• De afgelopen dagen zijn er meerdere fora waarop bestaande accounts worden overgenomen door spammers. De gebruikersnamen en wachtwoorden zijn via een hack of een lek via andere sites buitgemaakt. Via have i been pwned? kan je controleren of jouw gegeven ook zijn buitgemaakt. Wijzig bij twijfel jouw wachtwoord of schakel de twee-staps-verificatie in.

Blauw scherm met verticale lijnen, pc start daarna 9/10 keer niet op.

Status
Niet open voor verdere reacties.

wietze1992

Nieuw lid
Lid geworden
31 aug 2011
Berichten
13
Waarderingsscore
0
Hallo lezers,

De laatste tijd heb ik vage problemen met mijn pc. Zondag avond toen ik even naar de wc was is er door mij automatisch een bericht gestuurd in een groepsgesprek op telegram (een chat app) "te vierde to vroeg feest" stond er. Vond het wel een beetje vreemd en kon geen andere reden bedenken dan dat mijn katten een wandeling over mijn toetsenbord hadden gemaakt.
Dit dacht ik totdat ik eergister een youtube filmpje aan het kijken was en opeens mijn muis automatisch in een razend tempo een nieuw tablad op google chrome opent en opnieuw dezelfde tekst typt "te vierde to vroeg feest". Aangezien ik af en toe wat met crypto's aan het prutsen ben en ik dus meerdere wallets op deze pc gebruik kreeg ik een lichtelijke paniek aanval.
De muis ging met een razend tempo en uiterste precisie te werk op dat moment, ik weet dus dat het geen persoon was die mijn computer bediende, de tekst werd ook zeer snel "getypt" net alsof je iets typt en er is lag, dat de tekst iets later verschijnt. Er was op dat moment ook toegang tot al mijn funds maar alles stond er nog gewoon op.


Voor de zekerheid heb ik avast gedownload, die gaf geen bedreigingen aan. Om het 100% zeker te weten heb ik Avast pro gekocht en een full scan gedaan waardoor mijn problemen zijn onstaan. Bij een full scan werd na een tijdje mijn ene beeld volledig grijs met verticale lijnen en mijn 2de scherm volledig blauw, de computer blijft gewoon doordraaien. Sinds dien gebeurd het nu meestal na +- 20-30 minuten gebruik. Na zo'n "bluescreen" is het erg lastig om de pc weer werkend te krijgen. 9 van de 10 keer gaat de pc wel aan maar blijft het scherm zwart. Ook als ik dan op de aan/uit knop druk gaat de pc gelijk uit, normaal gesproken moet ik de knop even ingedrukt houden voor de pc uitgaat.
Na soms 10 x ontladen (stekker eruit, knop 15 seconden indrukken) start hij weer gewoon op.
Als ik de pc nu handmatig zou uitzetten start hij wel normaal op.

Avast heb ik ondertussen verwijdert omdat dit het enigste programma is wat ik recentelijk heb gedownload maar dit heeft het probleem niet verholpen.
Vanavond ging na 15 keer mijn pc na zo'n "bluescreen" nog niet aan dus heb vervolgens alles van de mobo los gehad en schoon gemaakt(moest ook echt nodig gebeuren). Ook het batterijtje eruit gehaald om de bios te resetten.
Dit heeft niet gewerkt aangezien de pc alsnog een zwart scherm gaf. Pas na nog een keer 5-6 keer voedings knop aan/uit zetten startte de pc weer normaal op. Dit is ook gepost vanaf de boosdoener, het verbaasd mij hoelang hij het nu al volhoud. Gister ook al een keer +- 30-40 min dus zal waarschijnlijk wel weer mis gaan.

Dit heb ik geprobeerd:
Op 1 (werkende) ramkaart starten. (wie weet was er 1 stuk)
Starten met alleen een voeding en beeldscherm.
batterij mobo eruit gehaald.
Alles los van mobo, schoon maken.
Slaan.

Iemand enig idee wat dit kan zijn? Zou het toeval wezen dat mijn pc ineens uit zichzelf typt en sinds dien vast loopt?
Ik zou een dxdiag bestandje mee posten maar ik krijg de foutmelding "DxDiag heeft ontdekt dat er mogelijk een probleem is opgetreden bij het toegang verkrijgen tot de systeem informatie blabla wilt u dit overslaan" Als ik op nee klik blijft het groene laad balkje van dxdiag op 50% staan.

Windows 10 enterprise 64 Bit
fabrikant: vilgen
systeemmodel: DX58SO
Intel core i7 930 @2.8ghz
8GB RAM

Amd radeon r9 200/ HD 7900 series


Bedankt!
 
Slaan moet dan wel met een hamer om het goed af te maken. :rolleyes:
Starten met alleen een voeding en beeldscherm.
Zonder ram en CPU heeft dat weinig zin.
Maare, heb je een andere videokaart?
En de boel al eens gescand met Malwarebytes free en Adwcleaner?
Zonde van de centen om Avast Pro te kopen, Windows Defender is net zo goed.
Download AdwCleaner
 
Wel met ram en cpu natuurlijk, maar geen headset, muis en keyboard.
Heb helaas geen andere videokaart om te testen.

Avast was inderdaad zeer zonde, mijn pc was onbruikbaar zo traag hij werd ook als hij niet aan het scannen was. Ik zal AdwCleaner downloaden, update komt eraan.
Heb ondertussen wel een dxdiag bestandje kunnen krijgen.

Bedankt voor je reactie.
 

Bijlagen

  • DxDiag.txt
    80,6 KB · Weergaven: 3
Helaas kan ik het niet testen aangezien de pc weer vast loopt. (getypt vanaf mijn smartphone)

Edit: De ene keer blijft het LED van de harde schrijf continu branden en de andere keer valt hij na een paar keer knipperen uit. Beide keren gaat de pc met 1 druk op de knop gelijk uit. Als de pc uiteindelijk wel normaal opstart blijft het lampje knipperen. Pc wil ondertussen nog niet aan
 

Bijlagen

  • 20190906_220554.jpg
    20190906_220554.jpg
    1,6 MB · Weergaven: 9
Laatst bewerkt:
Heb je zoals Lange Pier aangaf malwarebytes free geprobeerd, als je pc weer opstart.
Zou die als eerste een scan laten doen als die wat vind, alles daarvan laten verwijderen.


Gr.
 
Laatst bewerkt:
Had hem eindelijk aanstaan. Heb malware bytes geinstalleerd en laten lopen. 9 dingen verwijdert. Zelfs de reboot na de scan werkte gewoon.
Helaas is hij nu net wel weer vastgelopen alleen was dit keer het scherm compleet wit. Wel blijft de pc het gewoon doen. ssd knipperd ook door.
 
Videokaart is niet echt je van dat, vermoedelijk is die de boosdoener.
 
Dan denk ik dat een van de malware medewerkers van het forum je verder moeten helpen met dit probleem, Abraham54 zijn specialiteit.
Denk dat die zich wel zal melden .
 
Status
Niet open voor verdere reacties.
Steun Ons

Nieuwste berichten

Terug
Bovenaan