl)

Graf card: MSI R7850 Twin Frozr 2GD5/OC
Hard disk:Samsung SpinPoint F3 Desktop Class HD103SJ
Memory: Corsair Vengeance - 8GB
SSD: Samsung 830 Series MZ-7PC128B
Power supply: Corsair Builder Series CX500 V2
CPU: Intel Core i5 3450 / 3.1 GHz - 4 cores
Motherboard: MSI B75A-G43

Het probleem:
Als ik op men bureaublad bezig ben na een lange tijd gamen of internet krijg ik flikkerende horizontale streepjes op men scherm en kort daarna wordt het erger en erger tot op het moment dat mijn scherm gewoon wit blijft of zwart en de pc niet meer reageert.

Nu het meest f*ck up eraan. Heb deze pc 2 weken geleden binnen gebracht bij de computerkliniek hier in Brugge. (de reden hiervoor was dat mijn pc alleen maar de onboard grafische kaart herkende en niet mijn MSI. Ze herstelde de pc, nieuwe dirvers geinstalleerd en een instelling in de bios multimonitor alsek me niet vergis. De desktop werkte perfect en kon verder gamen (diablo III RoS). De volgende ochtend wou pc niet verder gaan dan "starting windows". Ik kon de pc wel opstarten via veilige modus en daarna opstarten om zo op het bureaublad te komen. Nu kwamen die flikkerende strepen opnieuw en kreeg ik weer hetzelfde + blue screen. Pc opnieuw binnen gebracht (zat onder mijn garantie) ze konden niets vinden en de pc reageerde compleet normaal in hun atelier, geen strepen en geen blue screen.

Dus terug naar huis daar weer opnieuw hetzelfde verhaal desktop werkte perfect en ik kon verder gamen (Diablo III) Na het gamen was ik was op youtube videos aan het bekijken en daar kwamen die flikkerende strepen opnieuw, ik sloot men computer af en dacht dat het zou over gaan. Volgende ochtend precies hetzelfde verhaal als hierboven pc wou niet starten en flikkerende strepen + crash.

Pc voor de 3de maal binnen gebracht, opnieuw reageerde de desktop compleet normaal in hun atelier ze lieten zelfs diablo openstaan voor 4 uur + en kregen niets. Toen dachten we het kan maar n ding zijn? het computerscherm! Volgende dag mijn scherm binnen gedaan en je kunt het al raden geen strepen, geen blauw schermen. Nu heb ik mijn desktop terug naar huis gebracht (vandaag) en kon om 11u perfect gamen pc deed normaal nieks mis mee. Na men game sessie opnieuw wat internet surfen en daar was het weer de flikkerende strepen en een blauw scherm (BAD_POOL_HEADER)

Ik ben ten einde raad en in de computerkliniek weten ze ook niet wat te doen. Ofwel is er een enorm groot magnetisch veld opgedoken in mijn kamer ofwel is er iets meer aan de hand.

BELANGRIJK: ik ben geen computer expert meer een analfabeet, dus aub wat respect.
En bedankt om zo ver te graken door deze wall of tekst, maar heb 1000 euro + betaald voor deze desktop en wil dit niet zomaar weggooien.

Alvast bedankt.
 
Hallo tjarco,

Heb je geprobeerd de PC op een andere plek in je huis aan te sluiten? Eventueel in een ander stroomnetwerk (ik weet niet hoe groot je huis is).
Aangezien hij het in de atelier wel deed en bij jou niet dat het misschien aan de stroomvoorziening kan liggen.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Houd je tempraturen eens in de gaten, en zit je op geaard stroom, of niet-geaard stroom?
 
Alvast bedankt voor jullie replies!

LucLCG
Ik zit in mijn kamer op geaard stroom en de temperatuur is altijd stabiel. (rond de 41 graden en lager + als dit stabiel is ntrlk)

Jannemanb
Zat net ook te denken hieraan. Vanavond test ik hem eens in een andere ruimte.

bedankt
 
Download de gratis versie versie van WhoCrashed naar het bureaublad of verplaats het bestand daar naar toe.

WhoCrashed introductie

WhoCrashed beschrijving

Download de free home edition van WhoCrashed naar je bureaublad via klik hier
whocra10.png
en installeer het tool via klikken/dubbelklikken op "whocrashedSetup.exe"

Nadat 'WhoCrashed' is opgestart, klik je op de "Analyze" knop.

Selekteer nu de inhoud van het venster, kopieer dit en post het resultaat in je volgende post.

dit programma zal zeggen wat het bsod heeft veroorzaakt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand(File) en kies voor Publiceren(Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA(Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
    [*]Bevestig dat eerste dus.
    [*]Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.

dit programma toont al de specificaties van je computer
 
WhoCrashed

System Information (local)
--------------------------------------------------------------------------------

computer name: TJARCO-PC
windows version: Windows 7 Service Pack 1, 6.1, build: 7601
windows dir: C:\Windows
Hardware: MS-7758, MSI, B75A-G43 (MS-7758)
CPU: GenuineIntel Intel(R) Core(TM) i5-3450 CPU @ 3.10GHz Intel586, level: 6
4 logical processors, active mask: 15
RAM: 8445530112 total
VM: 2147352576, free: 1968816128




--------------------------------------------------------------------------------
Crash Dump Analysis
--------------------------------------------------------------------------------

Crash dump directory: C:\Windows\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.

On Wed 9/04/2014 19:43:29 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\040914-3666-01.dmp
This was probably caused by the following module: dxgkrnl.sys (dxgkrnl+0x1F8A0)
Bugcheck code: 0x117 (0xFFFFFA800A1BE010, 0xFFFFF880034D7D88, 0x0, 0x0)
Error: VIDEO_TDR_TIMEOUT_DETECTED
file path: C:\Windows\system32\drivers\dxgkrnl.sys
product: Microsoft Windows Operating System
company: Microsoft Corporation
description: DirectX Graphics Kernel
Bug check description: This indicates that the display driver failed to respond in a timely fashion.
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time.
Google query: Microsoft Corporation VIDEO_TDR_TIMEOUT_DETECTED



On Wed 2/04/2014 20:32:22 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\040214-9531-01.dmp
This was probably caused by the following module: dxgkrnl.sys (dxgkrnl+0x5D140)
Bugcheck code: 0x116 (0xFFFFFA800AE28320, 0xFFFFF88004AE0D88, 0x0, 0x2)
Error: VIDEO_TDR_ERROR
file path: C:\Windows\system32\drivers\dxgkrnl.sys
product: Microsoft Windows Operating System
company: Microsoft Corporation
description: DirectX Graphics Kernel
Bug check description: This indicates that an attempt to reset the display driver and recover from a timeout failed.
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time.
Google query: Microsoft Corporation VIDEO_TDR_ERROR



On Mon 31/03/2014 12:22:36 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\033114-6037-01.dmp
This was probably caused by the following module: dxgkrnl.sys (dxgkrnl+0x5D140)
Bugcheck code: 0x116 (0xFFFFFA800B5A14E0, 0xFFFFF88004ADACF0, 0x0, 0x2)
Error: VIDEO_TDR_ERROR
file path: C:\Windows\system32\drivers\dxgkrnl.sys
product: Microsoft Windows Operating System
company: Microsoft Corporation
description: DirectX Graphics Kernel
Bug check description: This indicates that an attempt to reset the display driver and recover from a timeout failed.
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time.
Google query: Microsoft Corporation VIDEO_TDR_ERROR



Speccy

http://speccy.piriform.com/results/MCZwHL4MhEDNtqyTvdaugXa

---------- Bericht toegevoegd op 08:48 ---------- Vorige bericht was op 23:32 ----------

Update:

Gisterenavond Pc deed raar in het begin strepen op scherm maar niets die flikkerde. Diablo III opgestart dan begon scherm hevig te flikkeren, maar pc crashte niet. (duurde wel 2 min ofzo) Daarna 4 uur perfect kunnen gamen en surfen zonder problemen. Na game sessie sluit ik Diablo III af en flikkerende strepen keren terug met crashes (geen blauw scherm) tot gevolg.

Nu: Kan pc niet opstarten gwn, enkel veilige modus. Pc laad komt logotje van windows op het scherm en gaat dan naar zwart beeld.
 
Voer deze stappen uit in volgorde! Plaats eerst CrystalDisk info, doe daarna het onderstaande:

Download: CrystalDiskInfo

Let op, vink alle adware af! Om dit af te vinken, moet de de 'geavanceerde installatie' nemen.

  • CrystalDiskInfo opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: Start CrystalDiskInfo doormiddel van dubbelklikken.
  • Windows Vista, Windows 7 en Windows 8: Rechtermuis knop en kiezen voor Als Administrator uitvoeren

  • Gebruik:
  • Nadat je het bestand hebt geopend kijk je welke kleur hij aangeeft
  • Kijk naar de temperatuur

    Word er een andere kleur dan blauw aangegeven:
  • Kijk welke kleur er aangegeven word
  • Kijk welke Kenmerken de fouten bevinden.
  • Bij het doornemen van de fouten, let goed op de bolletjes links van de Kenmerken

  • Plaatsen
  • Vertel duidelijk welke kenmerken fouten bevatten.
  • Vertel duidelijk hoeveel graden de HD is, met de tijd hoelang jij jou computer aan hebt staan.

Probeer bij cmd te komen, desnoods in Veilige Modus.

Typ daar: SFC /SCANNOW

Wanneer je dat gedaan hebt, gaat hij Windows scannen op fouten. Indien er fouten geconstateerd is, zul je Windows morten herinstalleren.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Crash dumps are enabled on your computer.

On Wed 9/04/2014 19:43:29 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\040914-3666-01.dmp
This was probably caused by the following module: dxgkrnl.sys (dxgkrnl+0x1F8A0)
Bugcheck code: 0x117 (0xFFFFFA800A1BE010, 0xFFFFF880034D7D88, 0x0, 0x0)
Error: VIDEO_TDR_TIMEOUT_DETECTED
file path: C:\Windows\system32\drivers\dxgkrnl.sys
product: Microsoft Windows Operating System
company: Microsoft Corporation
description: DirectX Graphics Kernel
Bug check description: This indicates that the display driver failed to respond in a timely fashion.
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time.
Google query: Microsoft Corporation VIDEO_TDR_TIMEOUT_DETECTED

zoals je ziet zegt dit programma dat de driver van je videokaart niet up to date is. is deze wel up to date zou ik je aanraden hem te verwijderen en opnieuw te installeren
 
Voor de zekerheid, hier moet je ze downloaden.
Selecteer alleen nog wel de juiste Windows versie.
 
Laatst bewerkt door een moderator:
Oke bedankt. Toch raar dat hij dit zegt nadien de computerkliniek op de factuur staan heeft dat ze de drivers hebben genstalleerd . Swat zal ik zeker doen en geef ng een update.
 
Doe de 2 dingen in Post 7!
 
Update 12/04/2014

Driver upgedate en nog niets verandert, strepen en crashes blijven.
Deze ochtend wou pc opnieuw niet verder gaan dan het windows laad scherm daarna flikkert hij van zwart naar licht zwart en blijft daarop staan zonder iets te doen. Kan alleen in veilige modus opstarten. Zal vandaag drivers verwijderen en opnieuw installeren
 
ik heb mss nog een idee.
kan je in veilige modes opstarten en kijken of je dan een probleem hebt van die strepen?
heb je je beeldscherm al eens aan een andere pc gehangen of jouw pc eens aan een ander beeldscherm?
 
Veilige modus lukt altijd zonder strepen of problemen.

Mijn scherm werkte perfect in het atelier van de computerkliniek en heb daarna mijn eigen scherm binnen gebracht. Deze hebben ze niet uren getest met mijn beeldscherm er aan vast, maar ze kregen geen strepen of crashes.
 
Post enkel de link, die je via onderstaand tool verkrijgt.

Download
51ec442687372-sp_64_Canned.png
Speccy van Piriform


Bij de installatie van "Speccy" wordt gevraagd om de Google Chrome webbrowser mee te installeren.
Indien je dit niet wenst, verwijder dan de vinkjes.

Speccy van Piriform opstarten:
  • Windows 2000 en Windows XP: start "Speccy" middels dubbelklikken.
  • Windows Vista en Windows 7: start "Speccy" middels rechtsklik en dan kiezen voor Als Administrator uitvoeren.

Speccy van Piriform gebruiken:
  • nadat de analyse van Windows klaar is, plaatst "Speccy" de uitkomst daarvan in een nieuw venster.
  • Klik nu in de menubalk op Bestand(File) en kies voor Publiceren(Publish Snapshot)
  • Bevestig het publiceren door JA(Yes) te klikken.
  • Nu zal een pop-upvenster openen met daarin de vraag voor wel of niet publiceren.
    [*]Bevestig dat eerste dus.
    [*]Kopieer nu de link in het nieuw geopende webvenster en plak die link in jouw volgende bericht.
 
@Abraham zie bericht zes.

Verstuurd van mijn GT-S5839i met Tapatalk
 
Overheen gekeken.

Windows 7 ziet het het bios niet!
Summary
Operating System
Windows 7 Home Premium 64-bit SP1
CPU
Cannot initialize SPC dll
RAM
Cannot initialize SPC dll
Motherboard
Cannot initialize SPC dll
Graphics
Cannot initialize SPC dll
 
Dus ook de hardware dan niet..
Waardoor je dus problemen krijgt met jouw drivers en hardware.

Verstuurd van mijn GT-S5839i met Tapatalk
 
Dus wat zou de oplossing zijn dan? Drivers weggedaan en opnieuw geinstalleerd no change.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan