• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Blank scherm na update van windows 10

Status
Niet open voor verdere reacties.
Gisteren de bios nog eens geflacht en nu start er niks meer op zelfs geen bios scherm meer te zien. Bios al terug gereset zonder resultaat.
Einde verhaal.... ? Ik lees niets over BIOS recovery.
Dat is het gevaar van BIOS updates terwijl je een instabiel systeem hebt.

Je kan alleen nog heel koud booten met de USB stick met BIOS file aangesloten, en zien of er iets gebeurt.
 
Laatst bewerkt:
Verleden week had ik hetzelfde voor, na flashen werkte niks meer, een weekje later startte de bios terug op, ga eens het moederbord uitbouwen, grondig reinigen, voorzichtig afblazen met perslucht en testen met een andere voeding, toen ik wel nog in de bios kon, waren alle temperaturen en voltages in orde, maar wil toen blijkbaar niet doorstarten.
Is een oudje die al geruime tijd stil stond bij iemand en die kwijt wilde, wilde zien of ik er nog iets mee kan doen.
Bios update was nochtans geslaagd!
 
Verleden week had ik hetzelfde voor, na flashen werkte niks meer, een weekje later startte de bios terug op.
Power drain wil soms wel helpen, vooral uit die generatie: stekker er uit, en een paar keer op de aan/uit knop op het front drukken. Daarmee worden condensatoren ontladen die bepaalde schakelingen in hun greep kunnen houden.
 
Laatst bewerkt:
Ook al geprobeerd zonder resultaat
 
Eerst andere werkende voeding aangesloten, met enkel geheugen erin en de grafische kaart aangesloten, zonder resultaat. Moederbord gedemonteerd alles met perslucht proper gemaakt, niks abnormaal gezien, processor eraf, ziet er netjes uit, alles terug gemonteerd, niks, de 4 ledjes van de CPU branden, ga nu een diagnostische kaart bestellen bij de chinezen, zal dus enkele weken wachten zijn, en daarna eens zien of daar iets uit komt, wordt vervolgd, wil weten wat er defect is!
 
Diagnose kaart is besteld, hou jullie op de hoogte of dit iets oplevert.
 
Kaartje deze morgen binnen, ingeplugd zonder randapparatuur en daarna randapparatuur aangesloten geeft hetzelfde resultaat, eerst komt er "6867" op en dan deze code "E868"
Daarmee weet ik natuurlijk nog niks, boekje staat vol met error codes maar deze staat er niet in.
 
Met alleen de CPU en 1 reepje geheugen opstarten en die kaart.
Indien de chipset kapoet dan verteld dat ding ook niets want de controller voor de PCI zit daarin.

Bij een PCI-e doet de CPU dat maar alleen in de i core series.
 
Geeft dezelfde fout aan, alle foutcodes bestaan in het bijgeleverde boekje bestaan uit 2 karakters, hoe moet ik die foutcodes dan interpreteren die op die display komen?
Of kan ik hieruit besluiten dat de CPU overleden is.
 
Dat is een PCI kaartje en dan is het niet de CPU.
Controller ervoor zit in de southbridge.
 
Wat wil dit zeggen, want dit is eveneens chinees voor mij.
Heb dit even opgezocht zouden dus 2 chips zijn die op het moederbord zitten die de communicatie regelt tussen de verschillende onderdelen.
 
Laatst bewerkt:
Dus einde moederbord?
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan