• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Blauw error scherm

Status
Niet open voor verdere reacties.

Jesperke0

Junior lid
Lid geworden
7 mei 2015
Berichten
45
Waarderingsscore
0
Hallo Nationaal Computer Forum,

Ik was aan het werken op mijn laptop toen ineens dit blauwe error scherm verscheen.

2u57vh3.jpg


Heb toen de laptop opnieuw opgestart dit werkte niet. Toen weer opnieuw opgestart en terug gezet naar een herstelpunt.
Dacht dat ik het toen opgelost had maar dit bleek niet het geval te zijn, want toen ik vandaag mijn laptop opstartte en enige tijd bezig was (10 min)
verscheen het scherm weer. Ik hoop dat jullie mij hiermee kunnen helpen.

B.v.d.
 
Download de gratis versie versie van WhoCrashed naar het bureaublad of verplaats het bestand daar naar toe.

WhoCrashed introductie

WhoCrashed beschrijving

Download de free home edition van WhoCrashed naar je bureaublad via klik hier
whocrashed32.jpg
en installeer het tool via klikken/dubbelklikken op "whocrashedSetup.exe"

Nadat 'WhoCrashed' is opgestart, klik je op de "Analyze" knop.

Selekteer nu de inhoud van het venster, kopieer dit en post het resultaat in je volgende post.
 
Het blauwe scherm kwam steeds te snel om het met de normale modus van Windows te doen dus heb ik het maar via veiligheidsmodus met netwerktoegang gedaan. Weet niet of dit heek veel uit maakt. Het resultaat staat hier onder.




computer name: JESPER-HP
windows version: Windows 7 Service Pack 1, 6.1, build: 7601
windows dir: C:\Windows
Hardware: HP Pavilion g6 Notebook PC, Hewlett-Packard, 183E
CPU: GenuineIntel Intel(R) Core(TM) i7-3612QM CPU @ 2.10GHz Intel586, level: 6
8 logical processors, active mask: 255
RAM: 4188385280 total




--------------------------------------------------------------------------------
Crash Dump Analysis
--------------------------------------------------------------------------------

Crash dump directory: C:\Windows\Minidump

Crash dumps are enabled on your computer.

On Fri 8-5-2015 20:05:48 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\050815-29218-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x72A40)
Bugcheck code: 0x50 (0xFFFFFA800266D024, 0x1, 0xFFFFF80002E577F0, 0x2)
Error: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft Windows Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that invalid system memory has been referenced.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.



On Fri 8-5-2015 20:05:48 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\memory.dmp
This was probably caused by the following module: ntkrnlmp.exe (nt!KeBugCheckEx+0x0)
Bugcheck code: 0x50 (0xFFFFFA800266D024, 0x1, 0xFFFFF80002E577F0, 0x2)
Error: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
Bug check description: This indicates that invalid system memory has been referenced.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.



On Fri 8-5-2015 20:03:37 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\050815-35225-01.dmp
This was probably caused by the following module: dxgkrnl.sys (dxgkrnl+0x5D144)
Bugcheck code: 0x116 (0xFFFFFA800B01D010, 0xFFFFF88001C07900, 0x0, 0x2)
Error: VIDEO_TDR_ERROR
file path: C:\Windows\system32\drivers\dxgkrnl.sys
product: Microsoft Windows Operating System
company: Microsoft Corporation
description: DirectX Graphics Kernel
Bug check description: This indicates that an attempt to reset the display driver and recover from a timeout failed.
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time.
Google query: Microsoft Corporation VIDEO_TDR_ERROR



On Fri 8-5-2015 20:01:03 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\050815-20997-01.dmp
This was probably caused by the following module: dxgkrnl.sys (dxgkrnl+0x5D144)
Bugcheck code: 0x116 (0xFFFFFA80045304E0, 0xFFFFF8800504A900, 0x0, 0x2)
Error: VIDEO_TDR_ERROR
file path: C:\Windows\system32\drivers\dxgkrnl.sys
product: Microsoft Windows Operating System
company: Microsoft Corporation
description: DirectX Graphics Kernel
Bug check description: This indicates that an attempt to reset the display driver and recover from a timeout failed.
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time.
Google query: Microsoft Corporation VIDEO_TDR_ERROR



On Fri 8-5-2015 18:10:28 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\050815-21933-01.dmp
This was probably caused by the following module: dxgkrnl.sys (dxgkrnl+0x5D144)
Bugcheck code: 0x116 (0xFFFFFA80045804E0, 0xFFFFF88004EE3900, 0x0, 0x2)
Error: VIDEO_TDR_ERROR
file path: C:\Windows\system32\drivers\dxgkrnl.sys
product: Microsoft Windows Operating System
company: Microsoft Corporation
description: DirectX Graphics Kernel
Bug check description: This indicates that an attempt to reset the display driver and recover from a timeout failed.
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time.
Google query: Microsoft Corporation VIDEO_TDR_ERROR



On Thu 23-4-2015 19:38:42 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\042915-25771-01.dmp
This was probably caused by the following module: dxgkrnl.sys (dxgkrnl+0x5D144)
Bugcheck code: 0x116 (0xFFFFFA80051D9010, 0xFFFFF88003136900, 0x0, 0x2)
Error: VIDEO_TDR_ERROR
file path: C:\Windows\system32\drivers\dxgkrnl.sys
product: Microsoft Windows Operating System
company: Microsoft Corporation
description: DirectX Graphics Kernel
Bug check description: This indicates that an attempt to reset the display driver and recover from a timeout failed.
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time.
Google query: Microsoft Corporation VIDEO_TDR_ERROR



On Wed 22-4-2015 20:26:01 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\042315-24382-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x10FD62)
Bugcheck code: 0x1000007E (0xFFFFFFFFC0000005, 0xFFFFF80002F59D62, 0xFFFFF8800A352858, 0xFFFFF8800A3520B0)
Error: SYSTEM_THREAD_EXCEPTION_NOT_HANDLED_M
file path: C:\Windows\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft Windows Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that a system thread generated an exception which the error handler did not catch.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.



On Wed 22-4-2015 17:22:06 GMT your computer crashed
crash dump file: C:\Windows\Minidump\042215-24913-01.dmp
This was probably caused by the following module: dxgkrnl.sys (dxgkrnl+0x5D144)
Bugcheck code: 0x116 (0xFFFFFA8004E38010, 0xFFFFF88004207900, 0x0, 0x2)
Error: VIDEO_TDR_ERROR
file path: C:\Windows\system32\drivers\dxgkrnl.sys
product: Microsoft Windows Operating System
company: Microsoft Corporation
description: DirectX Graphics Kernel
Bug check description: This indicates that an attempt to reset the display driver and recover from a timeout failed.
The crash took place in a standard Microsoft module. Your system configuration may be incorrect. Possibly this problem is caused by another driver on your system that cannot be identified at this time.
Google query: Microsoft Corporation VIDEO_TDR_ERROR





--------------------------------------------------------------------------------
Conclusion
--------------------------------------------------------------------------------

8 crash dumps have been found and analyzed. A third party driver has been identified to be causing system crashes on your computer. It is strongly suggested that you check for updates for these drivers on their company websites. Click on the links below to search with Google for updates for these drivers:

dxgkrnl.sys (DirectX Graphics Kernel, Microsoft Corporation)

If no updates for these drivers are available, try searching with Google on the names of these drivers in combination the errors that have been reported for these drivers and include the brand and model name of your computer as well in the query. This often yields interesting results from discussions from users who have been experiencing similar problems.


Read the topic general suggestions for troubleshooting system crashes for more information.

Note that it's not always possible to state with certainty whether a reported driver is responsible for crashing your system or that the root cause is in another module. Nonetheless it's suggested you look for updates for the products that these drivers belong to and regularly visit Windows update or enable automatic updates for Windows. In case a piece of malfunctioning hardware is causing trouble, a search with Google on the bug check errors together with the model name and brand of your computer may help you investigate this further.
 
Ik heb via m'n product nummer m'n laptop gevonden zoals aangegeven op de HP site. Ben toen naar het kopje 'software en drivers' gegaan. Toen naar optie 2 onder dat kopje. Vervolgens driver-videokaart en heb voor de optie intel HD grafische driver gekozenen en deze gedownload. (grootte 152 mb). Dus ik wil het installeren komt er een pop-up scherm met: 'Deze computer voldoet niet aan de minimale vereisten voor de installatie van de software.'

Heb dit alles in Veiligheid modus uitgevoerd omdat dat blauwe scherm te snel komt om het te kunnen downloaden in gewone modus.

Weet iemand misschien wat ik hier verder me kan doen?
 
Ik zie dat er ook g6 notebooks zijn met een amd videokaart.
 
Dit klopt pdexie. Ik heb m'n laptop ff op gezocht en het is een hp pavilion g6-2005sd. Daar zat dus een Radeon HD7670M die van AMD is. Dus ik gisteren nogmaals naar de HP site gegaan en dit keer gekozen voor het installeren van de AMD driver gegaan in plaats van de Intel. Deed het prima nergens last van gehad de rest van die dag. Start ik hem deze morgen opnieuw op komt dat blauwe scherm gewoon weer!

Heeft iemand nog een idee wat misschien een oplossing kan zijn?
 
Ik heb toen ik de drivers van de HP site downloaden en dat programma opstarten voor installeren gekozen en niet voor het verwijderen. Heb dus gewoon het programma geinstalleerd en toen zei dat programma dat het na de installatie opnieuw opgestart moet worden. Heb ze dus niet eerste genstalleerd denk ik.

Is het dan slim om eerst te verwijderen en dan te herinstalleren via de HP site of eerst te verwijderen en dan te herinstalleren via DirextX zoals jij dat aan geeft Lange Pier? En welke link is die van DirextX? :biggrin:
 
Error 116 kan ook op hardware problemen duiden, dus een defecte video chip.
50 wijst op defect geheugen of driver problemen.
7E is meestal een (video) driver probleem.
 
Het zijn 2 downloads, eentje DirctX, de bovenste en eentje voor de videokaart, de onderste en dan de laatste van AMD.
 
Het kan ook best zijn dat je videokaart niet genoeg gekoeld wordt, is een bekend probleem bij HP laptops
 
Lange Pier, zou ik dan het best eerst de software kunnen verwijderen via HP site en dan opnieuw downloaden van AMD of DirextX? Of zit er geen verschil tussen beide?

Pdexie kan dat ineens optreden zo'n probleem? want ik had er voor heen geen problemen mee en heb de laptop al meer dan een jaar.
 
Ik probeer het opnieuw, die DirectX is software, download die en installeer het.

Nog steeds problemen, download de driver voor de grafische kaart, ga naar apparaatbeheer, denstalleer de AMD grafische driver en reboot, windows ziet er niet uit maar je kunt wel de resolutie aanpassen, dat doen om het makkelijker te maken, installeer nu de gedownloade AMD driver.
 
Heb geprobeerd die DirectX te downloaden via die link maar dat doet m'n laptop niet. Dus ben ik naar apparaatbeheer gegaan en heb ik onder het kopje beeldschermadapter (dacht dat het dit kopje was) van de 2 opties die gegeven werden (Intel HD grapic card en Radeon HD7670M) de Radeon HD7670M verwijderd. Toen via de link die Lange Pier gaf de driver gedownload en geinstalleerd (tussen door opnieuw opgestart). Nu start ik de laptop opnieuw op en komt dat blauwe scherm meteen na het opstarten. Ik zie het bureaublad nu niet eens meer.

Ik weet niet of ik iets verkeerd doe of dat er iets anders het probleem is.
Hoop dat jullie mij hiermee kunnen verder helpen
 
Als je de laptop aanzet gelijk of f5 of f8 klikken, je komt dan op die wijze in de veilige modus terecht.
Als je in de veilige modus bent installeer dan de driver voor je amd videokaart.
Het kan best zijn dat je amd videokaart kapot is hou daar rekening mee.
 
Ok ik heb de laptop dus een paar dagen uitgeprobeerd en het blauwe scherm komt niet meer te voorschijn.
Nu krijg ik alleen wel steeds wanneer ik de laptop opstart dit scherm te zien.

AMD Grafische kaart.jpg

Ook zegt AMD Catalyst Control Center steeds dat er een nieuwe update is.
Maar zodra ik die download en installeer komt dat bovenste scherm weer te voorschijn.
En als ik naar apparaat beheer ga zie ik dit.

Apparaatbeheer.jpgEigenschappen AMD.jpg

Ook kan ik de helderheid van het beeldscherm niet meer aanpassen.

Iemand enig idee waar het probleem kan liggen?
 
Oke ik heb dus de AMD driver opnieuw genstalleerd, dit deed het niet heb het toen verwijderd en weer opnieuw genstalleerd met bovenstaand gegeven link. Dit werkte niet want toen de ik de laptop opnieuw opstartte kreeg ik precies het zelfde scherm zoals ik al eerder aangaf.
Dus ik kijk in apparaatbeheer en er staat dat de laptop opnieuw moet opstarten. Nou prima updates doorgevoerd opnieuw opgestart en weer komt dat scherm van AMD dat het geen driver kan vinden. Dus ik gebruik de link van Intel en dan krijg ik dit tijden het installeren:

Intel driver update.jpg

Ook blijft dit maar steeds verschijnen in de hoek van het scherm:

catalyst stuurprogramma.jpg

Ook als ik dit download gaat het scherm niet weg.

Iemand enig idee?
 
http://support.hp.com/nl-nl/drivers...4/model/5270024#Z7_3054ICK0KGTE30AQO5O3KA30R1

Had je die Intel driver van HP?

Had je die AMD driver van HP?
Zo te zien wel want de link die ik gaf van AMD is de versie 14.12.

De Intel driver, kun je gelijk proberen te installeren.
https://downloadcenter.intel.com/download/24696/Intel-HD-Graphics-Driver-for-Windows-7-8-8-1-64-bit

De AMD driver, die mag ook zonder verwijderen.
http://support.amd.com/en-us/download/mobile?os=Windows 7 - 64

Vraag mij af hoe dit zo gekomen is, het werkte immers eerst.
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan