• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Blauw scherm (error MEMORY_MANAGEMENT)

Status
Niet open voor verdere reacties.

Turboduo

Bekend gezicht
Lid geworden
20 feb 2006
Berichten
110
Waarderingsscore
0
Hallo,
Graag zou ik wat hulp willen, als het kan graag in Jip&Janneke taal, want zodra het te technisch wordt begrijp ik het niet meer (vooral in het Engels)
Ik heb sinds een paar dagen regelmatig een blauw scherm, en heel irritant vooral bij het afsluiten, waarna hij weer opnieuw start, door ik dus alleen met de powerknop echt kan afsluiten.
Ik heb WhoCrashed gedraaid en daar komt het volgende uit:
Crash Dump Analysis

Crash dumps are enabled on your computer.

Crash dump directories:
C:\WINDOWS
C:\WINDOWS\Minidump

On Thu 7-3-2019 22:02:49 your computer crashed or a problem was reported
crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\030819-37218-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x1AA0C0)
Bugcheck code: 0x1A (0x3453, 0xFFFFA7825B2D0080, 0x1C8C00, 0x3)
Error: MEMORY_MANAGEMENT
file path: C:\WINDOWS\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that a severe memory management error occurred.
This might be a case of memory corruption. This may be because of a hardware issue such as faulty RAM, overheating (thermal issue) or because of a buggy driver. This problem might also be caused because of overheating (thermal issue).
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.



On Thu 7-3-2019 22:02:49 your computer crashed or a problem was reported
crash dump file: C:\WINDOWS\MEMORY.DMP
This was probably caused by the following module: ntkrnlmp.exe (nt!memset+0x3C49C)
Bugcheck code: 0x1A (0x3453, 0xFFFFA7825B2D0080, 0x1C8C00, 0x3)
Error: MEMORY_MANAGEMENT
Bug check description: This indicates that a severe memory management error occurred.
This might be a case of memory corruption. This may be because of a hardware issue such as faulty RAM, overheating (thermal issue) or because of a buggy driver. This problem might also be caused because of overheating (thermal issue).
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.



On Thu 7-3-2019 17:19:20 your computer crashed or a problem was reported
crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\030719-33781-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x1AA0C0)
Bugcheck code: 0x1A (0x3453, 0xFFFFCB022AF1F080, 0x20F90, 0x3)
Error: MEMORY_MANAGEMENT
file path: C:\WINDOWS\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that a severe memory management error occurred.
This might be a case of memory corruption. This may be because of a hardware issue such as faulty RAM, overheating (thermal issue) or because of a buggy driver. This problem might also be caused because of overheating (thermal issue).
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.




Conclusion

3 crash dumps have been found and analyzed. No offending third party drivers have been found. Connsider using WhoCrashed Professional which offers more detailed analysis using symbol resolution. Also configuring your system to produce a full memory dump may help you.


Read the topic general suggestions for troubleshooting system crashes for more information.

Note that it's not always possible to state with certainty whether a reported driver is responsible for crashing your system or that the root cause is in another module. Nonetheless it's suggested you look for updates for the products that these drivers belong to and regularly visit Windows update or enable automatic updates for Windows. In case a piece of malfunctioning hardware is causing trouble, a search with Google on the bug check errors together with the model name and brand of your computer may help you investigate this further.
 
Druk tegelijk de Windows- en de X-toets in - daarmee krijg je het X-menu.

Klik nu op Opdrachtprompt/Windows PowerShell (Admin).

In het zwarte dan wel blauwe venster typ of kopieer/plak je nu sfc /scannow gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Denk wel aan de spatie na 'sfc' indien het typt.

In het zwarte dan wel blauwe venster zie je vervolgens de voortgang van de scan - die even kan duren
SFC (SystemFileChecker) houdt in dat systeembestanden gecontroleerd worden op juist funktioneren, zo nodig volgt reparatie.
Let goed op de laatste meldingen in het venster: indien aangegeven wordt, dat herstel afhankelijk is van opnieuw opstarten, doe dit dan.

Is de scan klaar en hoeft er niet gerebooted te worden of na het heropstarten (cmd.exe weer met adminrechten opstarten) ga je door met de volgende opdracht.


In het zwarte dan wel blauwe venster typ of kopieer/plak je nu DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth gevolgd door indrukken van de Entertoets.

Ook nu wordt er een voortgang gegeven; de scan zal zelfs nog wat langer kunnen duren als de eerste.


Is die scan klaar, doe dan nogmaals sfc /scannow om de fouten die DISM.exe gevonden heeft te repareren.

Start hierna het systeem opnieuw op - ook als daar geen opdracht voor is en laat weten hoe een en ander is gegaan.
 
Druk tegelijk de Windows- en de X-toets in - daarmee krijg je het X-menu.

Klik nu op Opdrachtprompt/Windows PowerShell (Admin).

In het zwarte dan wel blauwe venster typ of kopieer/plak je nu sfc /scannow gevolgd door indrukken van de Entertoets.
Denk wel aan de spatie na 'sfc' indien het typt.

In het zwarte dan wel blauwe venster zie je vervolgens de voortgang van de scan - die even kan duren
SFC (SystemFileChecker) houdt in dat systeembestanden gecontroleerd worden op juist funktioneren, zo nodig volgt reparatie.
Let goed op de laatste meldingen in het venster: indien aangegeven wordt, dat herstel afhankelijk is van opnieuw opstarten, doe dit dan.

Is de scan klaar en hoeft er niet gerebooted te worden of na het heropstarten (cmd.exe weer met adminrechten opstarten) ga je door met de volgende opdracht.


In het zwarte dan wel blauwe venster typ of kopieer/plak je nu DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth gevolgd door indrukken van de Entertoets.

Ook nu wordt er een voortgang gegeven; de scan zal zelfs nog wat langer kunnen duren als de eerste.


Is die scan klaar, doe dan nogmaals sfc /scannow om de fouten die DISM.exe gevonden heeft te repareren.

Start hierna het systeem opnieuw op - ook als daar geen opdracht voor is en laat weten hoe een en ander is gegaan.

Ik heb sfc /scannow uitgevoerd en krijg de volgende melding:
Windows Resource Protection found corrupt files but was unable to fix some of them.
For online repairs, details are included in the CBS log file located at
windir\Logs\CBS\CBS.log. For example C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log. For offline
repairs, details are included in the log file provided by the /OFFLOGFILE flag.

Ik heb de het CBS logbestandje toegevoegd, maar de extensie even gewijzigd in txt omdat hij anders niet geaccepteerd werd.
De laatste zin mbt de OFFLOGFILE flag snap ik niet.
Na de sfc /scannow heb ik nog niets gedaan.
 

Bijlagen

  • CBS.txt
    3,8 MB · Weergaven: 3
Ik heb dat log bekenen en er mist ist de eindconclusie.

Bovendien heb ik jou duidelijk geschreven na de eerste sfc /scannow meteen het volgende te doen:
DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth

Welke Windows versie gebruik jij?
 
Oh oké, dat zal ik nog doen. Ik ben gestopt omdat ik niet wist wat ik moetst doen na de foutmelding.
 
Oh, ik gebruik Windows 10 home 64bit
 
Ik heb DISM.exe /Online /Cleanup-image /Restorehealth gedraaid gevolgd door nogmaals sfc /scannow waarna ik de volgende melding kreeg dat de files succesvol waren hersteld.

Windows Resource Protection found corrupt files and successfully repaired them.
For online repairs, details are included in the CBS log file located at
windir\Logs\CBS\CBS.log. For example C:\Windows\Logs\CBS\CBS.log. For offline
repairs, details are included in the log file provided by the /OFFLOGFILE flag.

Vervolgens heb ik de PC afgesloten en helaas kreeg ik weer een blauw scherm.
WhoCrashed geeft de volgende analyse

Crash Dump Analysis

Crash dumps are enabled on your computer.

Crash dump directories:
C:\WINDOWS
C:\WINDOWS\Minidump

On Fri 8-3-2019 17:44:48 your computer crashed or a problem was reported
crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\030819-34640-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x1AA0C0)
Bugcheck code: 0x1A (0x3453, 0xFFFFDE834C37C580, 0x1D7D01, 0x3)
Error: MEMORY_MANAGEMENT
file path: C:\WINDOWS\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that a severe memory management error occurred.
This might be a case of memory corruption. This may be because of a hardware issue such as faulty RAM, overheating (thermal issue) or because of a buggy driver. This problem might also be caused because of overheating (thermal issue).
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.



On Fri 8-3-2019 17:44:48 your computer crashed or a problem was reported
crash dump file: C:\WINDOWS\MEMORY.DMP
This was probably caused by the following module: ntkrnlmp.exe (nt!memset+0x3C49C)
Bugcheck code: 0x1A (0x3453, 0xFFFFDE834C37C580, 0x1D7D01, 0x3)
Error: MEMORY_MANAGEMENT
Bug check description: This indicates that a severe memory management error occurred.
This might be a case of memory corruption. This may be because of a hardware issue such as faulty RAM, overheating (thermal issue) or because of a buggy driver. This problem might also be caused because of overheating (thermal issue).
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.



Conclusion

2 crash dumps have been found and analyzed. No offending third party drivers have been found. Connsider using WhoCrashed Professional which offers more detailed analysis using symbol resolution. Also configuring your system to produce a full memory dump may help you.
 
Mag een nachtje draaien, aan het eind wordt ook het videogeheugen getest.

Maak je gebruik van Norton AV?

Nee ik gebruik Gdata

Maar ik kreeg vrij snel erna een nieuw blauw scherm met een andere error.
Hierbij de analyse van WhoCrashed

Crash Dump Analysis

Crash dumps are enabled on your computer.

Crash dump directories:
C:\WINDOWS
C:\WINDOWS\Minidump

On Fri 8-3-2019 18:04:00 your computer crashed or a problem was reported
crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\030819-37796-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x1AA0C0)
Bugcheck code: 0x50 (0xFFFFFFFFFFFF0000, 0x2, 0x0, 0xC)
Error: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
file path: C:\WINDOWS\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that invalid system memory has been referenced.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.



On Fri 8-3-2019 18:04:00 your computer crashed or a problem was reported
crash dump file: C:\WINDOWS\MEMORY.DMP
This was probably caused by the following module: ntdll.sys (ntdll!RtlGetNativeSystemInformation+0x14)
Bugcheck code: 0x50 (0xFFFFFFFFFFFF0000, 0x2, 0x0, 0xC)
Error: PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA
Bug check description: This indicates that invalid system memory has been referenced.
This appears to be a typical software driver bug and is not likely to be caused by a hardware problem.
A third party driver was identified as the probable root cause of this system error. It is suggested you look for an update for the following driver: ntdll.sys .
Google query: ntdll.sys PAGE_FAULT_IN_NONPAGED_AREA



On Fri 8-3-2019 17:44:48 your computer crashed or a problem was reported
crash dump file: C:\WINDOWS\Minidump\030819-34640-01.dmp
This was probably caused by the following module: ntoskrnl.exe (nt+0x1AA0C0)
Bugcheck code: 0x1A (0x3453, 0xFFFFDE834C37C580, 0x1D7D01, 0x3)
Error: MEMORY_MANAGEMENT
file path: C:\WINDOWS\system32\ntoskrnl.exe
product: Microsoft® Windows® Operating System
company: Microsoft Corporation
description: NT Kernel & System
Bug check description: This indicates that a severe memory management error occurred.
This might be a case of memory corruption. This may be because of a hardware issue such as faulty RAM, overheating (thermal issue) or because of a buggy driver. This problem might also be caused because of overheating (thermal issue).
The crash took place in the Windows kernel. Possibly this problem is caused by another driver that cannot be identified at this time.




Conclusion

3 crash dumps have been found and analyzed. A third party driver has been identified to be causing system crashes on your computer. It is strongly suggested that you check for updates for these drivers on their company websites. Click on the links below to search with Google for updates for these drivers:

ntdll.sys

If no updates for these drivers are available, try searching with Google on the names of these drivers in combination with the errors that have been reported for these drivers. Include the brand and model name of your computer as well in the query. This often yields interesting results from discussions on the web by users who have been experiencing similar problems.


Read the topic general suggestions for troubleshooting system crashes for more information.

Note that it's not always possible to state with certainty whether a reported driver is responsible for crashing your system or that the root cause is in another module. Nonetheless it's suggested you look for updates for the products that these drivers belong to and regularly visit Windows update or enable automatic updates for Windows. In case a piece of malfunctioning hardware is causing trouble, a search with Google on the bug check errors together with the model name and brand of your computer may help you investigate this further.
 
Mag een nachtje draaien, aan het eind wordt ook het videogeheugen getest.
Oké, dus hij draait verschillende testjes. Dan zet ik hem vanavond nog maar eens aan en kijk ik morgenochtend hoe het ermee staat.
 
Mag een nachtje draaien, aan het eind wordt ook het videogeheugen getest.

Hij heeft de hele nacht gedraaid, heeft nu 5.5 tests gedaan en draait nog steeds.
Nog even laten draaien?
 
Als je het wilt wel, wordt ook de videoram meegenomen als hij er nog niet mee bezig is.
Te zien of er fouten zijn gevonden?
 
Als je het wilt wel, wordt ook de videoram meegenomen als hij er nog niet mee bezig is.
Te zien of er fouten zijn gevonden?
Ik wil hem nog wel door laten lopen, maar ik heb het idee dat het steeds dezelfde test is. Er staat namelijk onderaan "Pass complete, no errors, press Esc to exit"
Ik zie trouwens dat ik schreef dat er 5.5 tests zijn gedraaid, maar ik bedoelde pass. Ik zie nu net dat dat niet hetzelfde is. in de bijlage een schermprintje van het moment dat de 6e pass bijna klaar is, en één waarvij de 7e net begint.
Is het telkens dezelfde test of echt elke keer een andere
 

Bijlagen

  • Knipsel.JPG
    Knipsel.JPG
    226 KB · Weergaven: 6
Je zou ermee kunnen stoppen, mooi dat het interne geheugen goed is maar helaas weet je dan nog niet waar die BSOD's door komen, voor het video geheugen is er ook wel een andere test.

Bij welke handelingen/progs krijg je die BSOD's?

En zet de weblink van Speccy hier eens neer, zie m'n sig.
Welk merk, type en wattage voeding zit erin indien een desktop?
 
En zet de weblink van Speccy hier eens neer, zie m'n sig.
De temperatuur van het moederbord klopt denk ik niet. Deze temperatuur geeft hij al aan direct na opstarten, en dat is al meer dan een jaar hetzelfde.
De NVIDIA GeForce GT 1030 is er een jaar geleden nieuw ingegaan

Welk merk, type en wattage voeding zit erin indien een desktop?
Om eerlijk te zijn geen idee. Hoe kan ik dit opzoeken? Het is een Dell PC dus zal wel van Dell zijn
 
Bij welke handelingen/progs krijg je die BSOD's?
Heel vaak als ik de PC uit wil zetten, maar verder heel verschillend en geen logica.
Ik ga zo even kijken of ik die test voor het videogeheugen kan draaien
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan