• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Bladwijzers worden bookmarks in Chrome?!

Status
Niet open voor verdere reacties.

Robin DV

Nieuw lid
Lid geworden
11 sep 2020
Berichten
1
Waarderingsscore
0
Ik wil wel es lezen of er onder de leden voldoende ergernis bestaat over het feit dat de Chrome (Chromium ontwerpniveau) recent(elijk), zo'n 2 weken geleden, het woord "bladwijzer" heeft weggehaald en overal "bookmark" opdringt. De eerste dagen had je nog Andere bookmarks, Mobiele bookmarks en toch Bladwijzerbalk. Maar het laatste werd toch na een week ook Bookmarkbalk. Deze wijziging is enkele jaren eerder ook al es gebeurd, maar teruggedraaid. Nu lijkt het wel definitief te zijn. "Bookmark" is een zinloos leenwoord.

Zelf vind ik het klote en een bewijs dat Amerikanen/Engelstaligen hun taal te veel verafgoden en andere talen niet respecteren. De AI omtrent automatische omzetting naar de taal van de gebruiker of naar die in het bewuste taalgebied slabakt.
 
Ik gebruik geen Chrome maar zolang het geen invloed heeft op de werking van de browser zou ik mij er zeker niet aan ergeren. Mijn mening, als je je daarover moet drukmaken dan moet je het woord computer ook vervangen door rekenaar.
 
En wie stelt dat dit een bewuste dan wel definitieve keuze is? Er kan ook een vertaalfout doorheen geslopen zijn die later herstelt wordt.
 
Ik maak me er niet druk over. Een leenwoord? Ja zal best, op het internet en was alles eerst Engels.

Zelf vind ik het klote en een bewijs dat Amerikanen/Engelstaligen hun taal te veel verafgoden en andere talen niet respecteren.
Nou dan gooi ons Nederlanders maar niet weg, met name de omroepen die herhaaldelijk onnodig Engelstalige woorden gebruiken en het Nederlands negeren.
Wij hebben bijvoorbeeld de woorden "onderbreking" en "reclame" voor wat zij "de break" en "de commercials" noemen. Alle commerciele zenders doen dat.
En da's niet alles. En dan zijn we nog niet eens begonnen met het veelvuldig leggen van de klemtoon op de verkeerde plek.
Als we daar op moeten gaan letten kunnen we beter daar eens mee beginnen.

Zou me echter ook niet verbazen als Chrome dat nog (of weer) gaat terugdraaien.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan